Huonosti käymään lämpimänä!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Huonosti käymään lämpimänä!

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omaa kuuppaa on jo pitemmän aikaa vaivannut vaikea käynnistyminen lämpimänä, esim n. 15min kauppa reissun jälkeen lähtee aika nihkeästi käyntiin, saa antaa tosi pitkän startin.. Aina täytyy myös runtata kaasun pohjaan startatessa muuten ei lähde. Kylmänä lähtee taas kuin napista. Myös lämpimänä heti sammutuksen jälkeen lähtee hyvin.

Autohan on vm-79 superi Solexilla. Muuten toimii moitteettomasti ja vetää hienosti. Kaikki sähkö osat ovat uusittu viime syksynä, eli epäilykseni kohdistuu tuohon kaasariin :roll:

Myös talvella oli kylmänä hieman tyhjäkäynti ongelmia kun ryyppy oli päällä, lämpimänä ei ongelmia.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Oisko vika termostaatissa?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8103
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ei ole

Viesti Kirjoittaja mestari »

super kuuppahan pitää käynnistää kaasupoljin pohjaan painettuna lämpöisenä. niinhän sanotaan jo siinä läpinäkyvässä muovissa joka on kuskinpuolen aurinkolipassa. lue siitä ohjeet.
tietty neulaventtiilikin jo varmasti vuotaa ja aiheuttaa tyhjäkäyntihäiriötä ja muuta mukavaa
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Niin, taitaa Superissa pitkä vieteri lämpimällä koneella olla ennemminkin ominaisuus, kuin vika. Toisinaan saattoi lähteä lyhyemmälläkin startilla - yleensä ei. Musta savupöllähdys käynnistymisen jälkeen kuului asiaan.

Meidän kuupaa sai sahata pitkään jo uutena, eikä huolto löytänyt siihen silloinkaan tepsivää lääkettä.

Mutta, kuten "mestari" tuossa jo mainitsi, lämpimänä kaasupoljin hitaasti pohjaan ennen starttia.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kiitoksi, eipä ole tullut vielä aurinkolippaa avattua :oops:

Aika pölläys kyllä startatessa lähtee mutta eipä näköjään tarvi olla huolissaan :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
PeTorace
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 22:07
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja PeTorace »

Tuo 2-kurkkuinen tuntuu lämpiävän enemmän,joten lämpösenä bensat haihtuu aika nopsaan.Amerikan v-moottoreissa on erilaisia lämpösuojia kokeiltu imusarjan ja kaasarin välissä,vois toimia pienemmässä mittakaavassakin.Sähkönen bensapumppu vois olla apu.
Itsellä -73:ssa on lohkolämmitin bensapumpun vieressä oli kanssa aika sahaaminen kun oli ollu pari tuntia piuhassa,bensapumppu oli haihtunu ihan tyhjäksi.
Sen jälkeen olikin pelkkä sisälämppäri käytössä loppu talven :lol:
Vastaa Viestiin