Olin kuitenkin sangen hämmästynyt bongatessani siellä liikenteessä viikon aikana kolme eri SAAB 93 -yksilöä. Kahdesta niistä sain jopa napattua kuvan.


Ensimmäinen, sininen, yksilö näkyi vikkaan kadun vastapuolella valojen vaihtumista odottelemassa. Tässä autossa on melkoisesti muokattu takapää johon on sovitettu jonkin suht uuden auton (kenties Peugeot 206 tms.) takavalot. Kuvasta tarkemmin tutkailemalla huomaa myös että taka-akseli on vaihdettu huomattavasti alkuperäistä leveämmäksi. Sekä etu- että takapäässä on myös nelipulttiset navat, eli myös etuakselia on muokattu. Myös etu- ja tapyörien aukkoja on muokattu huomatavasti. Tuon sinisen käyntiääntä en valitettavasti kuullut joten moottorista ei ole mitään tietoa. Taka-akselin vaihtamisesta päätellen en oikeastaan kauheasti ihmettelisi vaikka auto olisi muutettu takavetoisksi Ladan tai Mossen tekniikalla.

Toisen, valkoisen, yksilön bongasin ensin äänen perusteella vanhankaupungin laidalla ja sitten tulikin kiire tähtäillä kameralla. Tässa yksilössä kori on jokseenkin muokkaamaton ja käyntiäänen perusteella moottorikin oli alkuperäinen kaksitahtinen. Akselit, navat ja vanteet vaikuttavat myös olevat alkuperäiset.
Kolmas, harmaa, yksilö tuli sitten pois lähtiessämme lentokentän suuntaan johtavalla valtatiellä vastaan. Tästä autosta en valitettavasti saanut kuvaa. Tämänkään käyntiäänestä ei ole mitään havaintoa. Valitettavasti en onnistunut bongaamaan ainuttakaan yksilöä parkissa ollessaan joten ei päässyt tutkimaan yksityiskohtia tarkemmin.
Kun siis onnistuin viikon aikana bongaamaan liikenteestä peräsi kolme eri 93-yksilöä niin voisi päätellä että Havannassa ja Kuubassa yleisemminkin on niitä useampiakin. Epäilemättä niitä on sinne viety ainakin yksi erä ennen vuoden 59 vallankumousta.