Saab 900 Turbo infoa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Joulu 22, 2004 21:27
Saab 900 Turbo infoa
Voisko joku kertoa vähän infoa koneesta? (Mikä ahdin vakiona jne..)
Saabismi on sairaus..
Mulla on lääkkeet siihen..
Mulla on lääkkeet siihen..

-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Joulu 22, 2004 21:27
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Joulu 22, 2004 21:27
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 91
- Liittynyt: La Touko 07, 2005 15:03
- Paikkakunta: Korvessa :)
Vastaan tuohon APC kyssään...
Ruuvaa APC boksi autosta irti ja työ on helppo tehdä esim. keittiön pöydällä. Tarvitset: ristipääruuvimesisselin, yleismittarin, kolvin ja tinaa. Sekä tietysti vaihdettavat vastukset: 30,9 Kohm ja 500 ohm.
Avaa boksi, siinä on neljä ruuvia päällä, jolloin kansi irotaa. Alapuolella, liittimen vieressä on kaksi ruuvia, jotka avaamalla kaksikerroksinen piirilevykokonaisuus on vedettävissä boksista irti. Piirilevyt saat erotettua toisistaan ruuvaamalla liittimen päällä olevat kaksi ruuvia irti. Huomaa, että irroitat siltä puoleta jossa liitin ei ole tinattu piirilevyyn kiinni!
Etsi piirilevyltä R42 numeroitu vastus. Tinaa varovasti se irti ja vaihda sen tilalle 500 ohmin vastus. Seuraavaksi etsi R132 vastus ja vaihda sen tilalle 30,9 Kohminen vastus. Säädä potentiometriä P (P03) Saadaksesi arvon muuttumaan vakiosta 9 Kohmista 23,2 Kohmiin Säätä potentiometri F (P02) vakiosta 88 ohmista 295 ohmiin. Potentiometrit on mitattu niiden ollessa piirilevyllä kiinni. HUOM! ÄLÄ KOSKE K-Potentiometriin. Se vaikuttaa nakutusherkkyyteen. Saat koneesti todella nopeasti romuksi.
Ruuvaa APC boksi autosta irti ja työ on helppo tehdä esim. keittiön pöydällä. Tarvitset: ristipääruuvimesisselin, yleismittarin, kolvin ja tinaa. Sekä tietysti vaihdettavat vastukset: 30,9 Kohm ja 500 ohm.
Avaa boksi, siinä on neljä ruuvia päällä, jolloin kansi irotaa. Alapuolella, liittimen vieressä on kaksi ruuvia, jotka avaamalla kaksikerroksinen piirilevykokonaisuus on vedettävissä boksista irti. Piirilevyt saat erotettua toisistaan ruuvaamalla liittimen päällä olevat kaksi ruuvia irti. Huomaa, että irroitat siltä puoleta jossa liitin ei ole tinattu piirilevyyn kiinni!
Etsi piirilevyltä R42 numeroitu vastus. Tinaa varovasti se irti ja vaihda sen tilalle 500 ohmin vastus. Seuraavaksi etsi R132 vastus ja vaihda sen tilalle 30,9 Kohminen vastus. Säädä potentiometriä P (P03) Saadaksesi arvon muuttumaan vakiosta 9 Kohmista 23,2 Kohmiin Säätä potentiometri F (P02) vakiosta 88 ohmista 295 ohmiin. Potentiometrit on mitattu niiden ollessa piirilevyllä kiinni. HUOM! ÄLÄ KOSKE K-Potentiometriin. Se vaikuttaa nakutusherkkyyteen. Saat koneesti todella nopeasti romuksi.
-Saab 900i 16 -92
-Saab 900 -86 R.I.P
Think your head, don`t your ass.
--SAAB--
-Saab 900 -86 R.I.P
Think your head, don`t your ass.
--SAAB--
ahtimena on garretin T3, siivet 38mm, ei riitä kovinkaan pitkälle, aikalailla äkkiä on pakosarja punahehkussa kun pakopaineita varmaan enemmän kuin ahtoja!
välijäähdytintä ei varmaan vielä ole? ennen kuin alat virittäämään niin hommaa se, vo käytännössä sanoa että yhtään et vakioon saa tehoa lisää, kone nakuttaa kokoajan ja seilaa vähän päälle peruspaineiden joten menokin on nykivää..
välijäähdytintä ei varmaan vielä ole? ennen kuin alat virittäämään niin hommaa se, vo käytännössä sanoa että yhtään et vakioon saa tehoa lisää, kone nakuttaa kokoajan ja seilaa vähän päälle peruspaineiden joten menokin on nykivää..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Hmm, <85 turbossa, ainakin kasitappisessa, on harmaa 14-pinninen boksi joka sijaitsee takapenkin alla. Siihen ei em. ohje käy.
