Katsastus prr...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
esko
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Katsastus prr...

Viesti Kirjoittaja esko »

No, nyt sieppaa kunnolla.Tuli sitten äsken tarjottua satkua konttorilla monien aiemmin tiedossa olleiden vikojen korjailujen jälkeen. Vastaan otto oli tyly, hylätty! Etujarrulevyt liian ohuet, oli 19mm (pitäisi olla ilmeisesti 21mm.) Repi jarrukilpiä oikein urakalla niin että sai mittapuikkonsa hollille eikä edes taivuttanut takaisin, jarrut piti muuten loistavasti. Oik. sisempi raidetanko väljä, ahha. Sen kyllä juuri huomaa, ok. Avain lähtee virtalukosta missä asennossa tahansa(ollut 4 katsastusta samanlainen) Onkohan millaisia rasteja korjailla, varsinkin tuo raidetanko homma? Olisiko mahdollista/ järkeä vaihtaa tavalliset levyt noiden jäähdytettyjen tilalle? Tuskin hehkuisivat nekään tolla vehkeellä, olisivat vaan puolta halvemmat mutta tiedä sitten sopisivatko? Jäi kyllä jotenkin paska maku koko toimituksesta, vaikka aiemmin ollut päinvastoin oli sitten mennyt läpi tai ei. Vielä kun tietää millaisi "ruppanoita" sieltä läpi pääsee. Jos vaikkapa jollain olisi tuollaisi osia käypäsenä, voitaisiin hieraista kaupat. Autohan oli 900 c ohjaustehostimella. -Kiitti taas vastauksista!
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kato ny tarkkaan ettei osa litaniasta oo suosituksia. toi on just sitä mitä mäkin oon aina pelänny. monissa vanhemmissa on levyt alle hyväksymisrajan 21,5 mm( ne on ny ottanu noi syynii, vaikka kauppakasseissa son ihan yks ja hailee, luulee tana että nää vanhat kirkkoreet on jotain formuloita, kele, no toi levynvaihto on aika iisi juttu.
Avainpesästä yrittäisin päästä siten ,että teetän uuden avaimen huoltokirjan numeron mukaan tai jos sitä ei oo niin vois hankkiii ylimääräisen avainpesän ja sarjoittaa sen tavallisesssa lukkoliikkeessä avaimelle tai sit jos kärry joutaa seisoon niin avainpesä irti ja sepälle.
toi raidetankojutti on työläin, se tehostettu ei oo säädettävissä, uus pää vaan haratsusta. jku sanoi että oikea puoli on jotenkuten paikoillaan vaihdettavissa, en sit tiiä??
mulla on noi samat kohteet varmana eessä kuukauden kuluttua.
tai sit idis urheiluhenkisille:: mitäs jos ottaa veks rekisteristä ja uudelleen rekisteröi, pääseekö uutena potilaana eri paikkaan yrittään uutta arpomista?
stara
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis voihan katsastuksen aina aloittaa uudestaan toisella konttorilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
esko
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja esko »

Kyllä ne oli ihan korjauskehoituksia ja hylkäyksen syyt. Eipä siinä auta kun alkaa taas hommaamaan osia ja pajalle. En kehtaa aloittaa muualla uudelleen katsastusta, menee sitten vähän arpomiseksi. Kaippa ne koneeltaan myös näkee että jossain on jo yritetty. Yritetään laittaa"viat" hammasta purren kuntoon ja uusi yritys. Jotenkin vaan sapettaa niin pirusti.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eihän korjaus kehotuksia pakko ole korjata?
eikö hylsy tule vasta jos on jälkitarkastus?


OT:
pitääkö uudet autot katsastaa uutenakin joka vuosi?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

esko kirjoitti:Kyllä ne oli ihan korjauskehoituksia ja hylkäyksen syyt.
Korjauskehotus ei ole peruste hylkäämiselle.
Jälkitarkastus taas on juurikin se hylkäys.
Baas900
"Viggen"
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

mikkoimp kirjoitti:

OT:
pitääkö uudet autot katsastaa uutenakin joka vuosi?
Ei tarvitse. Esim. vuonna 2005 käyttöönotettu auto katsastetaan ensimmäisen kerran v.2008. Sen jälkeen on yksi vapaa välivuosi, seuraava katsastus tapahtuu v.2010. Sitten katsastus muuttuukin vuosittaiseksi, kuten vanhemmillakin autoilla.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Tuohon virtalukko-ongelmaan voi tepsiä seuraava jekku: Käy lukkosepällä teettämässä uusi avain, ja pyydä siitä hiukan leveempi. Joskus tuo auttaa, joskus ei. Ainakin kaikki lukkosepät missä olen asioinut ovat tajunneet heti kun sanoo että saapin avain lähtee irti missä asennossa tahansa =)

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Ronska kirjoitti: Korjauskehotus ei ole peruste hylkäämiselle.
Jälkitarkastus taas on juurikin se hylkäys.
Enemmän kuin 3 korjauskehotusta = hylätty
esko
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja esko »

Enpä nyt jaksa tarkalleen sanamuotoa muistaa mutta kuukauden sisällä on jokatapauksessa näytettävä uudestaan. Papereissa kyllä lukee hylätty. Kävin juuri osia kyselemässä: levyt+ raidetanko n.130€. Jos olisi jollain hyvät levyt suht. edullisesti, voisin ostaa.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

tuomas kirjoitti:Tuohon virtalukko-ongelmaan voi tepsiä seuraava jekku: Käy lukkosepällä teettämässä uusi avain, ja pyydä siitä hiukan leveempi. Joskus tuo auttaa, joskus ei. Ainakin kaikki lukkosepät missä olen asioinut ovat tajunneet heti kun sanoo että saapin avain lähtee irti missä asennossa tahansa =)

-tuomas-
Jos sinulla on muita Saabin avaimia niin kokeile niillä. Minulla esim. vihreän avaimilla ajaa täysin tuolla ruskealla (käy sekä oveen, että virtalukkoon, ei kannata kuitenkaan vihjata tästä kenelle tahansa ;)) eikä lähde avain virtalukosta kesken kaiken. Kun taas omalla avaimella saattaa joskus näin käydäkin. Vihreän lukot taas on niin timmit, että muilla avaimilla on turha yrittääkään.

Meille katsatussetä antoi ohjeeksi rasvata lukkopesän, kun siitä seiskanelosesta jäi avain käteen. Siitä ihme kyllä tuli vain korjauskehotus.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
esko
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja esko »

Taitaapi olla siinä lukkopesässä joku vika. Ainakin vara-avaimet lähtee myös pois. Samoin saa käyntiin vaikka "kenkälusikalla".
esko
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja esko »

No nyt sitten ilmeni vielä sellainen vika että valot lähtee välillä minuutin viiveellä päälle. Räpsii välillä päälle ja pois kunnes sitte jää palamaan. Eikä siinä vielä kaikki, ne myös jää palamaan vaikka auton sammuttaa. Sammuu sitten kun on muutaman kerran käynnistänyt ja sammuttanut. Mistähän moinen? Kylläpä se nyt kiusaa tekee...
esko
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja esko »

Tietäisiköhän muuten kukaan mikä ko. auton alkuperäinen etujarrulevyjen paksuus?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vikana se rele siellä sulakerasiassa. mie katon senkin huomenna. en lupaa ehjää mut aina voi kokeilla toisella.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin