Kajakin takalokasuojat

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Kajakin takalokasuojat

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Onko kukaan hitsannut niitä kiinni koriin? Olis tuon EVO2 projektin myötä aikomus tehdä näin ja ajattelin onko joku jo kokeillut tätä? Onnistuuko "huolto" tulevaisuudessa jousien ym.. irroitus tms... Taakse tulee aika muhkeat levikkeet joten tilaa pyöränkotelossa olisi kuitenkin...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Mä oon netissä itseasiassa yhden nähny... Oli kans avarretut kaaret, eli kaippa tuo onnistuu. Katoin sen tuolta http://www.saabismionsairaus.net :istä jostain galleriasta, mutten kyl enää löytänyt... siellä se saattaa viel olla.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Täytyy käydä vilkuilee niitä kuvia jos viel löytyy. Mulla kun on suunnitelmissa "isot" levikkeet ja toi sauma ilmeisesti jää levikkeen alle niin ajattelin hitsata sen umpeen ja lokasuoja kiinni koriin. Olisi kiinnostanut jos joku on tehnyt vastaavan homman aiemmin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

96 on rautaa

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Eli toki lokarit voi hitsata kiinni koriin. Itse hitsasin kesäautoni kaikki lokarit kiinni, ensin tietysti hiekkapuhalsin koko auton ja saumoihin jäävät alueet erityisesti. Päälle taisin laittaa jotain ruosteenesto-pohjamaalia ja sitten kitit ja ylimaalaus. Myöhemmät remontit ehkä vaikeutuvat, tuskin sentään peräpäässä, mutta moottorin vaihtaminen V6:lle vaati maskin pystysaumojen avaamisen että sai koneen taipumaan paikalleen.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
MG-699
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 08:50
Paikkakunta: Juva

Hieman sivuten...

Viesti Kirjoittaja MG-699 »

mutta noista lokasuojista kun tuli mieleen, että tietäisikös kukaan, että onko vm. -73 ja vm. -78 kuuppasten pelleissä mitä eroja? Tarkoitan siis kiinnityskohtia, ovia, lokasuojia yms?

Sattuisi vaan olemaan tuolla pihan perukoilla tuommoinen -78 kuuppanen, jossa kohtuu hyvät pellit. Saisi hieman vaihdeltua tuohon käyttöautoon...

Kiitokset asiallisista vastauksista!
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Mulla on '71 korissa '73 ja '79 takaloksut ja '73 ja '75 ovet. Takaluukkukin on '73. Kaikki sopi paikoilleen. Takaloksuista huomasi, että '79:ssä oli ruuvin reiät porattu vähän sinne sun tänne ja tietysti siitä piti hitsata ison vilkun ylimääräiset kiinnitysreiät umpeen.
Vastaa Viestiin