Mainiot ohjeet lontooksi osoitteessa http://www.900aero.com, sieltä Tech > APC Modifying
Suora linkki http://900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
Siirsin omastani boksin repsikan penkin alle kun matot sattuivat olemaan sopivasti irti... vaatii nakuanturin kaapelin liittimien irroituksen liitinrungosta, onnistuu esim. pienellä ruuvitaltalla. Maadoituksen siirsin keskikonsolin maapisteeseen. Säätäminen etenkin ajossa on paljon helpompaa, ei tarvetta repiä takapenkin istuinosaa ylös vaan boksin voi napata syliin ja viritellä.
Mainiot ohjeet lontooksi osoitteessa http://www.900aero.com, sieltä Tech > APC Modifying
Suora linkki http://900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
Siirsin omastani boksin repsikan penkin alle kun matot sattuivat olemaan sopivasti irti... vaatii nakuanturin kaapelin liittimien irroituksen liitinrungosta, onnistuu esim. pienellä ruuvitaltalla. Maadoituksen siirsin keskikonsolin maapisteeseen. Säätäminen etenkin ajossa on paljon helpompaa, ei tarvetta repiä takapenkin istuinosaa ylös vaan boksin voi napata syliin ja viritellä.
M93 9000 CS Aero (KA)
"Tyylikkäästi" lainattu http://www.saabismionsairaus.net sivuilta?TurboRuuvi^^ kirjoitti:Vastaan tuohon APC kyssään...
Ruuvaa APC boksi autosta irti ja työ on helppo tehdä esim. keittiön pöydällä. Tarvitset: ristipääruuvimesisselin, yleismittarin, kolvin ja tinaa. Sekä tietysti vaihdettavat vastukset: 30,9 Kohm ja 500 ohm.
Avaa boksi, siinä on neljä ruuvia päällä, jolloin kansi irotaa. Alapuolella, liittimen vieressä on kaksi ruuvia, jotka avaamalla kaksikerroksinen piirilevykokonaisuus on vedettävissä boksista irti. Piirilevyt saat erotettua toisistaan ruuvaamalla liittimen päällä olevat kaksi ruuvia irti. Huomaa, että irroitat siltä puoleta jossa liitin ei ole tinattu piirilevyyn kiinni!
Etsi piirilevyltä R42 numeroitu vastus. Tinaa varovasti se irti ja vaihda sen tilalle 500 ohmin vastus. Seuraavaksi etsi R132 vastus ja vaihda sen tilalle 30,9 Kohminen vastus. Säädä potentiometriä P (P03) Saadaksesi arvon muuttumaan vakiosta 9 Kohmista 23,2 Kohmiin Säätä potentiometri F (P02) vakiosta 88 ohmista 295 ohmiin. Potentiometrit on mitattu niiden ollessa piirilevyllä kiinni. HUOM! ÄLÄ KOSKE K-Potentiometriin. Se vaikuttaa nakutusherkkyyteen. Saat koneesti todella nopeasti romuksi.

Anteeksi hiukan ynseä vastaus, mutta lisätietoa löytyy varsin runsaasti haku-toiminnolla. Törmää moniin mielenkiintoisiin asioihin, jotka muuten ehkä olisi jäänyt lukematta.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Tuon vuosimallin T8:ssa on tosiaan ahtimena pikkuinen ei-vesijäähdytetty trim 40 T3 Garretti, sillä ei pitkälle pötkitä (no reilu 200hv max ehkä).
APC modauksesta tuossa oli juttua, enkä jaksa itsekään taas toistaa n:ttä kertaa ohjeita jotka löytyy haulla tai sitte vaikka http://900aero.com osoitteesta APC modifyingin alta. Fakta kuitenkin on että saat +/-0 lisähevosta noilla pelkillä APC-modeilla, jos autossasi ei ole kunnollista välijäähdytintä. Alkuperäisellä og900 välijäähdyttimellä voi mielestäni lähinnä heittää vesilintua jos aikoo virittää, ja noin vanhassa T8:ssa ei ole vakiona ic:tä lainkaan.. Budjettiratkaisuna suosittelen uudemman (93->) tonnarin välijäähdytintä keulillle, maksanee n. 100e käytettynä. Sitten yhtenä ongelmana virittäessä 8-venttiilistä on k-jetronicissa bensansyöttö, siitäkin löytyy haulla keskusteluja..
