Katsastus prr...
Tuuletettujen jarrulevyjen paksuus uutena ja minimipaksuusesko kirjoitti:Tietäisiköhän muuten kukaan mikä ko. auton alkuperäinen etujarrulevyjen paksuus?
20 mm, 18,9 mm (1986-1987)
23,5 mm, 21,5 mm (1988-)
http://68.155.246.108/brake_folder/brak ... pecpg2.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Katsastus prr...
Eiköhän ne tavalliset levyt ole vielä nykyisiäkin ohkasemmat...esko kirjoitti: Olisiko mahdollista/ järkeä vaihtaa tavalliset levyt noiden jäähdytettyjen tilalle?
Voiko? Ite oon ainakin elänyt uskossa että konttoria ei voi kesken kaiken vaihtaa. Joskus oon muistaakseni telkkarissa kuullu neuvon, että esim. lomamatkalla, vaikka lapin reissulla ei kannata katsastaa autoa, siksi että jos se sattuu saamaan hylkäyksen, on palattava sille samalle konttorille hoitaan homma loppuun!Mertmi kirjoitti:Siis voihan katsastuksen aina aloittaa uudestaan toisella konttorilla.
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Kyllä minun mielestä voi aloittaa katsastuksen toisella konttorilla uudestaan. Rahaahan siinä toki menettää katsastusmaksussa, mutta jos ei aio korjata sitä autoa, vaan yrittää onneaan, niin voihan tuolla tapaa saadakin sen auton keploteltua leimaan korjaamatta vikoja. Tietenkään en sitä suosittele kenellekään. Täytyyhän auton olla tieliikennekelpoinen...Pahis kirjoitti:Voiko? Ite oon ainakin elänyt uskossa että konttoria ei voi kesken kaiken vaihtaa. Joskus oon muistaakseni telkkarissa kuullu neuvon, että esim. lomamatkalla, vaikka lapin reissulla ei kannata katsastaa autoa, siksi että jos se sattuu saamaan hylkäyksen, on palattava sille samalle konttorille hoitaan homma loppuun!Mertmi kirjoitti:Siis voihan katsastuksen aina aloittaa uudestaan toisella konttorilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Eräs tuttuni kävi katsastamassa Alfa Romeonsa jossain päin etelä suomea. No ekasta paikasta tuli hylsy, muutamasta pikku "viasta". No ei muuta kun muutaman sadan metrin päähän toiselle konttorille samantien. JA PAM! Leima tuli! Oli katsastus mies vaan mutissu jotain ja lyönyt leiman paperiin!!!
Ilmeisesti jarruissa oli jotain heittoa, se johtunee auton vähäisestä käytöstä, onkohan ko. autolla koskaan edes jarrutettu tosissaan...
Itte oon kyllä kans sitä mieltä että jos autossa on tosiaan huomauttamista niin kai ne "viat" on korjattava. Ei kannata ryhtyä leikkimään turvallisuuden kanssa esim. jarrut...

Ilmeisesti jarruissa oli jotain heittoa, se johtunee auton vähäisestä käytöstä, onkohan ko. autolla koskaan edes jarrutettu tosissaan...
Itte oon kyllä kans sitä mieltä että jos autossa on tosiaan huomauttamista niin kai ne "viat" on korjattava. Ei kannata ryhtyä leikkimään turvallisuuden kanssa esim. jarrut...

-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
no mitenkähän tuo sitten menee jos auto on määrätty ajokieltoonMertmi kirjoitti:
Kyllä minun mielestä voi aloittaa katsastuksen toisella konttorilla uudestaan. Rahaahan siinä toki menettää katsastusmaksussa, mutta jos ei aio korjata sitä autoa, vaan yrittää onneaan, niin voihan tuolla tapaa saadakin sen auton keploteltua leimaan korjaamatta vikoja. Tietenkään en sitä suosittele kenellekään. Täytyyhän auton olla tieliikennekelpoinen...
yks tuttu kävi katsastamassa 90:n vm 85 ja tuli ajokielto.
no ajo sen minun pihaan vielä vaikka on tänne sieltä konttorilta matkaa n.50km.
ja se ajokielto tuli päästöjen takia,vaikka olihan siinä myös kaikki jarrut lopussa,toinen etuiskari,etulaakeri,3 reikää,
no nyt pitää ruveta kahtomaan että kannattaako tuota laittaa.
ei se muuten kyllä huono ois ajettukin 290tkm ja noita osiakin multa löytys.
enpä oo kyllä minä vielä ikinä saanu ajokieltoo,vaikka oon kymmeniä autoja katsastanu ja on ollu vielä pahempiakin, mikähän inssi lie ollut.