Pitkänokkaiset tahtarifarkut

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Pitkänokkaiset tahtarifarkut

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tehtiinkös niitä 1965-1966? Onko tietoa säilyneistä farkkuyksilöistä, onko muita hengissä kuin R.Rannan hieno sininen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1277
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Kyllä tehtiin, itse kuljettelin lastenvaunuja v.1968 hienolla punaisella 1966-mallisella farmarilla.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saikos jo tuolloin nitä paketiautoina vai olivatko kaikki 7-paikkaisia? Osa niistä lienee muutettu veenelkuiksi, ihan kuriositeettinä kiinnostaisi tietää saisiko sellaisen muutettua lainsäädännön puitteissa takaisin kaksitahtiseksi? Tosin lienee aika mahdotonta löytää enää tuollaisia kunnostuskelpoisina :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

N. 10-15 vuotta sitten oli Espoon automuseon takapihalla tollainen vajaatahtinen pitkäkeulainen 95. Oli kyllä parhaat päivänsä nähnyt, mutta ei se mikään kauhea pommi ollut. Sittemmin museo teki jonkunlaisen suur-tyhjennyksen ja kaikki sen takapihan n. 30-40 autoa lähti varmaan paaliin. Oli muuten muitakin hienoja pelejä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1277
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Piilofarmarisääntö tuli V4-aikaan, 2-tahtiset olivat 7-hengen kartanoautoja. Niitä myytiin hyvin vähän, kuten ysikutosiakin, ennenkuin v4-boomi alkoi Uudenkaupungin tehdashankkeen ansiosta.
Mielestäni tuskin yhteenkään 2-tahtiseen vaihdettiin V-nelosta, olisi ollut kallista ostaa varaosista Ford-moottori. Ja kasvavien myyntimäärien ansiosta markkinoilla alkoi pian olla saatavana käytettyjä V-nelosia.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
lehtola
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Pentti erehtyy. Yksi punainen 95:nen vm-66 jossa V-4 muutos tehty löytyy (löytyi) Kymenlaaksosta Miehikkälästä ja omistaja muistaakseni asui Kotkassa. Kuvia autosta löytyy arviolta 7 vuoden takaa.
Matti
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1277
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Joo niinhän se olikin, unohtui tuo yksi (ainoa?) tapaus kun pojilla oli hyvä mutta moottorivikainen 2-tahtifarmari ja löysivät purkaamosta kolari-V4:sen ja nostivat siitä moottorin apulaitteineen ensin vahvisteltuaan ym sitä farmarin keulaa. Eiks se niin mennytkin?
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Vastaa Viestiin