V4 viritys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Onko kukaan porannut v4 kansiin lisänestekanavia kannen kuumimman kohdan jäähdytyksen parantamiseksi (pakokanavien väliin) kuten How to build and modify Ford 60° V6 engines kirjassa suositellaan tehtävän vanhempiin V6 koneisiin? Uudemmissa 2,4, 2,9 ja 4,0 v6 moottoreissahan ne on jo vakiona. Liekkö noista apua V4-moottorissa?
KeijoAnnikki
"Viggen"
Viestit: 636
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Tonnari88 kirjoitti:
Ke Elo 14, 2019 22:32
Erikoismoottori Kylmäkoskella. Oli 60€ edullisempi kuin GT.
Kaveri soitti eilen GT-Motorsiin ja sieltä ilmoittivat, että "eivät hio enää nokka-akseleita". Pyysivät kääntymään aiemmin kerrottuun nokka-akselitekijän Kylmäkosken Erikoismoottori Oy (Mauri Virtanen) puoleen. Itsellä oli kilpamoottorissa Virtasen nokka-akseli (ostettu Toholammin :saab:
miehiltä joten ei tarkkaa tietoa..."7,9" ) ja on ollut erinomainen.
Saab 96 vm -73
JM Saab 96 V4 1.8 l
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 21221
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mä on kuukauden odotllu sähköpostiin vastausta tuo selventää paljon..


teetetään kerta kukaan ei myy .. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
repa
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja repa »

Sain varmaan viimeisen GT-motorin hioman nokka-akselin. Lähetin sen sinne syksyllä, kysyin kuitenkin ennen lähettämistä että onnistuuko, vastasivat että kyllä käy. Sitten ei kuulunut mitään, kyselin perään, vastattiin että hioja saikulla ja nyt vain odotetaan. Kysyin uudestaan, saikku jatkuu. Seuraavan kyselyn jälkeen ilmoitettiin että hioja tulee saikulta tekemään tämän akselini. Ja se oli postissa muutaman päivän päästä.
Kone on peruskorjattu tonniviissatanen, nokka 7,2 , kanavia hieman avarrettu, kansia ei madallettu, muutettu kuitenkin lyijyttömälle, vauhtipyörää hieman kevennetty, DGV, ja iso putkisto.
#2260
96V4
Vastaa Viestiin