Kytkimestä
Kytkimestä
Uusi kytkin ja asetelma odottelee tuossa paikalleen laittoa. Pähkäilen tässä, että pitääkö nyt sitten laittaa ne prikat asetelman ja vauhtipyörän väliin? Onko V4:n kytkinlevyn referenssimittaa olemassa jossain? Pystyykö tuota jotenkin silmämääräisesti tai muuten testaamaan ilman, että laittaa koko paketin paikalleen?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Re: Kytkimestä
Sininen piplia kertoo uuden levyn paksuudeksi kuormittamattomana 8,4 mm ja vauhtipyörän ja vastalevyn väliseksi etäisyydeksi n.26 mm. Mulla on sekä viipassa, että kuupassa Sachsin levyt ja asetelmat eikä ne ole rikkoja tarvinnut uutenakaan
Eipä tullut silloin niitä asentaessa tajuttua mitata em. mittoja.
Muokaten: olihan mulla uusi levy, mikä on 8,2-8,3 mm paksu, eli tämä yksilö ei ainakaan ole "liian paksu". Asetelman vastalevystä kiinnitystasoon on 15 mm, mutta ei ole nyt vauhtipyärää mitattavaksi onko kitkapinta 11 mm asetelman kiinitystasoa alempana, vai jotain muuta.

Eipä tullut silloin niitä asentaessa tajuttua mitata em. mittoja.
Muokaten: olihan mulla uusi levy, mikä on 8,2-8,3 mm paksu, eli tämä yksilö ei ainakaan ole "liian paksu". Asetelman vastalevystä kiinnitystasoon on 15 mm, mutta ei ole nyt vauhtipyärää mitattavaksi onko kitkapinta 11 mm asetelman kiinitystasoa alempana, vai jotain muuta.
-
- "Hirsch"
Vaikka Sonettissa koneen pois otto onkin hankalampi (jos on etutuki alkuperäinen), niin lähtisin toiveikkaana ilman prikkojen laittoa. Vain sen verran apuvälineitä paikalle, että saa koneen käyntiin ja testattua. Huomaat 100% varmasti koneen käydessä ja poljinta painaessa että toimiiko.
Itse jouduin aikanaan laittamaan prikat uuteen Sachin sarjaan, mutta jossain vaiheessa ne pitäis pois ottaa....

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Kytkin on kokeeksi paikallaan, ilman prikkoja. Laitan oheen muutaman kuvan asennetusta kytkimestä.
Mittailin kytkinlevyn paksuudeksi karvan alle 8 mm, joten sen luulisi olevan raja-arvojen sisällä. Vauhtipyörän kitkapinnalta asetelman kiinnitystasoon mittasin 16 mm ja painelaakerin vastalevyltä kiinnitystasoon minulla tuli 26 mm tai 25 mm, riippuen, ottaako vastalevyn paksuuden mukaan.

Mittailin kytkinlevyn paksuudeksi karvan alle 8 mm, joten sen luulisi olevan raja-arvojen sisällä. Vauhtipyörän kitkapinnalta asetelman kiinnitystasoon mittasin 16 mm ja painelaakerin vastalevyltä kiinnitystasoon minulla tuli 26 mm tai 25 mm, riippuen, ottaako vastalevyn paksuuden mukaan.

9-3 Cabriolet SE -00