Katsastus lähestyy... APUA!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15
Katsastus lähestyy... APUA!
Insinööri kummitelee jo unissani, kun pitäis siellä näyttäytyä.
Tehtävää ois aika lailla: vasen etupyöränlaakeri, oikea alapallonivel, kytkin ravistelee niin että leegot irtoo, laatikko vuotaa sen verran hyvin että alustaa ei tarvii ruostesuojata kun on niin hyvin öljytty.
Olen jo tässä kevään aikana joutunut korjaamaan polttoaine- ja sytytys järjrstelmää noin parilla sadalla.
Auton arvo on oikeastaan vain käyttöarvo, mitä olen liikkeistä käynnyt kyselemässä. Mutta en raaskis vielä luopua tästä kun ei ole varaa uudenpaankaan. Noi korjaukset on sellaisia mitä minä en osaa tehdä (ainakin kytkin ja laatikon öljyvuoto), ja korjaamolle on pakko viedä. Eli se sitten tulee maksamaan sen verran että saisin jo toisen samanmoisen auton?! Oisinkin halunnut kysyä ihan rehellistä mielipidettä teiltä, eli mitä teen korjaanko vaiko vaihdanko? Pitäisikö vaan yrittää rakentaa tätä loputonta projektia, vaiko etsiä jostain sittenkin nuorempi ja tuoreempi yksilö jos löydän rahat jostain (eihän se korjaaminenkaan ilmaista ole).
Tehtävää ois aika lailla: vasen etupyöränlaakeri, oikea alapallonivel, kytkin ravistelee niin että leegot irtoo, laatikko vuotaa sen verran hyvin että alustaa ei tarvii ruostesuojata kun on niin hyvin öljytty.
Olen jo tässä kevään aikana joutunut korjaamaan polttoaine- ja sytytys järjrstelmää noin parilla sadalla.
Auton arvo on oikeastaan vain käyttöarvo, mitä olen liikkeistä käynnyt kyselemässä. Mutta en raaskis vielä luopua tästä kun ei ole varaa uudenpaankaan. Noi korjaukset on sellaisia mitä minä en osaa tehdä (ainakin kytkin ja laatikon öljyvuoto), ja korjaamolle on pakko viedä. Eli se sitten tulee maksamaan sen verran että saisin jo toisen samanmoisen auton?! Oisinkin halunnut kysyä ihan rehellistä mielipidettä teiltä, eli mitä teen korjaanko vaiko vaihdanko? Pitäisikö vaan yrittää rakentaa tätä loputonta projektia, vaiko etsiä jostain sittenkin nuorempi ja tuoreempi yksilö jos löydän rahat jostain (eihän se korjaaminenkaan ilmaista ole).
Satkun kytkin vaihtuu kyllä ensikertalaiseltakin, kun vaan varaa tarpeeksi aikaa ja tupakkaa remonttia varten. (Edellyttäen tietenkin, että työkaluja löytyy eikä peukalo ole ihan täysin keskellä kämmentä.)
Mmistäs kohtaa tuo laatikko oikein vuotaa, pystyykö siihen tekemään esim. mitään oikeaoppista sikaflex-korjausta, joka pitäisi öljyt sisällä leimauksen ajan? Ja jollei se vuoda todella paljon, niin siitähän saa pelkän korjauskehotuksen, jonka voi laittaa vaikka takansytykkeeksi heti, kun vaan rekisteriotteessa on leima
.
Mmistäs kohtaa tuo laatikko oikein vuotaa, pystyykö siihen tekemään esim. mitään oikeaoppista sikaflex-korjausta, joka pitäisi öljyt sisällä leimauksen ajan? Ja jollei se vuoda todella paljon, niin siitähän saa pelkän korjauskehotuksen, jonka voi laittaa vaikka takansytykkeeksi heti, kun vaan rekisteriotteessa on leima

-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15
jos sulla alkaa kytkin olleen muutenkin vaihtokypsä,saat ravistuksen helpottaan polttamalla levystä rasvat ja "lasittumat"pois!
eli pöläytät kytkimestä pikku savut ilmoille!
yks toden näköinen,helposti todettava ja korjattava vuotopaikka on ensiövaihteen kopassa pannan alla oleva pyöreä peltiluukku ja sen tiiviste!

eli pöläytät kytkimestä pikku savut ilmoille!

yks toden näköinen,helposti todettava ja korjattava vuotopaikka on ensiövaihteen kopassa pannan alla oleva pyöreä peltiluukku ja sen tiiviste!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15