9000+RE85
Re: 9000+RE85
Oho, olisko käynyt tollanen vahinko softan kanssa ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000+RE85
Hei, mites on toiminut noilla tempkomp_konst asetuksilla ? Itellä on pikkasen vielä reilummat, mutta silti tuossa 8 ja 12 lämpöasteen välillä yön seisonut auto ekan startin jälkeen tuppaa sammumaan.dieselmies kirjoitti:Roger, kokeilen seuraavaski 0C/64, 7C/47 ja 12C/33. nyt näyttää käyrä jouhevaltavesa67 kirjoitti:tempkomp_konst:ia pikkasen suurennat sinä nollacelsiuksen nurkilla
Efterstart rikastusta olen kans hitusen lisännyt. Jostain syystä tuo efterstart#2 toimii paremmin koska kakkostartilla pelaa aina. Omituista. Jos muilla nuo arvot toimii niin ilmeisesti mulla on syypäänä ollut hajoamispisteessä oleva polttoainepumppu (levisi tänään)...
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: 9000+RE85
Efterstart2 "paremmuus" ei niinkään ole syy siihen että tokalla jää käymään, vaan se että ekan sammumisen jälkeen imusarjassa on jo melko paljon polttoainetta joka helpottaa toista käyntiinjäämistä.
Noilla 0-10C asteilla on biopower autoillakin vaikeuksia, etanoli vaan ei ole kylmänä yhtä helppo polttoaine kuin bensa..
Noilla 0-10C asteilla on biopower autoillakin vaikeuksia, etanoli vaan ei ole kylmänä yhtä helppo polttoaine kuin bensa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000+RE85
Voi tosiaan olla että sattuneesta syystä sinne kondensoituu vähemmän toisella startilla. Taidanpa nostaa tuohon 10-asteen tienoille pikkasen cranking rikastusta ja antaa tuon tempkomp_konstin olla.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: 9000+RE85
Crankingin lisäys on tarpeetonta jos ei sahaa. Se on ihan fakta että toisella startilla tilanne on jo täysin eri kuin ensimmäisellä koska imusarjassa ja kannen imukanavissa on sen verran paljon jo seinämillä polttoainetta vrt. "kuivastartti".
Eftersta_fak on merkittävin heti käynnistymisen jälkeisille sekunneille, tempkomp_konst tuossa lämpötilassa on sitten jos vielä kylmemmästä startattuna käy laihalla tuossa kohtaa kun eftersta_fak on rampannut jo pois.
Eftersta_fak on merkittävin heti käynnistymisen jälkeisille sekunneille, tempkomp_konst tuossa lämpötilassa on sitten jos vielä kylmemmästä startattuna käy laihalla tuossa kohtaa kun eftersta_fak on rampannut jo pois.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000+RE85
1) Onko kukaan avannut noita bensalinjassa olevia suodattimia, sen jälkeen kun ajanut pari tankillista RE85:lla ? Kovasti tuosta puhutaan, että kaikki paska liikkeelle jne. , mutta onko asia verifioitu kurkkamalla suodattimeen ?JouniCSE kirjoitti:Parin ekan e85 tankin jälkeen kannattaa vaihtaa suodatin. E85 laittaa kaiken veden ja paskan liikkeelle. Sitten vaan kovaa ajoo. Varmaan jotain syöpymiä ja hapertumia tulee mutta ei mitään erikoisen fataalia tän ikäsissä kotteroissa.saba90 kirjoitti:Tuli sellainen lisäkysymys vielä mieleen että mites tuo polttoainesuodatin kestää etanolia? Onko näissä ns.paperisuodatin? Miten ylipäätään kestää nuo polttoainepuolen komponentit?
Asia vaan rupesi askaruttamaan, sen jälkeen kun vaihdoin DW200 pumpun ämpäriin. Mielestäni ämpärirakenteessa on suodatinta niin paljon, että jos pumppu on oikeen asennettu, niin hyvin vähänlaisesti näyttäisi pääsevän sitä "paskaa" pumpusta eteenpäin.
2) Onko tuo T-kappaleesta ämpärin kanteen menevä orkkisletku myös syytä vaihtaa jos ajaa RE85:lla ? Sitähän ei pelkän pumpun vaihdon takia ole pakko vaihtaa, mutta moni on sen vaihtanut.
