Imukanavaa suurensin maltillisesti koko matkalta ja yritin muotoilla jouheammaksi. Imusarjan sovitin kansiin. Pakopuolen kairasin yhtä suureksi, kuin pakoputken lähtö on.
On mahdollista, että imukanavat tulivat liian suureksi kaasariin nähden. Virtausnopeus jää liian pieneksi.
Palotilat muotoilin jonkun ohjeen mukaan minkä löysin täältä.
Motomobil nokka-akseli
Re: Motomobil nokka-akseli
Palotilan muotoilulla voi olla tässä merkitystä eli jos on suurennettu saab sport manuaalin ohjeen mukaan, niin silloin männät pitäisi olla pattipäät, jotta saadaan riittävä puristussuhde. Pienehkö palotilan suurennus venttiilien ympäriltä ei sitten palotilan tilavuttaa läheskään niin paljon muuta.
96 V4i -73
-
korpijaakko
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motomobil nokka-akseli
Löysin vanhan dynolapun..5820 rpm on tullut tuo 110 heppaa...kone kiertänyt dynossa 6220 siihen lopetettu..
Ennakolla piti hakea noita tehoja ja oli hyvin pienillä muutoksilla isoja muutoksia...joka konehan se tahtoo olla yksilö.
mulla on näköjään huippuväännöt ollu 145 Nm
Vääntö käyrä on kyllä itellä kivan mallinen vääntöä on yli 120 Nm alueella 2800- 6200 rpm...sitten sukeltaa...
Ennakolla piti hakea noita tehoja ja oli hyvin pienillä muutoksilla isoja muutoksia...joka konehan se tahtoo olla yksilö.
mulla on näköjään huippuväännöt ollu 145 Nm
Vääntö käyrä on kyllä itellä kivan mallinen vääntöä on yli 120 Nm alueella 2800- 6200 rpm...sitten sukeltaa...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
-
KeijoAnnikki
- "Hirsch"
- Viestit: 864
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Motomobil nokka-akseli
Hyvät tehot (96 hv) ja erinomainen vääntö (163 nm) sulla koneessa. Mutta dynossa veto on lopetettu melko aikaisessa vaiheessa. Mikä lie syynä, mutta onko niin, että sun omassa kiihdytyksessä kierroslukumittarin viisari ei jaksa enää 5300 r/min jälkeen nousta ? Vai tuleeko moottorista sellaisia ääniä, että ei kannata vedättää ylemmäksi ? Sun nokka-akseli on Camshaft Worksin tietojen mukaan teoriassa samanlainen kuin mikä on minun ja AnttiK:n TG245. OHC:n männät tuo vakiota enemmän puristusta, mutta palotilojen suurentaminen taas pienentää sitä...mikä on sylinteripaine sulla ? Vakio 1.5 L V4 moottorin maksimi teho (yksi kurkkuisella kaasarilla) saadaan n 4700 r/min kohdalla, kertoo Saab V4 Tee Se Itse -vihkonen..Tmu_96 kirjoitti: ↑Su Marras 16, 2025 09:57Tuossa tutkin dynolappuja ja maksimi teho on 4000-5300rpm. Sen pidemmälle ei kierrätetty. Maksimi vääntö 163Nm oli kierroksilla 3300 rpm. Nokkana on Camshaft Worksin 2-240/5. Kannet porttasin ite ja putkistona 2" Simmons.
Ite en ollut oikein tyytyväinen, kun täällä lueskelee niin saa sen kuvan, että 100hv saa suunnilleen, kun vähän on jotain tekevinään![]()
Nyt meni mottiin 3500€ ja tehot jäi alle sadan![]()
Jäsen vuodesta 1992
Nyt: Saab 96 vm-73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Nyt: Saab 96 vm-73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )