Katsastus prr...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
esko
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja esko »

Avasin äsken releen ja sujauttelin kontakti sprayta sisuskaluihin, saa nähdä auttoko mitään. Siisti ja puhdas oli sisältä ja päältä. Ei mitään hapettumia.
esko
"Tuplakaasari"

Se on musta muovikuorinen. Näkyi olevan ranskalaista valmistetta, vaikkakin saab siinä luki. Pitänee nyt katsoa miten toimii tuon "huollon" jäljiltä.
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

esko kirjoitti:Tietäisiköhän muuten kukaan mikä ko. auton alkuperäinen etujarrulevyjen paksuus?
Tuuletettujen jarrulevyjen paksuus uutena ja minimipaksuus
20 mm, 18,9 mm (1986-1987)
23,5 mm, 21,5 mm (1988-)

http://68.155.246.108/brake_folder/brak ... pecpg2.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
roilo
"Kaasari"

Re: Katsastus prr...

Viesti Kirjoittaja roilo »

esko kirjoitti: Olisiko mahdollista/ järkeä vaihtaa tavalliset levyt noiden jäähdytettyjen tilalle?
Eiköhän ne tavalliset levyt ole vielä nykyisiäkin ohkasemmat...
esko
"Tuplakaasari"

Aivan, oli fiksu kysymys.
Pahis
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Mertmi kirjoitti:Siis voihan katsastuksen aina aloittaa uudestaan toisella konttorilla.
Voiko? Ite oon ainakin elänyt uskossa että konttoria ei voi kesken kaiken vaihtaa. Joskus oon muistaakseni telkkarissa kuullu neuvon, että esim. lomamatkalla, vaikka lapin reissulla ei kannata katsastaa autoa, siksi että jos se sattuu saamaan hylkäyksen, on palattava sille samalle konttorille hoitaan homma loppuun!
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

edelläkirjattua minäkin muistelin yllä, eli katkeaako seurantaketju jos rekisteröi uudelleen, meinaan rahallisestihan se saattaa jossain tiukassa tilanteessa kannattaakin?
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pahis kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Siis voihan katsastuksen aina aloittaa uudestaan toisella konttorilla.
Voiko? Ite oon ainakin elänyt uskossa että konttoria ei voi kesken kaiken vaihtaa. Joskus oon muistaakseni telkkarissa kuullu neuvon, että esim. lomamatkalla, vaikka lapin reissulla ei kannata katsastaa autoa, siksi että jos se sattuu saamaan hylkäyksen, on palattava sille samalle konttorille hoitaan homma loppuun!
Kyllä minun mielestä voi aloittaa katsastuksen toisella konttorilla uudestaan. Rahaahan siinä toki menettää katsastusmaksussa, mutta jos ei aio korjata sitä autoa, vaan yrittää onneaan, niin voihan tuolla tapaa saadakin sen auton keploteltua leimaan korjaamatta vikoja. Tietenkään en sitä suosittele kenellekään. Täytyyhän auton olla tieliikennekelpoinen...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
esko
"Tuplakaasari"

Ihan samaa mieltä. Auto pitää olla aina katsastus kunnossa. Kyllä minun auto leiman saa samassa paikassa missä hylättiinkin. Hoidellaan "viat" kuntoon, and thats it.
JL
"Aero"

Viesti Kirjoittaja JL »

Eräs tuttuni kävi katsastamassa Alfa Romeonsa jossain päin etelä suomea. No ekasta paikasta tuli hylsy, muutamasta pikku "viasta". No ei muuta kun muutaman sadan metrin päähän toiselle konttorille samantien. JA PAM! Leima tuli! Oli katsastus mies vaan mutissu jotain ja lyönyt leiman paperiin!!! 8O

Ilmeisesti jarruissa oli jotain heittoa, se johtunee auton vähäisestä käytöstä, onkohan ko. autolla koskaan edes jarrutettu tosissaan...

Itte oon kyllä kans sitä mieltä että jos autossa on tosiaan huomauttamista niin kai ne "viat" on korjattava. Ei kannata ryhtyä leikkimään turvallisuuden kanssa esim. jarrut... :wink:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
josipan
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja josipan »

Mertmi kirjoitti:
Kyllä minun mielestä voi aloittaa katsastuksen toisella konttorilla uudestaan. Rahaahan siinä toki menettää katsastusmaksussa, mutta jos ei aio korjata sitä autoa, vaan yrittää onneaan, niin voihan tuolla tapaa saadakin sen auton keploteltua leimaan korjaamatta vikoja. Tietenkään en sitä suosittele kenellekään. Täytyyhän auton olla tieliikennekelpoinen...
no mitenkähän tuo sitten menee jos auto on määrätty ajokieltoon

yks tuttu kävi katsastamassa 90:n vm 85 ja tuli ajokielto.
no ajo sen minun pihaan vielä vaikka on tänne sieltä konttorilta matkaa n.50km.
ja se ajokielto tuli päästöjen takia,vaikka olihan siinä myös kaikki jarrut lopussa,toinen etuiskari,etulaakeri,3 reikää,

no nyt pitää ruveta kahtomaan että kannattaako tuota laittaa.
ei se muuten kyllä huono ois ajettukin 290tkm ja noita osiakin multa löytys.
enpä oo kyllä minä vielä ikinä saanu ajokieltoo,vaikka oon kymmeniä autoja katsastanu ja on ollu vielä pahempiakin, mikähän inssi lie ollut.
Vastaa Viestiin