OG900-87 K-Jet oikuttelee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
alpo900gle
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Kesä 28, 2024 11:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee

Viesti Kirjoittaja alpo900gle »

Puristuspaineet mitattu ja oikeastaan kaikissa pytyissä n. 12,5 bar.

Sitten vielä starttailua ilman tulppia, ei roiski vettä eikä öljyäkään yllättäen..?

Ei mee paisarinletku kovaksi eikä kupli kylmänä, mutta sen sijaan paisaria kuopimalla tulee vastaan harmaata mönjää... ja tosiaan pakoputken päästä posottaa valkosta savua... pakkasnestesäiliö ihan inasen vajunut
Saab 900 GLE 1983 sedan (museorek.)
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2424
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee

Viesti Kirjoittaja anv »

Kokeilepa niin, että aamulla auto seisoneena ja kylmänä tulpat pois. Sitten kaveri starttaamaan ja itse seuraamaan tärskähtääkö vettä tulpanrei'istä. Tuolla tavalla löysin itse B-koneestani haljenneen kannen. Näkyy se halkeama muuten hyvin, jos on ollut pitkään rikki. Omassa näky ikäänkuin joku olisi lyönyt taltalla kannen palotilaan kolon. Ne halkeamaan reunat nimittäin sulavat.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
skipper
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Loka 27, 2006 17:10

Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee

Viesti Kirjoittaja skipper »

alpo900gle kirjoitti:
Su Syys 21, 2025 18:13
Ongelma palasi oikeastaan heti lämpimäksi käyttämisen myötä. Käy siis kylmänä paremmin, kuin lämpimänä.

Sytkänosissa vika ei voi olla, kokeiltu eri piuhoilla, virranjakajan kannella, pyörijällä, puolalla... säädetty katkojan kärjet ohjearvon mukaisesti, mut ei se ollu edes pielessä.

Bensanpaine järjestelmässä liki 5 bar, se siis ok. Käydessäkään ei muutu paine, kun laitoin määräjakajalta ohjauspaineventtiilille lähtevän letkun tilalle painemittarin. Kävi ilman op-venttiiliäkin tyhjäkäyntiä, mutta edelleen nyki.

Epäilen, että käy edelleen laihalla. Rikkaammalle kääntäminen auttaa kuitenkin vain vähän. Ikään kuin olis ilmavuoto jossain? Mut ei hajuakaan, missä. Brake cleanerin systemaattinen suihkuttelu ei paljastanut mitään.

Sit auton alle kurkistellessa huomasin, että pieree vettä pakoputkesta. Teki tota jo eilen, mutta märällä kadulla ei näkynyt, että vesilammikoita muodostui myös auton alle. Pakoputkistossa vuoto äänenvaimentimen keskellä ja kulmassa, josta lirkettää vettä ja pakokaasua pois. Voiko pakoputken vuoto aiheuttaa jotenkin tän, että käy liian laihalla?
Onko K-jetronikissa katkojan kärkiä? Ainakin mitä minulla näitä Saab laitteita on ollut ,niin k-jet on ollut induktio jakajalla.
Ja, kylmä kone tuottaa melko paljon ihan silkkaa vettä ilmasta.
Ja jos kansi on halki niin sen näkee syt.tulpista. Halkio pytyn tulppa on puhtaan valkoinen. Höyryllä pesty.
Avatar
rossnach
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: OG900-87 K-Jet oikuttelee

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Mittasitko järjestelmän ohjauspaineen? oliko arvot lähelläkään sitä mitä pitää? :D
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Vastaa Viestiin