Yksi taikakalu paineasetelman litistämiseen on 3 kpl M8 pulttia, pituus vaikka 50mm ja täysi kierre. Auton paineasetelmasta irroitetaan kiinnityspultit jotak kiinnittävät paineasetelman vauhtipyörään.
Kammetaan paineasetelmaa sen verran irti vauhtipyörästä että saadaan M8 mutteri väliin ja pyöräytetään M8 pultti mutteriin ja pienen matkaa vauhtipyörään. Tämä esim kolmeen reikään. Nyt muttereita pyörittämällä saadaan painatettua paineasetelmaa painelaakeria päin ja tämä synnyttää raon jousien alle johon erikoistyökalu rengas kammetaan. Itselläni on rengas tehtynä m5 kierretangosta
Og 900 kytkinhuolia
Re: Og 900 kytkinhuolia
Pulttimenetelmä kuvasarjalla kuvattuna:
https://imgur.com/a/saab-900-kytkinlevy ... ta-moLhTKU
Tuolla aiemmin mainittuna:
viewtopic.php?p=500887#p500887
https://imgur.com/a/saab-900-kytkinlevy ... ta-moLhTKU
Tuolla aiemmin mainittuna:
viewtopic.php?p=500887#p500887
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Og 900 kytkinhuolia
M8 pultti/mutteri -tyylillä irtosi asetelma helposti ja nopeasti. Mulla oli lainassa myös saab -erikoistyökalu, mutta se ei sopinut ainakaan tähän uudemman mallin sylkän kanssa. Turbon kytkimelle tarkoitettu rinkula oli kanssa lainassa, se oli 4mm paksu, ehkä teen itselleni 4mm tai 5mm akselitangosta vastaavan.
Nyt on LPR sylkkä kiinni ja kytkin toimii varmaan taas pari vuotta.
Nyt on LPR sylkkä kiinni ja kytkin toimii varmaan taas pari vuotta.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01