Vapaakytkin, kaikkien vikojen äiti?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
samppa
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

Mikä ettei uskaltaisi lähteä Eurooppaan vapaakytkimellä, jos se toimii nyt, niin miksei myös tulevaisuudessa?
Jos vapaakytkin tarttuu nyt, niin öljynvaihto laatikkoon ja baanalle.

Minä olen yhessä laatikossa jumittanut vapaakytkimen hitsaamalla sen kytkentätassun ensiöakselin ulkokehään. Kiinteällä ajellessa häviää vaan se suikulan "juttu". Ei voi enää lasketella pitkiä alamäkiä ja kuunnella vaan tuulen suhinaa...

On myös kahtaalaista mieltä laatikon kestosta: toiset sanoo, että loota ei kestä moottorijarrutuksia, kun sitä ei ole siihen suunniteltu. Toiset taas on sitä miletä, että vapaakytkimen tartunta aiheuttaa iskeviä kuormia lootaan ja lyhentää sen kestoa (taitaa olla enemmän sporttipuolen ongelma)... tiedä häntä sitten. Minä olen ajellut aina vapaakytkimellä, enkä oikein osaa ilmankaan olla
Vastaa Viestiin