Tuossa lainattu kuva http://kuvablogi.com/nayta/3543904/
Itse jätin T-kappaleesta kanteen orkkisletkun.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: 9000+RE85
2) Onko tuo T-kappaleesta ämpärin kanteen menevä orkkisletku myös syytä vaihtaa jos ajaa RE85:lla ? Sitähän ei pelkän pumpun vaihdon takia ole pakko vaihtaa, mutta moni on sen vaihtanut.
Tuossa lainattu kuva http://kuvablogi.com/nayta/3543904/
Itse jätin T-kappaleesta kanteen orkkisletkun.
Tuohon kohtaan ei kannata laittaa muutakuin Gatesin bensaletku.
Nuo mitkä tulee bensapumpun mukana, niin ei kestä yleensä montaa päivää.
Tuota Gates-letkua saa varaosaliikkeistä ja se about 40cm pätkä tais olla jtn. 14e.
Tuossa lainattu kuva http://kuvablogi.com/nayta/3543904/
Itse jätin T-kappaleesta kanteen orkkisletkun.
Tuohon kohtaan ei kannata laittaa muutakuin Gatesin bensaletku.
Nuo mitkä tulee bensapumpun mukana, niin ei kestä yleensä montaa päivää.
Tuota Gates-letkua saa varaosaliikkeistä ja se about 40cm pätkä tais olla jtn. 14e.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 9000+RE85
TarkennuksenaSuabisti kirjoitti:2) Onko tuo T-kappaleesta ämpärin kanteen menevä orkkisletku myös syytä vaihtaa jos ajaa RE85:lla ? Sitähän ei pelkän pumpun vaihdon takia ole pakko vaihtaa, mutta moni on sen vaihtanut.
Tuossa lainattu kuva http://kuvablogi.com/nayta/3543904/
Itse jätin T-kappaleesta kanteen orkkisletkun.
Tuohon kohtaan ei kannata laittaa muutakuin Gatesin bensaletku.
Nuo mitkä tulee bensapumpun mukana, niin ei kestä yleensä montaa päivää.
Tuota Gates-letkua saa varaosaliikkeistä ja se about 40cm pätkä tais olla jtn. 14e.
Laitoin pumppulta T-kappaleelle Gatesin letkua, mutta T-kappalelta ämpärin kanteen on orkkis asennus. Tarkemmin mietittyäni omaa kysymystä, niin tulin siihen tulokseen, että oma asennus on ihan pätevä myös RE85:lle. Tuo saabin muoviletkuhan on samaa tavaraa sisältä ja ulkopinnasta ja sitä samaa letkua on jakotukille asti.
Suodattimen tukkeutumis spekulaatioon kuulisin vielä kokemusperäistä tietoa.
Huolto-ohjelman mukaan suodattimen vaihtoväli 100 tkm.
Onko kukaan kuullut, että kellään olisi loppunut bensanpaine tukkeutuneen suodattimen takia? Juuri tuon ämpärin rakenteen johdosta, suodattimelle asti ei pitäisi paljon mitään päästä.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: 9000+RE85
521km 60,20 l = 11,55l E85:llä. Ajosta n.200 km maantietä
ja loput seka-ajoa. Kaasujalka ns. puoli raskas. Tankkaus samasta
pistoolista.
Ajotietokone näytti 12,7 l kulutusta ja 51 km/h keskinopeutta.
ja loput seka-ajoa. Kaasujalka ns. puoli raskas. Tankkaus samasta
pistoolista.
Ajotietokone näytti 12,7 l kulutusta ja 51 km/h keskinopeutta.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9000+RE85
Täysin samoja kulutuksia. Kaasujalka vaikuttaa paljonkin, samoten motarilla ajelu lyhyillä välityksillä. Kulkee kyllä ihan perkeleesti, bensaan verrattuna persdyno kiittelee. Sutii kaasulla kakkosvaihteella, TCS:sää kaivataan jos haluaa kiihdytyksiä kellotella.Mikki2 kirjoitti:521km 60,20 l = 11,55l E85:llä. Ajosta n.200 km maantietä
ja loput seka-ajoa. Kaasujalka ns. puoli raskas. Tankkaus samasta
pistoolista.
Ajotietokone näytti 12,7 l kulutusta ja 51 km/h keskinopeutta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: 9000+RE85
Pitkällä vitosella satasen jälkeen todellista alkaa kulutus nousta enemmän.
Lukkoa pitää miettiä laatikkoon kyllä jos yhtään enempää tehoja haluaa.
Hukkaportin kellon jousi alkaa alkuperäisessä olemaan jo melko väsyny.
Humpaa paineet jo kohtuu reilusti kilon nurkilla. Noh pro-turbon kello oottaa
asennusta niin saa nähä miten sitten meno maistuu.
Käytän tuon penkissä kuhan saan säädettyä.
Näkee sitten mitä Vesan E85 stg1 ohjelma antaa ulos
ja voi verrata aikaisempiin peleihin mitä joskus ollut.
Lukkoa pitää miettiä laatikkoon kyllä jos yhtään enempää tehoja haluaa.
Hukkaportin kellon jousi alkaa alkuperäisessä olemaan jo melko väsyny.
Humpaa paineet jo kohtuu reilusti kilon nurkilla. Noh pro-turbon kello oottaa
asennusta niin saa nähä miten sitten meno maistuu.
Käytän tuon penkissä kuhan saan säädettyä.
Näkee sitten mitä Vesan E85 stg1 ohjelma antaa ulos
ja voi verrata aikaisempiin peleihin mitä joskus ollut.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9000+RE85
Moi, kohta vuosi ajettu vakiolla Tonnarilla eli 2,3 Turbo vm-92 bensiiniä etanoolilla "laimentaen". Talvella 15-18 L/tankilliseen ja nyt ilmojen lämmettyä 25L/tankilliseen ja hyvin menee. Ei minkäänlaisia oireita näillä sekoitussuhteilla.
Väkevämpääkin seosta on tullut kokeiltua, mutta sitten syttyy häiriövalo ja empien mennään rekoista ohitse. Nyt kulutus mittarissa 9,3L/100km ja ihan sekalaisessa pyörityksessä. Okey okey, pari kunnon kiihdytystä tuossa myös mukana......
Väkevämpääkin seosta on tullut kokeiltua, mutta sitten syttyy häiriövalo ja empien mennään rekoista ohitse. Nyt kulutus mittarissa 9,3L/100km ja ihan sekalaisessa pyörityksessä. Okey okey, pari kunnon kiihdytystä tuossa myös mukana......
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9000+RE85
Sain tuossa omassa kulkineessa kylmästartin pelaamaan. Kahtena aamuna on nyt lähdetty kiltisti heti ekalla startilla. Nyt jätin tempkomp_konst:n koskematta ja lisäsin soppaa Before_start:iin ja Startvev_fak:iin. Aiemmin oli taipumusta sahailla vähän tuossa 12-15 asteen tuntumassa ja nyt se on poissa. Before_start on siitä hyvä vaihtoehto paikata tätä ongelmaa, että se ei uita lisää polttoainetta enää toisella startilla (45s aikaikkuna).
Seuraavanlainen asia jäi askarruttamaan:
Nuo Trionicin rikastuskartan lämpötilat menee esim ..., 0 , 7 , 12, ...
Mitäs tapahtuu jos jäähynesteen lämpötila on 10 astetta ? Ottaako softa silloin käyttöön arvon kohdasta 7 vai suoritetaanko jonkinlainen keskiarvoistus tai interpolointi ? En nyt millään jaksais alkaa disassemblyä lukemaan...
Seuraavanlainen asia jäi askarruttamaan:
Nuo Trionicin rikastuskartan lämpötilat menee esim ..., 0 , 7 , 12, ...
Mitäs tapahtuu jos jäähynesteen lämpötila on 10 astetta ? Ottaako softa silloin käyttöön arvon kohdasta 7 vai suoritetaanko jonkinlainen keskiarvoistus tai interpolointi ? En nyt millään jaksais alkaa disassemblyä lukemaan...
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: 9000+RE85
Eikös se interpoloi siihen välille ja jos mennään kartan yli niin käyttää reunimmaista arvoa?
M97CSB234EFM57001 RE85