

Auto on Saab 900 vm.1984 ja koneessa Strömbergin kaasutin.
1. Ongelma on, että nykii kiihdytettäessä sillä tavoin, että kun painaa kaasun pohjaan miettii vähän aikaa ennen kuin lähtee kiihtymään, varsinkin vaihteilla 2-4 (n. yli 3000 kierroksessa kiihtyy hyvin). Samoin vaihdettaessa isommalle ja painettaessa kaasu pohjaan, auton kone tuntuu jyrisevän (tuntuu korissa), nykii eikä auto kiihdy kunnolla. Ryyppy päällä tuntuisi menevän hiukan paremmin.
Kaasuttimeen on vaihdettu kalvo ja öljyä on. Joku sanoi, että seos ei ole kohdallaan?
Löytyy tarvittava erikoistyökalu, jolla seosruuvia saa ylhäätä päin käännettyä.
Kysymys kuuluukin jos ja kun vika on seoksessa, niin mihin suuntaan pitää kääntää että saa rikkaammalle (olettaen, että seos liian laihalla?) ja voisiko esim.kohon alapinnasta mitata kuinka paljon ko.ruuvin pitäisi olla auki?
2. Konepeiton alta puuttuu äänieristysvaahtomuovihässäkkä kokonaan. Voisiko sen tilalle asentaa esim. äänieristyslevyjä, joissa on se hopeanvärinen pinta vai miten homma tulisi tehdä?
3. Minkäkokoinen ja mallinen öljypohjassa oleva poistotulppa on ts. millaisen työkalun tarvitsee? Se kun kuulemma on hiukan erikoinen (?).
4. Verhoilu roikkuu hiukan joistain paikoista. Onko kellään kokemusta millä tavoin nämä roikkupaikat saisi kuntoon?
Kiitän vastauksista etukäteen ja toivotan kaikille hyvää kevään odottelua


