Moi, onkos kukaan vaihtanut 2,3t matalapaineen imucobraa, aeron vastaavaan? Enkä nyt tarkoita -06 isointa putkea, vaan alkupään aeron vähän ahtaampaa. Itsellä tuossa -99 mallin matalapaineen putki paikallaan ja kaapista löytyisi saman ikäisen aeron kärsä. kiinnostais tietää onko vaihdosta mitään vastaavaa hyötyä. Niin tiedän, että kannattais laittaa uudemma ja isompi, mutta ei oo sellasta just käsillä.
aeron:http://www.huuto.net/kohteet/saab-turbo ... /258554772
Tuo matalapaineen ensimmäinen mutka on paljon ohuempi, en löytänyt kuvaa.
Imukärsä
Re: Imukärsä
Menee heittämällä paikalleen. Vakiosoftalla ei ole iloa mutta isommilla ilmavirtauksilla saattaa jopa tuntuakin. Vaihda ja kokeile !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Imukärsä
Pitää kokeilla. Autossa on softana aeron stage1 ja turbokin on aerosta nyhtäisty. Sillä kyselin onko kellään kokemusta, ettei laiska tee turhaa työtä
Saab 9-5 2,3t Vector BP sedan autom. vm.-07.
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
Re: Imukärsä
Ehdottomasti isompi kärsä paikalle, kun on kerran Aeron pelivehkeet muuten asennettu. Ei sitä tehtaalla huvin vuoksi suunniteltu isompaa mallia.
Re: Imukärsä
Oikeessa oot melberi, eihän ne huvikseen tehtaat mitään tee. Paikoilleen kärsä kyllä menee heti ilmojen salliessa, tallia kun ei ole. Ois kiva kuulla käytännön kokemuksia, jos joku on vastaavan vaihdon tehnyt. Tuo kärsä ei viissiin ole vaikea vaihtaa ja muistaa asentaa tiiviisti?
Saab 9-5 2,3t Vector BP sedan autom. vm.-07.
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
Re: Imukärsä
On se kyllä aika ahdas paikka asentaa. Itse olen ensin laittanut kiristyspannan mahdollisimman löysänä turbolle, niin että kiristyspultti on kuitenkin mutterin kierteillä. Sitten kärsä mukaan ja koittaa venkslata sen oikeaan asentoon. Kiristää pantaa vähän kerrallaan ja korjaa asentoa, jos kärsä meinaa mennä vinoon. Liikaa ei kannata kiristää, kun se panta antaa periksi (jaa, mistäkö tiedän... )