Joo tässä pitäs sitä lämmityslaitteen hanaa vaihtaa.
Mutta mitenkäs se musta ilmanjakojutska sieltä kojetaulun alaosasta lähtee irti?
Kyllä siellä muutamia ruveja olikin, mutta tuntuu vaan siltikin olevan kiinni jossain.
Entä miten ratin saa irti? Laitoin autooni turbon ratin. Ainoo vaan että nyt se on todella tiukassa kiinni. Miten sen saa pois?
Kojetaulun purkaminen
Kyllä se alimmainen lämpökanava on ruuveilla kiinni , päissä yhdet ja keskellä yksi sitten vain nitkuttamalla tippuu alas.
Mulla oli yhdessä lisäksi laitettu nippusitellä kiinni joten tarkista , et ei näy sellaista.
Joskus ratti on tosi tiukassa , jätä se mutteri hiukan siihen jenkaan kiinni käsin ja sitten rajuja tempaisuja ratista itseesi päin , irtoo kyllä mut jos ei ole tuota mutteria paikoillaan tulee ratti päin näköä, mulle käynyt joskus niin.
Mulla oli yhdessä lisäksi laitettu nippusitellä kiinni joten tarkista , et ei näy sellaista.
Joskus ratti on tosi tiukassa , jätä se mutteri hiukan siihen jenkaan kiinni käsin ja sitten rajuja tempaisuja ratista itseesi päin , irtoo kyllä mut jos ei ole tuota mutteria paikoillaan tulee ratti päin näköä, mulle käynyt joskus niin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Lämppärin kennon irroittaminen:
Irroita keskikonsoli jos on
Irroita kojelaudan alaosa, päädyistä lokasuojan puolelta (molemmilla puolilla 1xM6) keskeltä tuhkakupin pohjasta 1xm6 (mikäli keskikonsoli oli niin siinä on 13mm avaimelle käyttöä), paina kojelaudan alaosaa suoraan alaspäin jotta molemmissa päissä olevat klipsut tulevat kiinikkeistään.
Irroita etupaneelista 2 laitimmaista ruuvia että saat käyttötangon irti
Ilmanjakohässäkkä kiini keskeltä 3xm6 (torx tai ristipää) sekä päistä ruuvit.
Sitten irroitat ilmasuulakkeille menevät putket, jonka jälkeen irroitetaan lämppärin kennon alaosa.
Mikäli lämmityslaitteen letkut on irti niin nyt sieltä pitäsis tulla kenno ja venttiili yhdessä.
Irroita keskikonsoli jos on
Irroita kojelaudan alaosa, päädyistä lokasuojan puolelta (molemmilla puolilla 1xM6) keskeltä tuhkakupin pohjasta 1xm6 (mikäli keskikonsoli oli niin siinä on 13mm avaimelle käyttöä), paina kojelaudan alaosaa suoraan alaspäin jotta molemmissa päissä olevat klipsut tulevat kiinikkeistään.
Irroita etupaneelista 2 laitimmaista ruuvia että saat käyttötangon irti
Ilmanjakohässäkkä kiini keskeltä 3xm6 (torx tai ristipää) sekä päistä ruuvit.
Sitten irroitat ilmasuulakkeille menevät putket, jonka jälkeen irroitetaan lämppärin kennon alaosa.
Mikäli lämmityslaitteen letkut on irti niin nyt sieltä pitäsis tulla kenno ja venttiili yhdessä.
Jätä se mutteri siihen ohjausakselin päähän ja kopauta muutamia kertoja akselin päähän vasaralla. Auttaa, jos joku vetää samalla ratista ulospäin.
Mutta sellaisia suht kevyitä,napakoita iskuja, ei apinanraivolla. Mutterin tulee olla kierrettynä kokonaan niin, että se suojaa akselin pään kierteet.
Mutta sellaisia suht kevyitä,napakoita iskuja, ei apinanraivolla. Mutterin tulee olla kierrettynä kokonaan niin, että se suojaa akselin pään kierteet.
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329

99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Omassa og900S:säni noita ilmanjakohässäkän ruuveja joutui vähän aikaa etsimään, kolme muistaakseni löytyi laakista, päistä ja keskeltä mutta sitten kaksi oli vähän hukassa, jos vielä muistan viikon takaisia niin oli ovelasti piilotettu samaan reikään josta tulee ilmaa jalkatilaan keskelle. Nyt jälkikäteen sanottuna yllättävän helppo oli hana vaihtaa, jää nähtäväksi joutuuko heti vaihtamaan uudestaan, hana meinaan vuosi vettä siitä mekanismista johon tulee tanko säätimeltä kojelaudasta. Voisiko tuossa olla joku tiiviste uutuuttaan kuiva?lintta go go kirjoitti:Lämppärin kennon irroittaminen:
Ilmanjakohässäkkä kiini keskeltä 3xm6 (torx tai ristipää) sekä päistä ruuvit.
****
VAG
VAG