Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Oli vaimo taas ajamassa kun jätti tielle, on muuten ollut tosi tehokas testaaja tuo puoliso.
Ei inahtanutkaan enää kun sitä pöydällä kokeilin sähkötellä ja koputella joten britteihin lähti takasi
Ei inahtanutkaan enää kun sitä pöydällä kokeilin sähkötellä ja koputella joten britteihin lähti takasi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Joo DW200 kimppatilaus kolmosesta, ollu tankissa reilu vuoden ja ajettu ensi etskulla, sitten jonkuaikaa pelkällä bensalla (talvi) ja taas etskulla.
Temppuili ensi hieman, aikaisemman postaukseni mukaisesti kunnes pimeni eilen. Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
J.N kirjoitti että mittas rikkonaisen pumpun navoista 51.8 ohmia ja ehjässä ois lähellä nollaa (0,5 ohm). Mulla oli kyllä resistanssi tos pimenneessä pumpussa navoista 000,6 Ohm Fluke 87:lla, joten sen perusteella lukema sama kun ehjässä
Onko kellään muulla kuin minulla ja J.N:llä näitä mitattua resistansseja muistissa, vai mittailitteko?
Pitänee kokeilla tota vielä pyörittää jollain jännitelähteellä nyt ku se on pois tankista.
Temppuili ensi hieman, aikaisemman postaukseni mukaisesti kunnes pimeni eilen. Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
J.N kirjoitti että mittas rikkonaisen pumpun navoista 51.8 ohmia ja ehjässä ois lähellä nollaa (0,5 ohm). Mulla oli kyllä resistanssi tos pimenneessä pumpussa navoista 000,6 Ohm Fluke 87:lla, joten sen perusteella lukema sama kun ehjässä
Onko kellään muulla kuin minulla ja J.N:llä näitä mitattua resistansseja muistissa, vai mittailitteko?
Pitänee kokeilla tota vielä pyörittää jollain jännitelähteellä nyt ku se on pois tankista.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Onko kyseessä tämä sama Walbro, josta aiemmin keskusteltu?jull3 kirjoitti:Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 73#p929373
Jos on niin menikö ämpäriin helposti vai joutuko sorvaan paljonkin isommaksi tuon DW200:sen jäljiltä?
Tuo Henko varmaan menisi melko kivuttomasti paikalleen, mutta tuotto vain 275lph ja mikähän on tuotto 5barin vastapaineella?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Noikin ilmeisesti kestäneet vaihtelevalla menestyksellä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Joo tommonen pumppu kyseessä.testing1 kirjoitti:Onko kyseessä tämä sama Walbro, josta aiemmin keskusteltu?jull3 kirjoitti:Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 73#p929373
Jos on niin menikö ämpäriin helposti vai joutuko sorvaan paljonkin isommaksi tuon DW200:sen jäljiltä?
Tuo Henko varmaan menisi melko kivuttomasti paikalleen, mutta tuotto vain 275lph ja mikähän on tuotto 5barin vastapaineella?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Noikin ilmeisesti kestäneet vaihtelevalla menestyksellä.
Meni melkosena ranetuksena, se ämpärin oma sihti jäi pois kokonaan ja vähän muutakin.. eli saa siinä kyllä enemmän raapia päätään jos haluaa hyvän ja siistin asennuksen siitä tehdä. Mun piti saada se sinne vain nopeasti että sai auton tienpäälle. .
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
testing1 kirjoitti:Onko kyseessä tämä sama Walbro, josta aiemmin keskusteltu?jull3 kirjoitti:Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 73#p929373
Jos on niin menikö ämpäriin helposti vai joutuko sorvaan paljonkin isommaksi tuon DW200:sen jäljiltä?
Tuo Henko varmaan menisi melko kivuttomasti paikalleen, mutta tuotto vain 275lph ja mikähän on tuotto 5barin vastapaineella?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Noikin ilmeisesti kestäneet vaihtelevalla menestyksellä.
omasta henkosta ku nostin painetta niin tuotto(kulku) huononi. eli kaikki 3bar ylöspäin oli turhaa...
mulla nyt kans toi Walbro400lph...jätin ämpärin oman sihdin mut heittelin niitä ämpärin sisuskaluja pois, vähän sai sorvata kans.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Kuinka korkeaksi nostit paineen?like_a_glove kirjoitti: omasta henkosta ku nostin painetta niin tuotto(kulku) huononi. eli kaikki 3bar ylöspäin oli turhaa...
