Mikä akku V4:een?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Mikä akku V4:een?

Viesti Kirjoittaja normaali »

Näyttää vähän siltä, että pakkaset tappoivat akun kuupasta (tai ainakin osoittivat sen kuolleeksi).
Nyt jos jollakin olisi suositella jotain akkumerkkiä tai -mallia niin helpottaisi rutkasti uuden hankintaa.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ainakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

tuolla klubipäivillä kun katseli konehuoneisiin niin vallitsevana merkkinä oli legendaarinen biltema akku josta irtoaa vain sellainen 180-190 ampeeria kuormitettuna 9,6 voltilla kun kunnon akusta tulee hieman enempi.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse ostin ennen pakkasia, Motonetista 36€ tarjous akun(mikä lie tsing tsong) ja ainakin -25 pakkasilla jaksaa komiasti pyörittää.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Exide on ainakin hyvä ja kestävä. Ihan eri luokkaa kuin Hankookit yms. Tosin niitä saa parikin yhden Exiden hinnalla, mutta hyvä se on.
# 419 Vesa Pohjalainen
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Hankook

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Hankook oli TM:n akkuvertailussa vuosituhannen vaihteessa "piikkipaikalla", joten uskaltauduin sen silloin Ysiwitkaani ostamaan ja ainakin toistaiseksi on toiminut vallan mainiosti. Toki ikää alkaa olla jo 6 vuotta ja sehän on kunnioitettava ikä jo merkkiakullekin. Uusi perus-Hankook näytti olevan musta ja keltaiset perinteiset korkit päällä, joten jo värinsäkin puolesta käy nätisti kajakin konehuoneeseen. Jotenkin on alkanut usko hiipumaan näihin "huoltovapaisiin", eli toisin sanoin "mahdottomiin huoltaa". Automiehillä täytyykin olla muutama ylimääräinen tarkastuskohde konehuoneessa ja kajakin akku on vielä harvinaisen helpossa paikassa.

teevee P:n Vee
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mulla on ainakin AD varaosakaupan 75 amppeerinen patteri ja kyllä meinaan kieputtaa menee startilla jo kahtakymppiä 8O :lol:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Exiden X-Tran laitoin tuohon diesel-sitruunaan ja maailma parani kerralla. Avanta näyttämällä hörähtää käyntiin ja akussa 2vuoden takuu jos tulee tarpeeseen. Käynnistysvirtaa exidessä huomattavasti enemmän verrattuna Bosch Silveriin ja Vartan eri versioihin. Hinnat aika lailla samoja.
#1430
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hankook

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

P:n Vee kirjoitti:Hankook oli TM:n akkuvertailussa vuosituhannen vaihteessa "piikkipaikalla", joten uskaltauduin sen silloin Ysiwitkaani ostamaan ja ainakin toistaiseksi on toiminut vallan mainiosti.
Hankookit, niinkuin Biltematkin ovat yksilöitä, hyvällä tsägällä saa TM-testivoittajan vuosiksi, huonolla taas kolme akkua vuoteen, joista yksi vielä räjähtää/palaa :?

Kalliimmalla hinnalla saa tasaisempaa laatua, yleensä.
96 V4 -75
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

30 euron hintaluokassa

Viesti Kirjoittaja jt »

Hyvin on jaksanut bilhelvetenpunainen (60 Ah) halpis-akku puoltoistalitrasta pyörittää, kesät talvet (etelä-suomessa). Lohkolämmitintä tosin käytetty aina miinuskelillä, kuten viisasta on.

terv. jt


P.S. Seuraava akku on väritykseltään paremmin konehuoneeseen sopiva. Kirkkaanpunainen dominoi liikaa. Hmm... voikohan akkuja maalata?
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Voi maalata, kannattaa vaan selvittää mitä muovia kuori on ja kertoa se maalikauppiaalle. Toki vähän karhennetussa pinnassa halpisspraykin pysyy vähän aikaa...
96 V4 -75
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

juku... vihreä akku... 8O 8)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vartan akulla ajoin 10v sitten melkein puoli kilometriä tankille, saattoi olla loiva alamäki, mutta sittenkin hyvä saavutus, päätin vaan kokeilla mihinkä asti akun potku riittää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 30 euron hintaluokassa

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

jt kirjoitti:Hyvin on jaksanut bilhelvetenpunainen (60 Ah) halpis-akku puoltoistalitrasta pyörittää, kesät talvet (etelä-suomessa). Lohkolämmitintä tosin käytetty aina miinuskelillä, kuten viisasta on.

terv. jt


P.S. Seuraava akku on väritykseltään paremmin konehuoneeseen sopiva. Kirkkaanpunainen dominoi liikaa. Hmm... voikohan akkuja maalata?

Puskurimaali sopii tarkoitukseen sellaisenaan.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Heh, saatiin jo yksi tyhjentävä vastaus aiheeseen: Värillä ei ole väliä :)

Kiitos neuvoista!


terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Eikös se mene karkeasti niin, että mitä painavempi, sitä pitkäikäisempi, mutta starttivirta jää hiukan alemmaksi ja taas kevyemmillä akun kesto on alhaisempi, mutta yleensä starttivirran antokyky on korkeampi. Siis KARKEASTI.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Vastaa Viestiin