Kojetaulun purkaminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Kojetaulun purkaminen

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo tässä pitäs sitä lämmityslaitteen hanaa vaihtaa.

Mutta mitenkäs se musta ilmanjakojutska sieltä kojetaulun alaosasta lähtee irti?

Kyllä siellä muutamia ruveja olikin, mutta tuntuu vaan siltikin olevan kiinni jossain.

Entä miten ratin saa irti? Laitoin autooni turbon ratin. Ainoo vaan että nyt se on todella tiukassa kiinni. Miten sen saa pois?
SAAB
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kyllä se alimmainen lämpökanava on ruuveilla kiinni , päissä yhdet ja keskellä yksi sitten vain nitkuttamalla tippuu alas.
Mulla oli yhdessä lisäksi laitettu nippusitellä kiinni joten tarkista , et ei näy sellaista.
Joskus ratti on tosi tiukassa , jätä se mutteri hiukan siihen jenkaan kiinni käsin ja sitten rajuja tempaisuja ratista itseesi päin , irtoo kyllä mut jos ei ole tuota mutteria paikoillaan tulee ratti päin näköä, mulle käynyt joskus niin.
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Lämppärin kennon irroittaminen:

Irroita keskikonsoli jos on
Irroita kojelaudan alaosa, päädyistä lokasuojan puolelta (molemmilla puolilla 1xM6) keskeltä tuhkakupin pohjasta 1xm6 (mikäli keskikonsoli oli niin siinä on 13mm avaimelle käyttöä), paina kojelaudan alaosaa suoraan alaspäin jotta molemmissa päissä olevat klipsut tulevat kiinikkeistään.

Irroita etupaneelista 2 laitimmaista ruuvia että saat käyttötangon irti

Ilmanjakohässäkkä kiini keskeltä 3xm6 (torx tai ristipää) sekä päistä ruuvit.

Sitten irroitat ilmasuulakkeille menevät putket, jonka jälkeen irroitetaan lämppärin kennon alaosa.

Mikäli lämmityslaitteen letkut on irti niin nyt sieltä pitäsis tulla kenno ja venttiili yhdessä.
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Jätä se mutteri siihen ohjausakselin päähän ja kopauta muutamia kertoja akselin päähän vasaralla. Auttaa, jos joku vetää samalla ratista ulospäin.
Mutta sellaisia suht kevyitä,napakoita iskuja, ei apinanraivolla. Mutterin tulee olla kierrettynä kokonaan niin, että se suojaa akselin pään kierteet.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

lintta go go kirjoitti:Lämppärin kennon irroittaminen:

Ilmanjakohässäkkä kiini keskeltä 3xm6 (torx tai ristipää) sekä päistä ruuvit.
Omassa og900S:säni noita ilmanjakohässäkän ruuveja joutui vähän aikaa etsimään, kolme muistaakseni löytyi laakista, päistä ja keskeltä mutta sitten kaksi oli vähän hukassa, jos vielä muistan viikon takaisia niin oli ovelasti piilotettu samaan reikään josta tulee ilmaa jalkatilaan keskelle. Nyt jälkikäteen sanottuna yllättävän helppo oli hana vaihtaa, jää nähtäväksi joutuuko heti vaihtamaan uudestaan, hana meinaan vuosi vettä siitä mekanismista johon tulee tanko säätimeltä kojelaudasta. Voisiko tuossa olla joku tiiviste uutuuttaan kuiva?
****
VAG
Vastaa Viestiin