Moottorin vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja finncat »

Moottorin vaihto olis tarpeen.(84 ruisku mihin 87 kaasari kone

Mitä erovaisuuksia on kaasari ja ruisku koneella
.
Pa pumpun poisto ja lätkä päälle.

Imusarjan vaihto.

onko muuta,eikös lohkot ole samoja molemmissa.Kansi onko sama.

Onko sama pultti jako imupuolella molemmissa.

Pako putki sama sarja lähinnä.

Saappihan on 84 K-Jetti

Luovuttaja 87 kaasari.

Kiilahihna pyörä vaihdettava useampi hihna malliseksi,onko koko sama molemmissa.

Jos mitä muuta tulee mieleen niin kiitollisena vastaan otetaan tiedot.

tv jussi

Morjens teinpä huolimattomasti ja kiireellä kysymyksen otetaan uusiksi.

Saabin vanha kone menee laittoon. vm 84 k-jetti

Uusi moottori on kaasari mallinen 87 vm laatikkoineen + vetarit.

Sempä takia kyselin mitä muutoksia vaatii kaasarikoneen muuttamiseksi K-jetiksi.

Eräs vanhempi asentaja oli muistelevinaan kannesta venttilien seetit isommat.

Miten paljon vaikuttaa kansi ja päästöt keskenään pitäis vielä vuosikatsastus tehdä.

Onko vetareitten puolella mitä ongelmaa pituudet booritukset kässärihän on molemmissa eteen vaikuttava.
Viimeksi muokannut finncat, Pe Touko 13, 2016 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

finncat kirjoitti:Moottorin vaihto olis tarpeen.(84 ruisku mihin 87 kaasari kone

Mitä erovaisuuksia on kaasari ja ruisku koneella
.
Pa pumpun poisto ja lätkä päälle.

Imusarjan vaihto.

onko muuta,eikös lohkot ole samoja molemmissa.Kansi onko sama.

Onko sama pultti jako imupuolella molemmissa.

Pako putki sama sarja lähinnä.

Saappihan on 84 K-Jetti

Luovuttaja 87 kaasari.

Kiilahihna pyörä vaihdettava useampi hihna malliseksi,onko koko sama molemmissa.

Jos mitä muuta tulee mieleen niin kiitollisena vastaan otetaan tiedot.

tv jussi
ruiskussa paremmin virtaava kansi
Juu ja kaasari vermeet tankkiin
Kyllä
Kyllä sama jako
Kyllä jos ei ole peltisarja
kiilahihnapyörä sama
Miksi tehdä kaasari jos ruiskut toimii ruiskun vermeet kaasarikoneeseen kiinni
pääseen kaikkein helpommalla ei tarvi PA pumppua poistaa,
ainoastaan tukkia se kaasari pensapumpun läpi tai jättää pumppu paikaleen ottaa vain pois käyttötanko pois,venttiili koppa lähtee vain yhdessä asennossa pois eli 1 yläkuolokohdassa jakaja venttiilikopassa ura nokan päässä silloin klo 6-12 asennossa.
Ari 1622
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja finncat »

Moottorin vaihdosta vielä .

Miten paljon on eroa käytännössä 4 ja 5 vaihteisen laatikon ajossa.

Tietenkin toisessa pykälä enempi, käytössä.

Kun toi väliaikainen moottori on 4 pykäläinen vaihdekepin pohja otettava luovuttajasta tai koko virta
lukko hässäkkä.

Miten paljon ajossa eroa matkanopeuksissa.

Vaikuttaako katsastukseen.
Predatori
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Rallipiireistä kuullut, että nelivaihteinen on kestävämpi kuin viisvaihteinen. Katsastukseen tuskin merkitystä,saahan erilaisen laatikon vaihtaa jos siltä tuntuu.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Vaihteiden määrä tai välitys ei vaikuta katsatukseen millään muulla tavalla kuin että nopeusmittari näyttää oikein eli laatikossa oikealla rataskoolla mittariston näyttöön nähden. Ei ne tuota tarkista mutta saa turhaan sakkoja tai ole tien tukkeena jos ratas ja välitys väärin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja mestari »

eikös myös nokka akseleissa ole eroja kaasari ja ruiskumalleissa, muistaakseni oli erilaisia merkintöjä niissä

lootissa ei suurempia, jos peristä vetää niin 4v on paree, paitsi kuluttaa tietty himpun enempi.
muuttuuko startin sijainti samalla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja finncat »

Startin johdot.

Tuossa vaihdokkaassa on startti lohkon päällä,sopii kait olemaan ?????

Vanhemmassa moottorissa solenoidin päässä on johdotus heräte johdon lisäksi,käynnistys vai kylmäkäynti venttiili.

Joka saa virran solenoidin kautta 15 a

herätevirta 5 a ?

Onko toi 15 a joka saa virran kun solenoidi vetää kiinni eli starttaa.



En ole syventynyt vielä vanhan moottorin starttiin ja solenoidiin kun on vähän hankalassa paikassa.

tsekkasin tuon kytkennän 99 kaasarimallin muutamiseksi K_Jetiksi.



Kävin tsekkaamassa uudemman moottorin startin johdotuksen kyllä löytyy 15a liitin uudemmastakin startista,eli ei pitäis olla ongelmaa kytkennässä.
Vastaa Viestiin