Og 900 kytkinhuolia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
wiima62
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 18:28

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja wiima62 »

Yksi taikakalu paineasetelman litistämiseen on 3 kpl M8 pulttia, pituus vaikka 50mm ja täysi kierre. Auton paineasetelmasta irroitetaan kiinnityspultit jotak kiinnittävät paineasetelman vauhtipyörään.
Kammetaan paineasetelmaa sen verran irti vauhtipyörästä että saadaan M8 mutteri väliin ja pyöräytetään M8 pultti mutteriin ja pienen matkaa vauhtipyörään. Tämä esim kolmeen reikään. Nyt muttereita pyörittämällä saadaan painatettua paineasetelmaa painelaakeria päin ja tämä synnyttää raon jousien alle johon erikoistyökalu rengas kammetaan. Itselläni on rengas tehtynä m5 kierretangosta
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11651
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja jus »

Pulttimenetelmä kuvasarjalla kuvattuna:
https://imgur.com/a/saab-900-kytkinlevy ... ta-moLhTKU

Tuolla aiemmin mainittuna:
viewtopic.php?p=500887#p500887
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Og 900 kytkinhuolia

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

M8 pultti/mutteri -tyylillä irtosi asetelma helposti ja nopeasti. Mulla oli lainassa myös saab -erikoistyökalu, mutta se ei sopinut ainakaan tähän uudemman mallin sylkän kanssa. Turbon kytkimelle tarkoitettu rinkula oli kanssa lainassa, se oli 4mm paksu, ehkä teen itselleni 4mm tai 5mm akselitangosta vastaavan.

Nyt on LPR sylkkä kiinni ja kytkin toimii varmaan taas pari vuotta.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Vastaa Viestiin