APC modauksesta tuossa oli juttua, enkä jaksa itsekään taas toistaa n:ttä kertaa ohjeita jotka löytyy haulla tai sitte vaikka http://900aero.com osoitteesta APC modifyingin alta. Fakta kuitenkin on että saat +/-0 lisähevosta noilla pelkillä APC-modeilla, jos autossasi ei ole kunnollista välijäähdytintä. Alkuperäisellä og900 välijäähdyttimellä voi mielestäni lähinnä heittää vesilintua jos aikoo virittää, ja noin vanhassa T8:ssa ei ole vakiona ic:tä lainkaan.. Budjettiratkaisuna suosittelen uudemman (93->) tonnarin välijäähdytintä keulillle, maksanee n. 100e käytettynä. Sitten yhtenä ongelmana virittäessä 8-venttiilistä on k-jetronicissa bensansyöttö, siitäkin löytyy haulla keskusteluja..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Ahdin ja ruisku rajoittavat suunnilleen saman verran; juurikaan yli 190 hv ei päästä ilman riskejä. Ja edellisen kantaan orkkis-coolerista yhdyn täysin; 900:n vakiocooleri on täysin kevoton kapistus. Parempi jättää se kokonaan pois ja laittaa mieluummin vaikka "halpis"-mallinen vesiruisku.jcarlson kirjoitti:Tuon vuosimallin T8:ssa on tosiaan ahtimena pikkuinen ei-vesijäähdytetty trim 40 T3 Garretti, sillä ei pitkälle pötkitä (no reilu 200hv max ehkä).
APC modauksesta tuossa oli juttua, enkä jaksa itsekään taas toistaa n:ttä kertaa ohjeita jotka löytyy haulla tai sitte vaikka http://900aero.com osoitteesta APC modifyingin alta. Fakta kuitenkin on että saat +/-0 lisähevosta noilla pelkillä APC-modeilla, jos autossasi ei ole kunnollista välijäähdytintä. Alkuperäisellä og900 välijäähdyttimellä voi mielestäni lähinnä heittää vesilintua jos aikoo virittää, ja noin vanhassa T8:ssa ei ole vakiona ic:tä lainkaan.. Budjettiratkaisuna suosittelen uudemman (93->) tonnarin välijäähdytintä keulillle, maksanee n. 100e käytettynä. Sitten yhtenä ongelmana virittäessä 8-venttiilistä on k-jetronicissa bensansyöttö, siitäkin löytyy haulla keskusteluja..
vakiona
No jos vielä löytää jostain vakiona pysyneen vanhan turbon, ja etenkin hyväkuntoisen sellaisen niin eiköhän se kannattas pitää vakiona ja alkuperäisenä.
No mielipiteensä kullakin.
Niin joo tässä vois ite katella jotain osia myös ruiskuun ja kaksoiskaasuttimiin.
No mielipiteensä kullakin.
Niin joo tässä vois ite katella jotain osia myös ruiskuun ja kaksoiskaasuttimiin.
SAAB
Onneksi on foorumi. Löytyihän se boksi! 

tomu kirjoitti:Hmm, <85 turbossa, ainakin kasitappisessa, on harmaa 14-pinninen boksi joka sijaitsee takapenkin alla. Siihen ei em. ohje käy.
Mainiot ohjeet lontooksi osoitteessa http://www.900aero.com, sieltä Tech > APC Modifying
Suora linkki http://900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
Siirsin omastani boksin repsikan penkin alle kun matot sattuivat olemaan sopivasti irti... vaatii nakuanturin kaapelin liittimien irroituksen liitinrungosta, onnistuu esim. pienellä ruuvitaltalla. Maadoituksen siirsin keskikonsolin maapisteeseen. Säätäminen etenkin ajossa on paljon helpompaa, ei tarvetta repiä takapenkin istuinosaa ylös vaan boksin voi napata syliin ja viritellä.
Tuollaseen törmäsin tässä männä päivänä:
http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... ype_m.html

http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... ype_m.html
Elikäs onko ne pelkästään apctä ruuvaamalla vääntäneet 155heposesta 195 konisen menopelin, vai vaihtaneet myös muita osia?The SAAB APC System, when optionally installed as a factory tuned 'Type M' specification, produced 195 BHP on the eight-valve B201 engine.
