Imukanavien nuohous
Re: Imukanavien nuohous
Mårå
200 tkm -08 1,9 TiDs:iin tullut mittariin ja selkeästi alavääntö hukassa. EGR vaihdettu ja koneen muut käyntihäiriöt poistuivat. Varmaan pitäisi tuo imusarja vaihtaa ja kannen imukanavat veistää alkuperäisiin mittoihin. Katselin tuossa Wis:iä ja luki että pitää ottaa korkeapainepumppu irti kun irroittaa imusarjan, on näköjän jakohihnakäyttöinen. Paska homma jos näin on kun ei ole jakopään lukitusvälineitä.
Onkos kokemuksia imusarjan vaihdosta?
200 tkm -08 1,9 TiDs:iin tullut mittariin ja selkeästi alavääntö hukassa. EGR vaihdettu ja koneen muut käyntihäiriöt poistuivat. Varmaan pitäisi tuo imusarja vaihtaa ja kannen imukanavat veistää alkuperäisiin mittoihin. Katselin tuossa Wis:iä ja luki että pitää ottaa korkeapainepumppu irti kun irroittaa imusarjan, on näköjän jakohihnakäyttöinen. Paska homma jos näin on kun ei ole jakopään lukitusvälineitä.
Onkos kokemuksia imusarjan vaihdosta?
Re: Imukanavien nuohous
Olenko tyhmä vain miksi en löydä mistään sellaista listaa paikoista jotka suorittavat näitä forte käsittelyjä?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Imukanavien nuohous
Merkkihuollosta tahdoin myös tällaista Forte-käsittelyä, sain tankkiin laitettavan puhdistusaineen, joka ei kyllä missään vaiheessa kohtaa imusarjaa.. DPF-cleaneriä, vissiin enimmäkseen kerosiinia.
Re: Imukanavien nuohous
Miksi imusarja pitää vaihtaa? Onko se rikki?Nuts kirjoitti:Mårå
200 tkm -08 1,9 TiDs:iin tullut mittariin ja selkeästi alavääntö hukassa. EGR vaihdettu ja koneen muut käyntihäiriöt poistuivat. Varmaan pitäisi tuo imusarja vaihtaa ja kannen imukanavat veistää alkuperäisiin mittoihin. Katselin tuossa Wis:iä ja luki että pitää ottaa korkeapainepumppu irti kun irroittaa imusarjan, on näköjän jakohihnakäyttöinen. Paska homma jos näin on kun ei ole jakopään lukitusvälineitä.
Onkos kokemuksia imusarjan vaihdosta?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Imukanavien nuohous
Joo, mietin tuossa yksi päivä, että jo on kerosiinilla hintaa. Kentällä kun se maksaa ALV:neen noin euron litralta. Uskaltaisikohan laittaa suoraan kerosiinia samassa suhteessa tankkiin?Ristom kirjoitti:Merkkihuollosta tahdoin myös tällaista Forte-käsittelyä, sain tankkiin laitettavan puhdistusaineen, joka ei kyllä missään vaiheessa kohtaa imusarjaa.. DPF-cleaneriä, vissiin enimmäkseen kerosiinia.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Imukanavien nuohous
Mårå
Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
Re: Imukanavien nuohous
Aijaa... niitten takia, tosiaan. Niitä läppiäkö sitten ei pysty uusimaan? Muistelen, että jotkut on viskanneet ne sieltä mäkeen ja meno jatkukoon...Nuts kirjoitti:Mårå
Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Imukanavien nuohous
Meillä on 1.9 TiD vm. 2008 ja ajettu 280tkm. Ei vielä mitään ongelmia *kokopkop*. Olen puhdistanut EGR:n joka kesä jakerran imusarjan Forten litkulla.Nuts kirjoitti:Mårå
Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Imukanavien nuohous
Tahtoo ne läppien akselien läpiviennit kulua horoksi, niille ei oikeen ole mitä tehdä. Puskee ahtopaineet pihalle sieltä jne.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Imukanavien nuohous
Putsasin äsken imusarjan Liqui Molyn aineella. Hirveitä savupölläytyksiä tuli aluksi sieltä imusarjasta kun en peittänyt sitä millään. Jonkun aikaa kun olin pikkuhiljaa ruiskutellut ainetta ei enää pölläytyksiä tullut. Kai se on normaalia että pölläyttää savuja?
Re: Imukanavien nuohous
Ainehan toimii jos savunpölähdyksiä tulee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Imukanavien nuohous
On normaalia, että pölläyttää, mutta pakoputkestahan ne pöllähdykset kuuluu tulla, eikä imusarjasta.porta kirjoitti:Putsasin äsken imusarjan Liqui Molyn aineella. Hirveitä savupölläytyksiä tuli aluksi sieltä imusarjasta kun en peittänyt sitä millään. Jonkun aikaa kun olin pikkuhiljaa ruiskutellut ainetta ei enää pölläytyksiä tullut. Kai se on normaalia että pölläyttää savuja?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Imukanavien nuohous
Liqui Molyn pullo on tuossa hyllyssä. Pullon kyljestä ei kyllä kovin tarkkoja ohjeita suorittamiseen löydä. Siinä pullossa on se puolen metrin ohut letku, jolla saa aineet koneen sisään suihkittua. Ajattelin ottaa tuon ahtoletun etupäästä irti ja työntää spraypullon letkun sinne ahtoputkeen suihkimista varten. Onko väliä pitääkö ahtoputken suorituksen ajan vapaana irti etupäästä, vai pitääkö sitä jotenkin kuristaa, kuten jotkut ovat kertoneet tehneensä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Imukanavien nuohous
Muistaakseni kun omasta alkuperäinen putsattiin niin imusarjasta ahtoletku irti, siihen suulle se spraypullon korkki johon keskelle oli tehty noin sentin reikä ja siitä suihkittiin vähän kerrallaan. Itse painoin kaasua ja yritin jengat pitää 2500rpm ja kaveri hoiti suihkuttelun.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Imukanavien nuohous
Mutta mikä mahtaa olla tämän korkkivirityksen tarkoitus? Kuristaa ilmamäärää putsauksen aikana? Ja jos näin, niin miksi sitä pitää kuristaa; puhdistustehon parantamiseksi vai joku muu syy?
Onko paljon merkitystä suihkuttaako tavaraa miten lähelle skeidaa, eli onko tuota spraypullon letkua syytä koittaa syöttää sinne imusarjaan vähän pidemmälle, vai voiko huoletta suihkutella ahtoputken päästä? Tuo letku on sen verran pitkä että jos sitä ryhtyy koneen käydessä tunkemaan imusarjaan syvälle, riski saada se sylinteriin asti on olemassa.
Onko paljon merkitystä suihkuttaako tavaraa miten lähelle skeidaa, eli onko tuota spraypullon letkua syytä koittaa syöttää sinne imusarjaan vähän pidemmälle, vai voiko huoletta suihkutella ahtoputken päästä? Tuo letku on sen verran pitkä että jos sitä ryhtyy koneen käydessä tunkemaan imusarjaan syvälle, riski saada se sylinteriin asti on olemassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K