
Satku kiukuttelee..
Satku kiukuttelee..
Tänään aamulla kun laitoin menopelin käyntiin kylmästä, niin tyhjäkäynti oli olematon, sitä ei kestänyt kuin ehkä 10s jonka jälkeen auto kävi loistavasti, kokeilin starttailla päivän mittaan kone kylmänä ja lämpimänä, lämpimänä käy alusta alkaen nätisti, mutta kun käynnistää kylmänä niin on tuo eka 10s ihan siinä ja siinä käykö ollenkaan, jos koskee kaasupolkimeen niin sammuu varmasti. olisiko ideoita mistä aloittaa vian metsästys?
autona siis 900i vm -87 sitten tähän samaan toinen ropleema, onko normaalia että jarrun merkkivalo (siis vikavalo ei käsijarruvalo) palaa vain kun starttaa, siis jos virrat ovat ON asennossa niin palaa öljynpaine yms valot mutta jarrujen merkkivalo syttyy kun starttaa ja sammuu kun päästää avaimesta irti, tuntuu jotenkin oudolta, tarkistin jo mittariston kontaktipinnat yms. mutta niistä ainakaan ei löytynyt vikaa..

Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

täytyypi kokeilla.. kiitos vinkistä.. oiskos kellään ideoita tohon kylmänä käynistettäes ilmenevään ropleemaan?mikkoimp kirjoitti:kokeile nostaa auton käydessä se jarruneste anturi pois liemestä, jos valo syttyy niin ei syytä huoleen. mutta ei se kyllä varmaan ihan normaalisti noin kuuluisi toimia..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

Re: Satku kiukuttelee..
Minulla tuommoista käytöstä aiheutti viallinen ohjauspaineensäädin...900i 1987 kirjoitti:kun käynnistää kylmänä niin on tuo eka 10s ihan siinä ja siinä käykö ollenkaan, jos koskee kaasupolkimeen niin sammuu varmasti.
Kylmänä kävi todella nihkeästi, eikä aina edes jäänyt laakista käymään,
varma tapa sammuttaa kone oli polkaista kaasua.
Kierroksia otti kyllä jos *todella* varovasti houkutteli.
Parin minuutin käynnin jälkeen pystyi jo ajamaan

juu se oli mieleskin.. on onneks siitä hieno tilanne et samalta parkkikselta löytyy 3 ruudusta samanlainen satku ja tunnen viel omistajat ni voipi jostakusta lainata hetkeks..Ronska kirjoitti:Ei sitä kai erikoisemmin voi roplata900i 1987 kirjoitti:tuosta on hyvä lähteä liikkeelle, täytyy huomenissa roplata ohjauspaineen säädintäkin.. josko vaikka löytyisi vikaa..![]()
Ainakaan mitenkään käden käänteessä...
Toisella säätimellä kokeileminen on ehkä helpoin ratkaisu.
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

Re: Satku kiukuttelee..
Itselläni palaa sekä tuo huutomerkki että käsijarrun merkkivalo startattaessa ja sammuvat auton käynnistyttyä...900i 1987 kirjoitti:onko normaalia että jarrun merkkivalo (siis vikavalo ei käsijarruvalo) palaa vain kun starttaa, siis jos virrat ovat ON asennossa niin palaa öljynpaine yms valot mutta jarrujen merkkivalo syttyy kun starttaa ja sammuu kun päästää avaimesta irti, tuntuu jotenkin oudolta, tarkistin jo mittariston kontaktipinnat yms. mutta niistä ainakaan ei löytynyt vikaa..

...paitsi tietenkin jos käsijarru on päällä niin toinen jää palamaan

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Satku kiukuttelee..
[quote="Muksu
Itselläni palaa sekä tuo huutomerkki että käsijarrun merkkivalo startattaessa ja sammuvat auton käynnistyttyä...
...paitsi tietenkin jos käsijarru on päällä niin toinen jää palamaan
[/quote]
tänään roplailin jarruvika valoo.. sen lienee kuuluu toimia noin, jos nostan anturin liemestä niin valo syttyy.. tuntuu vaan kummalta kun kaikki muut varoitus valot syttyy kun virran kääntää päälle.. noh mutta niin tai näin pääasia että toimii, sitten takajousien kimppuun ja kokeileen josko kylmä käynnistyksen sais toimiin normaalisti ja sit maanantaina konttorille aneleen leimaa..
Itselläni palaa sekä tuo huutomerkki että käsijarrun merkkivalo startattaessa ja sammuvat auton käynnistyttyä...

...paitsi tietenkin jos käsijarru on päällä niin toinen jää palamaan

tänään roplailin jarruvika valoo.. sen lienee kuuluu toimia noin, jos nostan anturin liemestä niin valo syttyy.. tuntuu vaan kummalta kun kaikki muut varoitus valot syttyy kun virran kääntää päälle.. noh mutta niin tai näin pääasia että toimii, sitten takajousien kimppuun ja kokeileen josko kylmä käynnistyksen sais toimiin normaalisti ja sit maanantaina konttorille aneleen leimaa..

Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

juu ton mäki tajusinMimmi kirjoitti:=Jarrunesteen pinta alhainen.
Kannattaa tarkistaa ennen nesteen lisäystä jarrupalojen kunto.


Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

Re: Satku kiukuttelee..
Nonni nyt löyty vika! Roplasin ja räpläsin ja poltin euroja ihan turhaan, tuli uusittua useempikin palikka ruiskuun, kaikki letkut yms. on uutta, mutta ihan turhaan.. Tänään tuossa vaihdoin ilman putsarin ja samalla kopasin siin vieres olevan ruisku hässäkän ruuvit, yksi niistä oli vähän löysällä, kiristin ja kokeilin startata ja vóila, toimii kuin ihmisen mieli..900i 1987 kirjoitti:Tänään aamulla kun laitoin menopelin käyntiin kylmästä, niin tyhjäkäynti oli olematon, sitä ei kestänyt kuin ehkä 10s jonka jälkeen auto kävi loistavasti, kokeilin starttailla päivän mittaan kone kylmänä ja lämpimänä, lämpimänä käy alusta alkaen nätisti, mutta kun käynnistää kylmänä niin on tuo eka 10s ihan siinä ja siinä käykö ollenkaan, jos koskee kaasupolkimeen niin sammuu varmasti. olisiko ideoita mistä aloittaa vian metsästys?autona siis 900i vm -87 sitten
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.
