90:n Kannen vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

90:n Kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Lähdenpä tästä heti kohta vaihtamaan kantta tuohon 90:iini. Arvaus homman kestolle voisi olla 5 tuntia. Katsotaanpa illemmalla paljonko tuo arvaus meni pieleen. Aina ne on tähän asti menny metsään nuo arvaukset... ja pahasti. :)
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

7.5 tuntia meni. Eihän tuo heittänyt pahastikkaan. Paljonkos olette saaneet tuhrautumaan hommaan aikaa noin yleisesti? :)
#1890
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

parissa illassa on tullut vaihdettua, en ole kyl kun kerran vaihtanut... :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

8 venttiiliseen ikänä en kantta ole vaihtanut. viikon lopussa tuhon turboon on kansi vaihtunut oluen kera, ajan kulusta ei niin tarkkaa tietoa, välillä grillaillen sun muuta tekien. tuohon i16 vaihtaa illassa jos innostaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

J-ani kirjoitti:7.5 tuntia meni. Eihän tuo heittänyt pahastikkaan. Paljonkos olette saaneet tuhrautumaan hommaan aikaa noin yleisesti? :)
kyllä sen vaihtaa 2:teen tuntiin! perus kaasari saabiin!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

ecopower kirjoitti:
J-ani kirjoitti:7.5 tuntia meni. Eihän tuo heittänyt pahastikkaan. Paljonkos olette saaneet tuhrautumaan hommaan aikaa noin yleisesti? :)
kyllä sen vaihtaa 2:teen tuntiin! perus kaasari saabiin!!
Näin on ellei satu olemaan sitä hiton peltisarjaa josta kaikki pultit jumissa tai hitsattu kii... :roll: :lol:
Aki Peltola #1132
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joskus parhaimmillaan i8 tullut alle 5tunnin vaihdettua. Tosin kalja taukoja ei ole ollut :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Sepä se peltipakosarja meinasi jarruttaa tuossa remontissa. Otatti melkein kaikki pinna pultit pois ennenkuin sai asettumaan pakoilleen.

Asiasta kolmanteen, uudella kannella (portattu, laskettu) tuntuu vääntöjä olevan heti erillä tavalla kuin ennen. Suurimmalla pykälällä saa ihan huoletta ohitella maantiellä. Ennen sai pykältää pienemmälle jos meinasi vauhdilla ohi. Vielä kun korjailisi määränjakajan kartioon oikeaan kohtaa teippiä niin sais kunnon seokset 3000rpm:llä tämän hetken 4000rpm:n sijaan.
#1890
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

J-ani kirjoitti:Sepä se peltipakosarja meinasi jarruttaa tuossa remontissa. Otatti melkein kaikki pinna pultit pois ennenkuin sai asettumaan pakoilleen.

Asiasta kolmanteen, uudella kannella (portattu, laskettu) tuntuu vääntöjä olevan heti erillä tavalla kuin ennen. Suurimmalla pykälällä saa ihan huoletta ohitella maantiellä. Ennen sai pykältää pienemmälle jos meinasi vauhdilla ohi. Vielä kun korjailisi määränjakajan kartioon oikeaan kohtaa teippiä niin sais kunnon seokset 3000rpm:llä tämän hetken 4000rpm:n sijaan.
minkäslainen peltisarja sulla on kiinni? mulla tällä hetkellä 4-2-1. en oo monessa 99/90 peltisarjaa nähnyt.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Freetechnicsin myymä rr-exhaustin valmistama 4-2-1. Niitä saa kyseisestä yrityksestä tilaamalla, varastossa niitä ei ole. Niin ja niitä saa kaikkiin variaatioihin 99/90/900 B, H ja varmasti 16 venttiiliseenkin kunhan vain valmistajan kanssa porisee. Tuntui tietävän saabin ruuvaamisesta paljon kun soitin oman sarjan oston aikoihin.
#1890
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

no nyt selvis että mistä tuo voi olla peräisin. :D kun tuli varaosa 99:n mukana jossa oli free-technicsin tarrat ikkunoissa.. :roll:

paljon oli hintaa kun uutena ostit?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin