Elikäs tuo vihreä pitää tyhjäkäynnillä ja pikkukierroksilla ylimääräistä helinää, joten avasin näin alkuun venakopan, ja siinä nokkarattaan päässä on joku tappi, jossa kierteet (tulipellin puolella) ja sitten alakerrasta siihen tulee joku pellinpala, mitään mutteria ei näkynyt, kuuluuko olla, onko voinut tippua jne..
Aika erinäköinen H-koneeseen verraten..
Niin, ja varaosa 77:ssa ei ollut koko tappia nokkarattaan päässä...
kertokaa, koitan ottaa kuvia kunhan saan käsistäni kaiken lian irti.
B-moottorin asiantuntijaa kaivataan, sivuäänien aiheuttajat.
B-moottorin asiantuntijaa kaivataan, sivuäänien aiheuttajat.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ei siinä nokkarattaassa mitään kierretappia ole. Sitä tukea käytetään niin, että moottori pyöritetään 0-ajoitusmerkkiin ja tällöin yhden (kolmesta) nokkarattaan pultista voi avata ja laittaa sen tuen läpi nokkarattaan keskelle kiinni.
Se pultti sitten vetaistaan niin kiinni, että ne kaksi jäljelle jäänyttä pulttia saadaan irti. Sen jälkeen kiristetään se tukipultti aivan kiinni ja kumivasaralla kopautetaan nokkaratas akselista irti. En tiä onko tuo nyt aivan kirjanmukaista mutta näin olen itse toiminut.
Se pultti sitten vetaistaan niin kiinni, että ne kaksi jäljelle jäänyttä pulttia saadaan irti. Sen jälkeen kiristetään se tukipultti aivan kiinni ja kumivasaralla kopautetaan nokkaratas akselista irti. En tiä onko tuo nyt aivan kirjanmukaista mutta näin olen itse toiminut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
B-moottorissa tyhjäkäynti "rallatuksen"aiheuttaa yleensä löysä jakoketju jota ketjunkistin ei ymmärrä kiristää tarpeeksi!lefa42 kirjoitti:JA siksikö kilisee vai? huomasin vaan avatessani venaokpan että auki on?

pystyt kiristään ketjua hiukan "poppaskonsteilla" :!alapuolen ketjulaahaimen ylin reikä on pitkään mallinen,ruuvia pystyy löysään välistä 13-mm piippuavaimella ja hieman kampeaa laahaimen yläpäätä ylöspäin jolloin ketjukiristyy!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid