Rakensimme tuossa kaverin kera V4-koneen, jossa on isommat venttiilit, kanavat ja 1.7 -litraisen version sisuskalut. Ongelmana on, että se lämpenee käydessään liian nopeasti; jo kahden minuutin käynnin jälkeen kone on tulikuuma. -Ilman termaria! Tuli vaan mieleen, että onko ne imusarjan tiivisteessä olevat kaksi pientä reikää vesikanavan kohdalla välttämättömät...? Miksi ei kaikki tiivisteen vesireijät ole kanavien
kokoisia
V4 lämpenee turhan nopeasti
Re: V4 lämpenee turhan nopeasti
En mä niitä lähtis avaamaan. Niillä on ihan tarkoituksensa, jota joku viisas on joskus miettinyt jäähdytyksen, paineen ja virtauksien kannalta. Toimii ainakin mun 140 heppaisessa koneessa ihan hyvin.mwessman kirjoitti:Miksi ei kaikki tiivisteen vesireijät ole kanavien
kokoisia
Kyllä sulla jotain muuta siinä nyt varmaan on...?
Ootko sä tutkinut miten se vesi alkaa kiertämään siellä, ja onko kaikki letkut oikein?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -