Katsastus lähestyy... APUA!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i 16v 1989
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15

Katsastus lähestyy... APUA!

Viesti Kirjoittaja 900i 16v 1989 »

Insinööri kummitelee jo unissani, kun pitäis siellä näyttäytyä.
Tehtävää ois aika lailla: vasen etupyöränlaakeri, oikea alapallonivel, kytkin ravistelee niin että leegot irtoo, laatikko vuotaa sen verran hyvin että alustaa ei tarvii ruostesuojata kun on niin hyvin öljytty.
Olen jo tässä kevään aikana joutunut korjaamaan polttoaine- ja sytytys järjrstelmää noin parilla sadalla.
Auton arvo on oikeastaan vain käyttöarvo, mitä olen liikkeistä käynnyt kyselemässä. Mutta en raaskis vielä luopua tästä kun ei ole varaa uudenpaankaan. Noi korjaukset on sellaisia mitä minä en osaa tehdä (ainakin kytkin ja laatikon öljyvuoto), ja korjaamolle on pakko viedä. Eli se sitten tulee maksamaan sen verran että saisin jo toisen samanmoisen auton?! Oisinkin halunnut kysyä ihan rehellistä mielipidettä teiltä, eli mitä teen korjaanko vaiko vaihdanko? Pitäisikö vaan yrittää rakentaa tätä loputonta projektia, vaiko etsiä jostain sittenkin nuorempi ja tuoreempi yksilö jos löydän rahat jostain (eihän se korjaaminenkaan ilmaista ole).
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

mulla maksoi markka-aikana pelkkä kyktinremppa (sisälsi osat) 2400mk -> 400€. siitä voi jotain jo päätellä... :? mut onk se uudempi sit sen parempi... :?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Satkun kytkin vaihtuu kyllä ensikertalaiseltakin, kun vaan varaa tarpeeksi aikaa ja tupakkaa remonttia varten. (Edellyttäen tietenkin, että työkaluja löytyy eikä peukalo ole ihan täysin keskellä kämmentä.)

Mmistäs kohtaa tuo laatikko oikein vuotaa, pystyykö siihen tekemään esim. mitään oikeaoppista sikaflex-korjausta, joka pitäisi öljyt sisällä leimauksen ajan? Ja jollei se vuoda todella paljon, niin siitähän saa pelkän korjauskehotuksen, jonka voi laittaa vaikka takansytykkeeksi heti, kun vaan rekisteriotteessa on leima :wink: .
900i 16v 1989
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja 900i 16v 1989 »

En osaa sanoa mistä laatikko vuotaa kun on niin märkä jokapuolelta. Öljyvuoto on luokka tikun max-tikun min noin kolme viikkoa.
900i 16v 1989
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja 900i 16v 1989 »

Sitä minäkin pelkään että kytkin ja laatikko remppa maksaa jo uudemman auton käsirahan verran. Ite en kovin paljon osaa mutta aina kyllä apuja saan, mutta sitten tietysti pitäis olla aikaa rahaa ja ennen kaikkea hyvä paikka missä tehdä...
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

jos sulla alkaa kytkin olleen muutenkin vaihtokypsä,saat ravistuksen helpottaan polttamalla levystä rasvat ja "lasittumat"pois! 8O
eli pöläytät kytkimestä pikku savut ilmoille! :P
yks toden näköinen,helposti todettava ja korjattava vuotopaikka on ensiövaihteen kopassa pannan alla oleva pyöreä peltiluukku ja sen tiiviste!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
900i 16v 1989
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja 900i 16v 1989 »

Saanko kysyä miten tämä pikku pölläytys suoritetaan?
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

eiköhän se onnistu luistattamalla,eli isolla vaiteella (3) reilusti kieroksia ja
luistattamalla yrittää liikkeelle :P pitäs kytkin antaa savumerkkejä! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Baas900
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

ecopower kirjoitti:eiköhän se onnistu luistattamalla,eli isolla vaiteella (3) reilusti kieroksia ja
luistattamalla yrittää liikkeelle :P pitäs kytkin antaa savumerkkejä! :wink:
Liikaa ei saa sitten kytkintä poltattaa :) Voi pian käydä niin, että auto ei enää liikukaan omin voimin mihinkään.. :roll:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

joko täristys katos savuna taivaan tuuliin :roll: :?:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin