Saab 900 8v -89 ideoita turbon laippaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sasiitonen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 18, 2014 15:35
Paikkakunta: Helsinki

Saab 900 8v -89 ideoita turbon laippaan

Viesti Kirjoittaja sasiitonen »

Moikka!

Seuraavanlainen ongelma olisi omassa T8 Specialin ajokuntoon laitossa ilmennyt:

Turbossa pinnapulteilla kiinni oleva laippa, johon ainakin tämä vakioputkissa ennen downpipea oleva putkenmutka kiinnittyy, tuntuisi olevan väärän mallinen (tai vastaavasti tuossa "turbomutkassa on väärä kiinnitys). Turbon laippa on siis kartiomallinen, kun taas tässä downpipeen menevässä mutkassa on tasainen kiinnityspinta.

Kaverin kanssa tulikin mieleen, että onko näissä vain ruotsinmarkkinoille tarkoitetuissa T8 Specialeissa jotenkin eroava turbon laippa näihiin yleisempiin ajokkeihin verrattuna?

Kuinka kanssafoorumilaiset ovat oman pakoputken kiinnityksensä tuohon turboon soveltaneet? Juurikin tämä turbon pää on siis ainoa ongelma enää pakoputken osalta, muuten kaikki osat kyllä olisivat valmiina. :mrgreen:

Ongelman kuvaus ei varmaan ollut mikään selvin mahdollinen, mutta yritän lisätä tänne vielä' havainnollistavaa kuvaa kunhan tätä foorumia opin käyttämään! :)

- Sami
Saab 900 -89 "T8 Special"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 900 8v -89 ideoita turbon laippaan

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tonnarin turbossa on tuo kartio suoraan turbossa, satkuissa on turbossa tasainen laippa ja vasta ryssämutkassa tuo kartio josta sitten lähtee pakoputki.

luultavasti ollut isompi ja parempi db ja siihen tuo tonnarin laippa on passeli ettei tarvi irtotiivistettä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
sasiitonen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 18, 2014 15:35
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 8v -89 ideoita turbon laippaan

Viesti Kirjoittaja sasiitonen »

mikkoimp kirjoitti:tonnarin turbossa on tuo kartio suoraan turbossa, satkuissa on turbossa tasainen laippa ja vasta ryssämutkassa tuo kartio josta sitten lähtee pakoputki.

luultavasti ollut isompi ja parempi db ja siihen tuo tonnarin laippa on passeli ettei tarvi irtotiivistettä..
Kiitokset vastauksesta! Anteeksi hieman pitkä vastausaika, kun ei ole nyt koneella juuri ehtinyt pyöriä.

Satkussa siis on tosiaan joku edellisen omistajan väsäämä tuuninki-dp. Eli veikkaat, että autoon olisi modailtu tonnarin turbon laippa juurikin tämän isomman dp:n takia? Onko mitään tietoa, että onko näitä tonnarin laippoja modailtu näihin satkuihin enemmänkin? Saisiko tonnarin dp:n alkua/mutkaa jotenkin kyhäiltyä satkuun?

- Sami
Saab 900 -89 "T8 Special"
Vastaa Viestiin