OG900 shift up -vaihtovalo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Satkun (allekirjoituksen Cabbe) mittaristosta löytyi tuommoinen merkkivalo: https://www.dropbox.com/s/iuk11v8uwzw8h ... 3.jpg?dl=0

Mielenkiinnosta kyselen jos joltakin löytyisi tietämystä. Saako tuota valoa jotenkin pelaamaan? Onkohan se jenkkivienneissä toiminnassa? Tämä yksilö on Suomi-auto.
Saabiton mies since 7/2022
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1174
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Eipä ole tainu Suomessa kuulua varusteisiin, jenkkilässä kait vakiona manuaalivaihteiston kans. Vaatii tunnistimen/anturin/kytkimen vaihteistoon jotta saa pelaamaan. Ei varmaan hommana ole kummallinen jos vain jostain saa kalasteltua sen kytkimen.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11707
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuva Kuva Kuva Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja orava »

LH 2.2:ssa tarvittiin tuo erillinen ohjain shift up -valolle. LH 2.4.:ssa (alk. 1989) riittää kytkeä yksi johto mittariston liittimeen, eli toiminto on sisäänrakennettu ruiskun ohjainboksiin. Lucasin CU14 ja CU 14.1 -järjestelmissä valoa ei ole ainakaan kytkentäkaavioiden perusteella. http://www.saabclub.gr/technical/DIY/3. ... M89-90.pdf sivu 72.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Onkohan tuo ollut taloudellisuusvaruste kuten 80-luvun alun Formel-E Volkkareissa ja nykyautoossa, vai eikö pelkkä kierroslukumittarin puna-alue ole riittänyt autonvalmistajan tueksi käräjillä, kun manuaalitaidottomat jenkit ovat polkeneet moottorit hajalle?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Kiitoksia vastanneille!

Kyllähän tuo sen verran turha ja kenties jopa ärsyttävä toiminto on, että jäänee laittamatta, kun noinkin hankalaksi menee :) Aattelin just, että jos sen ois saanu näppärästi pelaamaan, niin ois ainaki voinut kokeilla.
Saabiton mies since 7/2022
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja pevi »

Itselläni on USA cabriolet, johon korjasin ko. toiminnallisuuden. Sitten kun olin sitä muutaman ajokerran käyttänyt totesin paremmaksi disabloida koko toiminnan.
Eli ei maksa vaivaa laittaa toimimaan.
9000 vm. 97 Jubilee
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Kiitos tästäkin. Eiköhän se ollut viimeinen niitti minun osalta :D
Saabiton mies since 7/2022
Avatar
HVT-21
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 18:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja HVT-21 »

Sen verran vielä tuohon vaihtamisvaloon että on tullut pakolliseksi uusiin henkilöautoihin jotka on tyyppihyväksytty 1.marraskuuta 2012 tai sen jälkeen.
Jäsen 709
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: OG900 shift up -vaihtovalo

Viesti Kirjoittaja Cullin »

HVT-21 kirjoitti:Sen verran vielä tuohon vaihtamisvaloon että on tullut pakolliseksi uusiin henkilöautoihin jotka on tyyppihyväksytty 1.marraskuuta 2012 tai sen jälkeen.
Minkä helvetin takia? Vituttaa tuommoiset älyttömät pakollisuudet/uudistukset :D
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Vastaa Viestiin