Takajouset + iskarit vaihtoon, vinkit esiin kiitos (99 '82)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mun mielestäni nuo istuvat tuonne hienosti, kun on nuo sivupahvien päällisetkin samaa ainetta :) Ja ovat ns. lauluporukan kestävää mallia :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

No onneksi miekkamiehillä oli harvemmin/liekö koskaan 2D Saabeja partiossa :) Paitsi tietysti aikansa 96:set. Tuplaysit taisivat olla järjestään 4D?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Sitten en tiedä oliko huono replica, mutta elokuvassa Pitkä kuuma kesä, on 2D 99 poliisiauto.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Siitä just mietin, koska se pisti leffassa aikanaan silmään. "Vinaa...seksiä...tupakkaa" tuu Kukkonen alas puusta... :lol: ja 2D tuplaysin perälle joutui hän :D
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

lefa42 kirjoitti:Homma hoitui seuraavasti :

Järeä hallitunkki takakylkeen, rengas löysälle, auto ylös, rengas pois, mutteria auki, tavarat alas ja pois, uudet tilalle, pikkutunkilla auttaen tavarat ylös, kiristelyä, koko hoito alas ja siirtyminen seuraavalle puolelle.
Bauttiarallaa 30minsan hommahan tuo takajousien vaihto on, kun vain tajuaa irrottaa sen alatukivarren nimenomaan etupäästä, eli korista se alumiininen palikka irti. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllä, niin helppo homma, että taidan tehdä toistekin, haluaa semmoisen 80-luvun tuuning-korkean takapään, jotta saa vielä enemmän kuormata rojua kyytiin :) Eli siis vielä pidempien jousien hankinta, ja nuo jouset 75:een
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Huh. Venäläisillä taitaa olla se meikäläisten 80-luvun villitys menossa, kun Samaroissa on perät hirveän korkealla. Sellainen korin asentohan vie etupyörien pyöräkulmat täysin perseelleen, eikä ajettavuus voi olla enää hyvä, tai edes tyydyttävä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mertmi kirjoitti:Huh. Venäläisillä taitaa olla se meikäläisten 80-luvun villitys menossa, kun Samaroissa on perät hirveän korkealla. Sellainen korin asentohan vie etupyörien pyöräkulmat täysin perseelleen, eikä ajettavuus voi olla enää hyvä, tai edes tyydyttävä.
Miten se vaikuttaa etupyörien kulmiin?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Esim. Caster menee negatiiviseksi, eli kallistus ei olekaan taaksepäin, vaan eteenpäin! Tästähän seuraa, että ohjaus ei keskitä välttämättä itse, vaan auto pyrkii kääntymään kokoajan johonkin suuntaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kuuluukos 99:ssä "vakiona" etupään olla korkeammalla kuin takapään, tuo ainakin näyttää siltä tällähetkellä.. siksi tuota nostaisin, kun näyttää olevan takakenossa auto.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lokarin reunastahan ei kannata mitata auton korkeutta. Kylkipokkaus tai joku tommonen "vaakaviiva" autossa olisi se sopivampi vertailukohta. Tai vaikkapa tunkinkorvakkeet tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nyt on sitten kuormajouset persiissä ja perä kohti taivasta, ah ihanaa mikä jäykkyys, kestääpä lastata hieman rojuakin kyytiin :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin