Kajakin madallus????
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Kajakin madallus????
Olen aikeissa madaltaa ja jäykistää kajkkini alustaa. Olen kuullut että kajakin omien etujousien tilalla on käytetty Saab 900 etujousia? Onko kokemuksia? Miten sopii? Paljonko joutuu lyhentämään jousta? TULEEKO HYVÄ??? Takajousina voinee käyttää kajakin omia etujousia jotta saa lisää jäykkyyttä takapäähän...
Kallistuksenvakaaja mulla on jo, joten nyt ei puutu kuin etujouset....
Kallistuksenvakaaja mulla on jo, joten nyt ei puutu kuin etujouset....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Minulla on edessä kutvosen alkuperäiset jouset 1.5 kierrosta lyhennettyinä ja takana 1 kierros lyhennetyt. Koska vakiojouset on jäykemmät lyhennettynä, niin alusta on nyt 99:n kaasuiskareiden kanssa aika sopivan jämäkkä (ja matala) siviiliajoon.
Joskus kokeilin kutvosen etujousia taakse, mutta oli minusta turhan jäykkä kaupunki pyöritykseen.
Joskus kokeilin kutvosen etujousia taakse, mutta oli minusta turhan jäykkä kaupunki pyöritykseen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
ile76 kirjoitti:Minulla on edessä kutvosen alkuperäiset jouset 1.5 kierrosta lyhennettyinä ja takana 1 kierros lyhennetyt. Koska vakiojouset on jäykemmät lyhennettynä, niin alusta on nyt 99:n kaasuiskareiden kanssa aika sopivan jämäkkä (ja matala) siviiliajoon.
Joskus kokeilin kutvosen etujousia taakse, mutta oli minusta turhan jäykkä kaupunki pyöritykseen.
Oletko mitannut maavaraa? Paljonko oli muutos alkuperäiseen?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Ne on sellaiset pisaran muotoiset tarvikeosana myytävät peilit, merkkiä en muista. (voin katsoa, josko niissä lukee jotain tai on paketti tallessa)himmee kirjoitti:ile76: Mistä noi sun peilit on ja mitkä ne on?
Ostin ne joskus 90-luvun puolenvälin tienoilla Jyväskyläläisestä viritysosiin erikoistuneesta autotarvikeliikkeestä, joka lopetti toimintansa muutama vuosi sitten.
Kai noita oli takavuosina monen merkkisiä myynnissä.
Kyllä minä sitä mittailin silloin kun sen madalsin, mutta enhän minä sitä enää muista kovin tarkasti. Keula oli ehkä 100 mm luokkaa ja perä ehkä puolet vähemmän. Täytyy tänään mitata pari mittaa, niin voit verrata vakioon.Saab.96 kirjoitti:Oletko mitannut maavaraa? Paljonko oli muutos alkuperäiseen?
Nykyisellään joutuu jyrkissä rotvallin luiskissa hieman varomaan pakoputken takia. (ajamaan viistosti) Joten keula saisi olla ehkä 20-30 mm korkeampikin. Mutta kun tuolla on tottunut ajamaan, niin ei se enää haittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Mittasin oman kajakkini maavaran "vakio" on alimmasta kohdasta (pakopuken alta) auton puolivälin paikkeilta 17 cm! Oven alareunasta on matkaa maahan n. 25 cm! Eli joutunee kyhäämään jokinlaiset helmapellit joilla laskee helmaa alemmaksi... Ajatelin että passeli maavara olisi alimmasta kohdasta mitattuna n. 10 cm... ja helmat vois rakentaa niin että niiden ala olisi sama maavara. Alunperin oven alareuna on yli 5-7 cm ylempänä kuin auton pohja/pakoputki...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
En viitsinyt mitata maavaraa omaan pakoputkeen nähden, koska se ei ole vakio.(omatekoinen, menee vasta vetareiden takaa ulos)Saab.96 kirjoitti:Mittasin oman kajakkini maavaran "vakio" on alimmasta kohdasta (pakopuken alta) auton puolivälin paikkeilta 17 cm! Oven alareunasta on matkaa maahan n. 25 cm! Eli joutunee kyhäämään jokinlaiset helmapellit joilla laskee helmaa alemmaksi... Ajatelin että passeli maavara olisi alimmasta kohdasta mitattuna n. 10 cm... ja helmat vois rakentaa niin että niiden ala olisi sama maavara. Alunperin oven alareuna on yli 5-7 cm ylempänä kuin auton pohja/pakoputki...
Mittasin lokarin kaarten korkeuden maasta pyörän napojen kohdalla.
Edessä 57 cm
Takana 47 cm
Paljonko nuo on vakiossa?
Noita helmoja on tullut joskus itsekin mietittyä. Sellaista halkaistua 50 mm pyöreätä putkea olen miettinyt.
Peilien merkki on Engelmann, näköjään nykyisin melko kysyttyjä. Manta 400:ssa ollut nuo ilmeisesti vakiona.ile76 kirjoitti:Ne on sellaiset pisaran muotoiset tarvikeosana myytävät peilit, merkkiä en muista. (voin katsoa, josko niissä lukee jotain tai on paketti tallessa)himmee kirjoitti:ile76: Mistä noi sun peilit on ja mitkä ne on?
Ostin ne joskus 90-luvun puolenvälin tienoilla Jyväskyläläisestä viritysosiin erikoistuneesta autotarvikeliikkeestä, joka lopetti toimintansa muutama vuosi sitten.
Kai noita oli takavuosina monen merkkisiä myynnissä.
http://homepage.ntlworld.com/andrew.bis ... irrors.htm
Saksan ebayssa noita näytti olleen myös myynnissä...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Jousituksen pehmennys?
Paljonkohan etu- ja takajousten jäykkyydessä ja lepopituudessa on eroa? Olen nimittäin harkinnut, että takajouset vaihtaisi eteen, jolloin etujousitus madaltuisi ja pehmenisi. Taakse pitäisi hankkia jostain muualta pehmeämmät jouset. Tyylinsä puolesta Kajakilla sopisi hyvinkin ajella kaupungilla kruising-iltoina, mutta kun jousitus pääsee toiminta-alueelleen vasta rämäkämmässä menossa.
Tuossapa mallia:
http://www.saab-team.de/Historie/Motors ... ort_7.html
Aika lailla Suomen tieliikennelainsäädännön mukainen - NOT!
terv. jt
Edit:
osoite ja kuvasto muuttuneet:
http://www.saab-team.de/saab/
ja sieltä Historie
ja edelleen Motorsport
Sieltä löytyy mm. 77 kuvaa rata- ja rallisaabeista
http://www.saab-team.de/Historie/Motors ... ort_7.html
Aika lailla Suomen tieliikennelainsäädännön mukainen - NOT!
terv. jt
Edit:
osoite ja kuvasto muuttuneet:
http://www.saab-team.de/saab/
ja sieltä Historie
ja edelleen Motorsport
Sieltä löytyy mm. 77 kuvaa rata- ja rallisaabeista
Viimeksi muokannut jt, La Loka 22, 2005 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.