Puristuspaineet mitattu ja oikeastaan kaikissa pytyissä n. 12,5 bar.
Sitten vielä starttailua ilman tulppia, ei roiski vettä eikä öljyäkään yllättäen..?
Ei mee paisarinletku kovaksi eikä kupli kylmänä, mutta sen sijaan paisaria kuopimalla tulee vastaan harmaata mönjää... ja tosiaan pakoputken päästä posottaa valkosta savua... pakkasnestesäiliö ihan inasen vajunut
OG900-87 K-Jet oikuttelee
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Kesä 28, 2024 11:21
- Paikkakunta: Helsinki
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
Saab 900 GLE 1983 sedan (museorek.)
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
Kokeilepa niin, että aamulla auto seisoneena ja kylmänä tulpat pois. Sitten kaveri starttaamaan ja itse seuraamaan tärskähtääkö vettä tulpanrei'istä. Tuolla tavalla löysin itse B-koneestani haljenneen kannen. Näkyy se halkeama muuten hyvin, jos on ollut pitkään rikki. Omassa näky ikäänkuin joku olisi lyönyt taltalla kannen palotilaan kolon. Ne halkeamaan reunat nimittäin sulavat.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
Onko K-jetronikissa katkojan kärkiä? Ainakin mitä minulla näitä Saab laitteita on ollut ,niin k-jet on ollut induktio jakajalla.alpo900gle kirjoitti: ↑Su Syys 21, 2025 18:13Ongelma palasi oikeastaan heti lämpimäksi käyttämisen myötä. Käy siis kylmänä paremmin, kuin lämpimänä.
Sytkänosissa vika ei voi olla, kokeiltu eri piuhoilla, virranjakajan kannella, pyörijällä, puolalla... säädetty katkojan kärjet ohjearvon mukaisesti, mut ei se ollu edes pielessä.
Bensanpaine järjestelmässä liki 5 bar, se siis ok. Käydessäkään ei muutu paine, kun laitoin määräjakajalta ohjauspaineventtiilille lähtevän letkun tilalle painemittarin. Kävi ilman op-venttiiliäkin tyhjäkäyntiä, mutta edelleen nyki.
Epäilen, että käy edelleen laihalla. Rikkaammalle kääntäminen auttaa kuitenkin vain vähän. Ikään kuin olis ilmavuoto jossain? Mut ei hajuakaan, missä. Brake cleanerin systemaattinen suihkuttelu ei paljastanut mitään.
Sit auton alle kurkistellessa huomasin, että pieree vettä pakoputkesta. Teki tota jo eilen, mutta märällä kadulla ei näkynyt, että vesilammikoita muodostui myös auton alle. Pakoputkistossa vuoto äänenvaimentimen keskellä ja kulmassa, josta lirkettää vettä ja pakokaasua pois. Voiko pakoputken vuoto aiheuttaa jotenkin tän, että käy liian laihalla?
Ja, kylmä kone tuottaa melko paljon ihan silkkaa vettä ilmasta.
Ja jos kansi on halki niin sen näkee syt.tulpista. Halkio pytyn tulppa on puhtaan valkoinen. Höyryllä pesty.
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
Mittasitko järjestelmän ohjauspaineen? oliko arvot lähelläkään sitä mitä pitää? 

-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
Tuppaa kjetissä olemaan ongelmana yleensä ohjauspaine.
Voiko olla sama ongelma kuin itselläni että ohjauspaine ei ota lisä rikastusta pois jolloin kone tukehtuu samalla kun lämpenee.
Voiko olla sama ongelma kuin itselläni että ohjauspaine ei ota lisä rikastusta pois jolloin kone tukehtuu samalla kun lämpenee.
-eT
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
Itsellä on jäänyt K-jet kamaa kiitettävä määrä. On purettu toimivista laitteista. Määränjakajaa, suuttimia putkineen, imusarjoja jne.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Kesä 28, 2024 11:21
- Paikkakunta: Helsinki
Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee
No nyt viikonloppuna löytyi vihdoin aikaa kokeilla tätä. Ei roiskinut vettä reijistä. Mutta eipä sitten myöskään lähtenyt käyntiin. Starttia pyörittää, mut ei inahtanukaan. Ollut akku latauksessa nytten, pitää koittaa uudestaan. Ikään kuin ei saisi bensaa? Vaikka kyllä bensapumppu hyrrää ja letkuissa loistaa litkua. Alkaa pikkuhiljaa mennä järki tähän touhuun kun näpit jäätyy pihalla räplätessä ja naapurit nauraa...anv kirjoitti: ↑Ke Loka 01, 2025 18:47Kokeilepa niin, että aamulla auto seisoneena ja kylmänä tulpat pois. Sitten kaveri starttaamaan ja itse seuraamaan tärskähtääkö vettä tulpanrei'istä. Tuolla tavalla löysin itse B-koneestani haljenneen kannen. Näkyy se halkeama muuten hyvin, jos on ollut pitkään rikki. Omassa näky ikäänkuin joku olisi lyönyt taltalla kannen palotilaan kolon. Ne halkeamaan reunat nimittäin sulavat.
Saab 900 GLE 1983 sedan (museorek.)