Katsastus prr...
Katsastus prr...
No, nyt sieppaa kunnolla.Tuli sitten äsken tarjottua satkua konttorilla monien aiemmin tiedossa olleiden vikojen korjailujen jälkeen. Vastaan otto oli tyly, hylätty! Etujarrulevyt liian ohuet, oli 19mm (pitäisi olla ilmeisesti 21mm.) Repi jarrukilpiä oikein urakalla niin että sai mittapuikkonsa hollille eikä edes taivuttanut takaisin, jarrut piti muuten loistavasti. Oik. sisempi raidetanko väljä, ahha. Sen kyllä juuri huomaa, ok. Avain lähtee virtalukosta missä asennossa tahansa(ollut 4 katsastusta samanlainen) Onkohan millaisia rasteja korjailla, varsinkin tuo raidetanko homma? Olisiko mahdollista/ järkeä vaihtaa tavalliset levyt noiden jäähdytettyjen tilalle? Tuskin hehkuisivat nekään tolla vehkeellä, olisivat vaan puolta halvemmat mutta tiedä sitten sopisivatko? Jäi kyllä jotenkin paska maku koko toimituksesta, vaikka aiemmin ollut päinvastoin oli sitten mennyt läpi tai ei. Vielä kun tietää millaisi "ruppanoita" sieltä läpi pääsee. Jos vaikkapa jollain olisi tuollaisi osia käypäsenä, voitaisiin hieraista kaupat. Autohan oli 900 c ohjaustehostimella. -Kiitti taas vastauksista!
kato ny tarkkaan ettei osa litaniasta oo suosituksia. toi on just sitä mitä mäkin oon aina pelänny. monissa vanhemmissa on levyt alle hyväksymisrajan 21,5 mm( ne on ny ottanu noi syynii, vaikka kauppakasseissa son ihan yks ja hailee, luulee tana että nää vanhat kirkkoreet on jotain formuloita, kele, no toi levynvaihto on aika iisi juttu.
Avainpesästä yrittäisin päästä siten ,että teetän uuden avaimen huoltokirjan numeron mukaan tai jos sitä ei oo niin vois hankkiii ylimääräisen avainpesän ja sarjoittaa sen tavallisesssa lukkoliikkeessä avaimelle tai sit jos kärry joutaa seisoon niin avainpesä irti ja sepälle.
toi raidetankojutti on työläin, se tehostettu ei oo säädettävissä, uus pää vaan haratsusta. jku sanoi että oikea puoli on jotenkuten paikoillaan vaihdettavissa, en sit tiiä??
mulla on noi samat kohteet varmana eessä kuukauden kuluttua.
tai sit idis urheiluhenkisille:: mitäs jos ottaa veks rekisteristä ja uudelleen rekisteröi, pääseekö uutena potilaana eri paikkaan yrittään uutta arpomista?
stara
Avainpesästä yrittäisin päästä siten ,että teetän uuden avaimen huoltokirjan numeron mukaan tai jos sitä ei oo niin vois hankkiii ylimääräisen avainpesän ja sarjoittaa sen tavallisesssa lukkoliikkeessä avaimelle tai sit jos kärry joutaa seisoon niin avainpesä irti ja sepälle.
toi raidetankojutti on työläin, se tehostettu ei oo säädettävissä, uus pää vaan haratsusta. jku sanoi että oikea puoli on jotenkuten paikoillaan vaihdettavissa, en sit tiiä??
mulla on noi samat kohteet varmana eessä kuukauden kuluttua.
tai sit idis urheiluhenkisille:: mitäs jos ottaa veks rekisteristä ja uudelleen rekisteröi, pääseekö uutena potilaana eri paikkaan yrittään uutta arpomista?
stara
Kyllä ne oli ihan korjauskehoituksia ja hylkäyksen syyt. Eipä siinä auta kun alkaa taas hommaamaan osia ja pajalle. En kehtaa aloittaa muualla uudelleen katsastusta, menee sitten vähän arpomiseksi. Kaippa ne koneeltaan myös näkee että jossain on jo yritetty. Yritetään laittaa"viat" hammasta purren kuntoon ja uusi yritys. Jotenkin vaan sapettaa niin pirusti.
Ei tarvitse. Esim. vuonna 2005 käyttöönotettu auto katsastetaan ensimmäisen kerran v.2008. Sen jälkeen on yksi vapaa välivuosi, seuraava katsastus tapahtuu v.2010. Sitten katsastus muuttuukin vuosittaiseksi, kuten vanhemmillakin autoilla.mikkoimp kirjoitti:
OT:
pitääkö uudet autot katsastaa uutenakin joka vuosi?
Tuohon virtalukko-ongelmaan voi tepsiä seuraava jekku: Käy lukkosepällä teettämässä uusi avain, ja pyydä siitä hiukan leveempi. Joskus tuo auttaa, joskus ei. Ainakin kaikki lukkosepät missä olen asioinut ovat tajunneet heti kun sanoo että saapin avain lähtee irti missä asennossa tahansa =)
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Jos sinulla on muita Saabin avaimia niin kokeile niillä. Minulla esim. vihreän avaimilla ajaa täysin tuolla ruskealla (käy sekä oveen, että virtalukkoon, ei kannata kuitenkaan vihjata tästä kenelle tahansatuomas kirjoitti:Tuohon virtalukko-ongelmaan voi tepsiä seuraava jekku: Käy lukkosepällä teettämässä uusi avain, ja pyydä siitä hiukan leveempi. Joskus tuo auttaa, joskus ei. Ainakin kaikki lukkosepät missä olen asioinut ovat tajunneet heti kun sanoo että saapin avain lähtee irti missä asennossa tahansa =)
-tuomas-

Meille katsatussetä antoi ohjeeksi rasvata lukkopesän, kun siitä seiskanelosesta jäi avain käteen. Siitä ihme kyllä tuli vain korjauskehotus.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
No nyt sitten ilmeni vielä sellainen vika että valot lähtee välillä minuutin viiveellä päälle. Räpsii välillä päälle ja pois kunnes sitte jää palamaan. Eikä siinä vielä kaikki, ne myös jää palamaan vaikka auton sammuttaa. Sammuu sitten kun on muutaman kerran käynnistänyt ja sammuttanut. Mistähän moinen? Kylläpä se nyt kiusaa tekee...