T7 vm. 2001 9-3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
noin 6bar...ja mitä enempi nosti sen enempi meni laihalle ahdoilla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Paljonkos se henko / isompi wallproo tekee painetta ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
ööö...no varmaan lähemmäs 10bar, walbro varmaan ylikin...en oo kokeillu.
kui?
tiedän että vanhan kansan virittäjät ajavat kovilla bensanpaineilla...eivät vaan suosi niin nykypäivän juttuja.
kui?
tiedän että vanhan kansan virittäjät ajavat kovilla bensanpaineilla...eivät vaan suosi niin nykypäivän juttuja.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Sitä vaan mutuilen, että jos paineen säätimen päästö on isompi, kuin pumpun tuottama paine niin toimiiko silleen...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Paineen nosto on lähinnä hyödyllistä isompien suuttimien korvikkeena jos tarvitaan vain kohtuullisesti lisää tuottoa, esim. 10-30%. Pumppujen tuotto huononee aina paineen noustessa, ei kuitenkaan ongelma jos pumpun kapasiteetti on ylimitoitettu kuten vaikkapa vakiosuuttimilla kaikki viripumput ovat.
Tärkein hyöty on esimerkiksi vanhalla imusarjalla olevat 98-99 2,3t ja 98-00 2,0t 9-5:t joihin ei löydy isompia suuttimia ilman imusarjan vaihtoa, jos vaikka haluaa e85:lla kaiken irti 15T ahtimesta.
Tärkein hyöty on esimerkiksi vanhalla imusarjalla olevat 98-99 2,3t ja 98-00 2,0t 9-5:t joihin ei löydy isompia suuttimia ilman imusarjan vaihtoa, jos vaikka haluaa e85:lla kaiken irti 15T ahtimesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Onko mitään faktaa tai edes mutua mille tehoille etanolilla riittää tuo Henkon 275lph pumppu?
Tommonen olis nyt ilmeisesti tulossa luultavasti porsineen DW300 tilalle.
Viinanpaineen olisi tarkoitus pitää vakio 3.5bar eikä väkisin ajaa suuttimia yli vaan jos käy pieneksi niin sitten isommat suuttimet tilalle.
Tommonen olis nyt ilmeisesti tulossa luultavasti porsineen DW300 tilalle.
Viinanpaineen olisi tarkoitus pitää vakio 3.5bar eikä väkisin ajaa suuttimia yli vaan jos käy pieneksi niin sitten isommat suuttimet tilalle.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Jos joutuu tulevaisuudessa polttoainepuolta päivittään niin etsiskelin tietoa Walbron 400lph, osui tällainen silmään:
"Nope, the 400 is cosmetically a little longer than the 450. I've seen them both side by side. In addition, the internals of the pump are different. The 450 has updated internals to handle e85, and is warrantied as such - the walbro 400 is not warrantied for 85 applications. Walbro also added 50 lph of pumping capability when updating the pump, making it 450 lph from 400. The most important part of this:
I'm pretty sure you got the misinformation from some ebay seller. There is NO 400lph TI automotive e85-friendly fuel pump. Sellers on ebay will write anything they want to sell you on a pump, even "e85 friendly". TI automotive is a company that makes products for Walbro. Walbro specifically made the 450 for e85 applications. The 400lph is NOT e85 compatible. "
Ja tuolta halvimmalla ilman tulleja ym veroja:
http://www.driven2automotive.com/walbro ... -pump.html
"Nope, the 400 is cosmetically a little longer than the 450. I've seen them both side by side. In addition, the internals of the pump are different. The 450 has updated internals to handle e85, and is warrantied as such - the walbro 400 is not warrantied for 85 applications. Walbro also added 50 lph of pumping capability when updating the pump, making it 450 lph from 400. The most important part of this:
I'm pretty sure you got the misinformation from some ebay seller. There is NO 400lph TI automotive e85-friendly fuel pump. Sellers on ebay will write anything they want to sell you on a pump, even "e85 friendly". TI automotive is a company that makes products for Walbro. Walbro specifically made the 450 for e85 applications. The 400lph is NOT e85 compatible. "
Ja tuolta halvimmalla ilman tulleja ym veroja:
http://www.driven2automotive.com/walbro ... -pump.html
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Tässä itsepuheluna päivitys.
Pumppu DW300 oli ilmeisesti mennyt jumiin kun virtajohto oli sulanut:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=142043
Taidan laittaa tuon tilaukseen:
Ja tuolta halvimmalla ilman tulleja ym veroja:
http://www.driven2automotive.com/walbro ... -pump.html
Pumppu DW300 oli ilmeisesti mennyt jumiin kun virtajohto oli sulanut:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=142043
Taidan laittaa tuon tilaukseen:
Ja tuolta halvimmalla ilman tulleja ym veroja:
http://www.driven2automotive.com/walbro ... -pump.html
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista
Paljonkos on nyt sitten menny porukoilla DW 200 ilman porsimista ?
Onko yhtään ehjää enää ajossa
Omasta lähti Gatesin letku sieltä ylään ranetuksesta irti, ja sillä vaan kyselen, että pumppu kyllä toimii, mutta kannattaako samalla vaihtaa pumppumerkkiä kun on tuo ämpäri jo valmiiksi pöydällä...
Onko yhtään ehjää enää ajossa
Omasta lähti Gatesin letku sieltä ylään ranetuksesta irti, ja sillä vaan kyselen, että pumppu kyllä toimii, mutta kannattaako samalla vaihtaa pumppumerkkiä kun on tuo ämpäri jo valmiiksi pöydällä...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC