Omaa kuuppaa on jo pitemmän aikaa vaivannut vaikea käynnistyminen lämpimänä, esim n. 15min kauppa reissun jälkeen lähtee aika nihkeästi käyntiin, saa antaa tosi pitkän startin.. Aina täytyy myös runtata kaasun pohjaan startatessa muuten ei lähde. Kylmänä lähtee taas kuin napista. Myös lämpimänä heti sammutuksen jälkeen lähtee hyvin.
Autohan on vm-79 superi Solexilla. Muuten toimii moitteettomasti ja vetää hienosti. Kaikki sähkö osat ovat uusittu viime syksynä, eli epäilykseni kohdistuu tuohon kaasariin
Myös talvella oli kylmänä hieman tyhjäkäynti ongelmia kun ryyppy oli päällä, lämpimänä ei ongelmia.
super kuuppahan pitää käynnistää kaasupoljin pohjaan painettuna lämpöisenä. niinhän sanotaan jo siinä läpinäkyvässä muovissa joka on kuskinpuolen aurinkolipassa. lue siitä ohjeet.
tietty neulaventtiilikin jo varmasti vuotaa ja aiheuttaa tyhjäkäyntihäiriötä ja muuta mukavaa
Niin, taitaa Superissa pitkä vieteri lämpimällä koneella olla ennemminkin ominaisuus, kuin vika. Toisinaan saattoi lähteä lyhyemmälläkin startilla - yleensä ei. Musta savupöllähdys käynnistymisen jälkeen kuului asiaan.
Meidän kuupaa sai sahata pitkään jo uutena, eikä huolto löytänyt siihen silloinkaan tepsivää lääkettä.
Mutta, kuten "mestari" tuossa jo mainitsi, lämpimänä kaasupoljin hitaasti pohjaan ennen starttia.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tuo 2-kurkkuinen tuntuu lämpiävän enemmän,joten lämpösenä bensat haihtuu aika nopsaan.Amerikan v-moottoreissa on erilaisia lämpösuojia kokeiltu imusarjan ja kaasarin välissä,vois toimia pienemmässä mittakaavassakin.Sähkönen bensapumppu vois olla apu.
Itsellä -73:ssa on lohkolämmitin bensapumpun vieressä oli kanssa aika sahaaminen kun oli ollu pari tuntia piuhassa,bensapumppu oli haihtunu ihan tyhjäksi.
Sen jälkeen olikin pelkkä sisälämppäri käytössä loppu talven