99 lämppärin kennon vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

99 lämppärin kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mites tollanen operaatio suoritetaan oikea oppisesti?

Purkaminen itsessään ei ole ongelma, en pelkää työtä, mutta miten se pömpeli purkee? :)

T. Pasi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kansi puhallinkotelosta irti, kolme ruuvia kummallakin sivulla.
Kennon edestä peltilevy pois ja letkuklemmarit irti.
Kammetaan kenno ulos. Ne lyhyet letkunpätkät hanan ja kennon nippojen välillä joustavat sen verran. Saattaa auttaa jos hanapuoleltakin irrottaa ne klemmarit ja uittaa letkuja kohti hanaa. Kun kenno on puolivälissä ulkona, noukitaan hanan kapillaariputken muovikiinnikkeet sieltä kennon ripojen välistä ja suojellaan sitä putkea taittumiselta.

Ainakin 8-venttiilisessä 99:ssä kenno mahtuu siis hyvin tulemaan pois ilman isompia purkamisia.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/lammitys/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Näin siis tulee käymään. :)

Pitää jostai pommista vaan nykästä toi kenno vielä varaosiksi.

T. Pasi
Vastaa Viestiin