V4 lämpenee turhan nopeasti

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

V4 lämpenee turhan nopeasti

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Rakensimme tuossa kaverin kera V4-koneen, jossa on isommat venttiilit, kanavat ja 1.7 -litraisen version sisuskalut. Ongelmana on, että se lämpenee käydessään liian nopeasti; jo kahden minuutin käynnin jälkeen kone on tulikuuma. -Ilman termaria! Tuli vaan mieleen, että onko ne imusarjan tiivisteessä olevat kaksi pientä reikää vesikanavan kohdalla välttämättömät...? Miksi ei kaikki tiivisteen vesireijät ole kanavien
kokoisia
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 991
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Kokeilitteko ensin termarin kanssa? En tiedä V4:stä, mutta joissakin tapauksissa vesi kiertää ilman termaria liian nopeasti syylärin läpi, eikä ehdi jäähtyä. Kisakoneisiinkin jätettiin termarin ulkokehä paikalleen kesällä.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: V4 lämpenee turhan nopeasti

Viesti Kirjoittaja kallejh »

mwessman kirjoitti:Miksi ei kaikki tiivisteen vesireijät ole kanavien
kokoisia
En mä niitä lähtis avaamaan. Niillä on ihan tarkoituksensa, jota joku viisas on joskus miettinyt jäähdytyksen, paineen ja virtauksien kannalta. Toimii ainakin mun 140 heppaisessa koneessa ihan hyvin.
Kyllä sulla jotain muuta siinä nyt varmaan on...?
Ootko sä tutkinut miten se vesi alkaa kiertämään siellä, ja onko kaikki letkut oikein?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vastaa Viestiin