Satku kiukuttelee..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Satku kiukuttelee..

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

Tänään aamulla kun laitoin menopelin käyntiin kylmästä, niin tyhjäkäynti oli olematon, sitä ei kestänyt kuin ehkä 10s jonka jälkeen auto kävi loistavasti, kokeilin starttailla päivän mittaan kone kylmänä ja lämpimänä, lämpimänä käy alusta alkaen nätisti, mutta kun käynnistää kylmänä niin on tuo eka 10s ihan siinä ja siinä käykö ollenkaan, jos koskee kaasupolkimeen niin sammuu varmasti. olisiko ideoita mistä aloittaa vian metsästys? :?: autona siis 900i vm -87 sitten tähän samaan toinen ropleema, onko normaalia että jarrun merkkivalo (siis vikavalo ei käsijarruvalo) palaa vain kun starttaa, siis jos virrat ovat ON asennossa niin palaa öljynpaine yms valot mutta jarrujen merkkivalo syttyy kun starttaa ja sammuu kun päästää avaimesta irti, tuntuu jotenkin oudolta, tarkistin jo mittariston kontaktipinnat yms. mutta niistä ainakaan ei löytynyt vikaa..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kokeile nostaa auton käydessä se jarruneste anturi pois liemestä, jos valo syttyy niin ei syytä huoleen. mutta ei se kyllä varmaan ihan normaalisti noin kuuluisi toimia..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

mikkoimp kirjoitti:kokeile nostaa auton käydessä se jarruneste anturi pois liemestä, jos valo syttyy niin ei syytä huoleen. mutta ei se kyllä varmaan ihan normaalisti noin kuuluisi toimia..
täytyypi kokeilla.. kiitos vinkistä.. oiskos kellään ideoita tohon kylmänä käynistettäes ilmenevään ropleemaan?
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Satku kiukuttelee..

Viesti Kirjoittaja Ronska »

900i 1987 kirjoitti:kun käynnistää kylmänä niin on tuo eka 10s ihan siinä ja siinä käykö ollenkaan, jos koskee kaasupolkimeen niin sammuu varmasti.
Minulla tuommoista käytöstä aiheutti viallinen ohjauspaineensäädin...
Kylmänä kävi todella nihkeästi, eikä aina edes jäänyt laakista käymään,
varma tapa sammuttaa kone oli polkaista kaasua.
Kierroksia otti kyllä jos *todella* varovasti houkutteli.
Parin minuutin käynnin jälkeen pystyi jo ajamaan :lol:
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

tuosta on hyvä lähteä liikkeelle, täytyy huomenissa roplata ohjauspaineen säädintäkin.. josko vaikka löytyisi vikaa..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

900i 1987 kirjoitti:tuosta on hyvä lähteä liikkeelle, täytyy huomenissa roplata ohjauspaineen säädintäkin.. josko vaikka löytyisi vikaa..
Ei sitä kai erikoisemmin voi roplata :?:
Ainakaan mitenkään käden käänteessä...

Toisella säätimellä kokeileminen on ehkä helpoin ratkaisu.
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

Ronska kirjoitti:
900i 1987 kirjoitti:tuosta on hyvä lähteä liikkeelle, täytyy huomenissa roplata ohjauspaineen säädintäkin.. josko vaikka löytyisi vikaa..
Ei sitä kai erikoisemmin voi roplata :?:
Ainakaan mitenkään käden käänteessä...

Toisella säätimellä kokeileminen on ehkä helpoin ratkaisu.
juu se oli mieleskin.. on onneks siitä hieno tilanne et samalta parkkikselta löytyy 3 ruudusta samanlainen satku ja tunnen viel omistajat ni voipi jostakusta lainata hetkeks..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: Satku kiukuttelee..

Viesti Kirjoittaja Muksu »

900i 1987 kirjoitti:onko normaalia että jarrun merkkivalo (siis vikavalo ei käsijarruvalo) palaa vain kun starttaa, siis jos virrat ovat ON asennossa niin palaa öljynpaine yms valot mutta jarrujen merkkivalo syttyy kun starttaa ja sammuu kun päästää avaimesta irti, tuntuu jotenkin oudolta, tarkistin jo mittariston kontaktipinnat yms. mutta niistä ainakaan ei löytynyt vikaa..
Itselläni palaa sekä tuo huutomerkki että käsijarrun merkkivalo startattaessa ja sammuvat auton käynnistyttyä... :roll:
...paitsi tietenkin jos käsijarru on päällä niin toinen jää palamaan :?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Re: Satku kiukuttelee..

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

[quote="Muksu
Itselläni palaa sekä tuo huutomerkki että käsijarrun merkkivalo startattaessa ja sammuvat auton käynnistyttyä... :roll:
...paitsi tietenkin jos käsijarru on päällä niin toinen jää palamaan :?[/quote]

tänään roplailin jarruvika valoo.. sen lienee kuuluu toimia noin, jos nostan anturin liemestä niin valo syttyy.. tuntuu vaan kummalta kun kaikki muut varoitus valot syttyy kun virran kääntää päälle.. noh mutta niin tai näin pääasia että toimii, sitten takajousien kimppuun ja kokeileen josko kylmä käynnistyksen sais toimiin normaalisti ja sit maanantaina konttorille aneleen leimaa.. :P
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

Mimmi kirjoitti::!: =Jarrunesteen pinta alhainen.
Kannattaa tarkistaa ennen nesteen lisäystä jarrupalojen kunto.
juu ton mäki tajusin :) mut ihmettelin et vika valo syttyy kun starttaa.. testasin siis valon toiminnan nostamal anturin liemestä ja se kyl toimi.. oon vaan muis autois tottunu et vika valo palaa ennen ku starttaa ei sen aikana.. :D
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Baas900
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Mimmi kirjoitti::!: =Jarrunesteen pinta alhainen.
Kannattaa tarkistaa ennen nesteen lisäystä jarrupalojen kunto.
Onkos satkussa muuten jarrupaloille kulumisvaroittimia? Tuoreena saabistina ei ole tullut vielä jarruihin perehdyttyä. :oops:
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei ole johtoja paloille.
Omassa 90vm jarrujen vikavalo syttyy hetkeksi ,sammuu samantien . Eli se tarkistaa että poltin toimii/järjestelmä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Re: Satku kiukuttelee..

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

900i 1987 kirjoitti:Tänään aamulla kun laitoin menopelin käyntiin kylmästä, niin tyhjäkäynti oli olematon, sitä ei kestänyt kuin ehkä 10s jonka jälkeen auto kävi loistavasti, kokeilin starttailla päivän mittaan kone kylmänä ja lämpimänä, lämpimänä käy alusta alkaen nätisti, mutta kun käynnistää kylmänä niin on tuo eka 10s ihan siinä ja siinä käykö ollenkaan, jos koskee kaasupolkimeen niin sammuu varmasti. olisiko ideoita mistä aloittaa vian metsästys? :?: autona siis 900i vm -87 sitten
Nonni nyt löyty vika! Roplasin ja räpläsin ja poltin euroja ihan turhaan, tuli uusittua useempikin palikka ruiskuun, kaikki letkut yms. on uutta, mutta ihan turhaan.. Tänään tuossa vaihdoin ilman putsarin ja samalla kopasin siin vieres olevan ruisku hässäkän ruuvit, yksi niistä oli vähän löysällä, kiristin ja kokeilin startata ja vóila, toimii kuin ihmisen mieli..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Vastaa Viestiin