Kärjetön sytkä 99:n
Kärjetön sytkä 99:n
Elikäs pari kysymystä :
a) Mistä mokoman saan, ja mitä kaikkia osia moiseen sisältyy
b) Heilautanko paketin vanhan tilalle ja luotan että paukahtelee iloisesti käyntiin vai pitääkö säädellä jotain?
Tuossa sytytyksessä on oltava jotain kieroa, koska nyt tuntuu että olen luottopeliin kaikkea muuta säätöä kokeillut paitsi sytytysosien vaihtoa..
Ja siis H-kone kyseessä.
a) Mistä mokoman saan, ja mitä kaikkia osia moiseen sisältyy
b) Heilautanko paketin vanhan tilalle ja luotan että paukahtelee iloisesti käyntiin vai pitääkö säädellä jotain?
Tuossa sytytyksessä on oltava jotain kieroa, koska nyt tuntuu että olen luottopeliin kaikkea muuta säätöä kokeillut paitsi sytytysosien vaihtoa..
Ja siis H-kone kyseessä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hirsch"
Onkos H-konetta ees koskaan saanut muuten kuin kärjettömällä sytytyksellä?
Oletko käynyt tota säädättämässä vai oletko korvakuulolla säätäny?
Ei välttämättä olis huonompi ajatus viedä tota johonkin pajalle jos katsoisivat perusasiat kuntoon. Pikkupajoilla tuollanen homma on kohtuuhintaista verrattuna siihen että itse tuntitolkulla ruuvaa ja säätää, puhumattakaan bensan menekistä testilenkeillä...
Oletko ees sytkän perusosia vaihtanu, vj.kannen pyörijän, tulpat?
Mulla kerran ei 99 suostunu lähteen käyntiin, vikapaikaksi paljastui irronnu hall-anturin johdoitus. En tuota sen enempää tutkinu vaan heitin toisen jakajan paikkaan ja kiireellä töihin.
Oletko käynyt tota säädättämässä vai oletko korvakuulolla säätäny?
Ei välttämättä olis huonompi ajatus viedä tota johonkin pajalle jos katsoisivat perusasiat kuntoon. Pikkupajoilla tuollanen homma on kohtuuhintaista verrattuna siihen että itse tuntitolkulla ruuvaa ja säätää, puhumattakaan bensan menekistä testilenkeillä...
Oletko ees sytkän perusosia vaihtanu, vj.kannen pyörijän, tulpat?
Mulla kerran ei 99 suostunu lähteen käyntiin, vikapaikaksi paljastui irronnu hall-anturin johdoitus. En tuota sen enempää tutkinu vaan heitin toisen jakajan paikkaan ja kiireellä töihin.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ainakin tuplaysissä 82 ja 83 vuosimallit, toi kärjet/kärjetön lienee yks niitä harvoja yksityiskohtia mistä erottaa 83 ja 84 ysiysin?tetammi kirjoitti:Onkos H-konetta ees koskaan saanut muuten kuin kärjettömällä sytytyksellä?
joku osas vielä kertoa että kärkien vaihto pirullista kun jakaja köllöttää vaakatasossa flektiä vastapäätä

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Noista mun 99:tä toinen on kärjillä ja uudempi kärjetön.lucaf kirjoitti:ainakin tuplaysissä 82 ja 83 vuosimallit, toi kärjet/kärjetön lienee yks niitä harvoja yksityiskohtia mistä erottaa 83 ja 84 ysiysin?tetammi kirjoitti:Onkos H-konetta ees koskaan saanut muuten kuin kärjettömällä sytytyksellä?
joku osas vielä kertoa että kärkien vaihto pirullista kun jakaja köllöttää vaakatasossa flektiä vastapäätä
Siitä en kyllä oo varma onko toi -83 valmistettu -82 puolella, mutta siinä on ainakain vielä kärjet...

Mulla olis kans -84 99:n virranjakaja + sähköpiuhat ylimääräisenä, jos jollain tarvetta....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Kaverilla on '82:ssa alkuperäinen kärjetön, joten kai noissakin on yksilöitä.. Ajattelin vaan tuon kärjettömän etuja kärjellisiin verraten, jos mokomaan nykyaikaisuuteen siirtyisin.
Eipä ole tullut vaihdettua puolaa, pyöriää ja kantta kummempia sytkäpuolelle, tietty piuhat ja tulpat on uudet.
Eipä ole tullut vaihdettua puolaa, pyöriää ja kantta kummempia sytkäpuolelle, tietty piuhat ja tulpat on uudet.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Ulkopuolelta syttysysteemi näyttää tältä. Ja jakajan sisältä tältä. Puolana on PerTronixin Flame Thrower 3 ohmin ja musta kuten kuvasta näkyy (saa myös kromisena
). Kärkien virkaa toimittaa PerTronixin Ignitor (saa myös IgnitorII-mallia). Systeemiä saa H-koneen jakajaan sopivana.
Ja vastaukset:
a) PerTronixin jälleenmyyjä on mm. Triangle Motor Co. 02-4162333
b) Kyllä! Koko paketti heitetään kärkien tilalle. Etuvastus on poistettava. "Kärkiväli" säädetään ohjeen mukaan (en muista kuinka paljon). Ja lähtee käyntiin, oma on "testattu" ilman roikkaa -35 raidan pakkasesta.
Hyviä puolia systeemissä on vaivattomuus, esim. sytytysennakko ei ole muuttunut sitten syyskuun 2001. Tai no. Onhan se mutta sitä on pitänyt itse mennä muuttamaan

Ja vastaukset:
a) PerTronixin jälleenmyyjä on mm. Triangle Motor Co. 02-4162333
b) Kyllä! Koko paketti heitetään kärkien tilalle. Etuvastus on poistettava. "Kärkiväli" säädetään ohjeen mukaan (en muista kuinka paljon). Ja lähtee käyntiin, oma on "testattu" ilman roikkaa -35 raidan pakkasesta.
Hyviä puolia systeemissä on vaivattomuus, esim. sytytysennakko ei ole muuttunut sitten syyskuun 2001. Tai no. Onhan se mutta sitä on pitänyt itse mennä muuttamaan

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kärjettömässä on tiettyjä etuja:
-huoltovapaa
-ei kuluvia kärkiä, jolloin kuluminen ei muuta sytytysennakkoa tms.
-kosketuskulmaa haluttaessa voidaan muuttaa kierrosluvun mukaan
-suurempi ensiöjännite => suurempi toisiojännite => tehokkaampi kipinä
-varmatoiminen myös isoilla kierrosluvuilla.
Löytyykö lisää?
Kärjille on vaikea keksiä muuta hyötyä, kuin että vikatilanteessa vian korjaaminen on ehkä halvempaa ja vianhaku ei vaadi välttämättä edes yleismittaria. Keskimääräinen vikatiheys (MTBF) on todennäköisesti kuitenkin suurempi.
-huoltovapaa
-ei kuluvia kärkiä, jolloin kuluminen ei muuta sytytysennakkoa tms.
-kosketuskulmaa haluttaessa voidaan muuttaa kierrosluvun mukaan
-suurempi ensiöjännite => suurempi toisiojännite => tehokkaampi kipinä
-varmatoiminen myös isoilla kierrosluvuilla.
Löytyykö lisää?
Kärjille on vaikea keksiä muuta hyötyä, kuin että vikatilanteessa vian korjaaminen on ehkä halvempaa ja vianhaku ei vaadi välttämättä edes yleismittaria. Keskimääräinen vikatiheys (MTBF) on todennäköisesti kuitenkin suurempi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21