jariha kirjoitti:Olisiko tämä ratkeamassa, sillä oikean ulomman vetarin suojakumi on siis murtunut halki eli nivel voi olla siellä entinen. Eli voiko se aiheuttaa tuon tärinän liikkeelle lähdettäessä. Toinen havainto asiaan liittyen, että tänään kun oli sateinen päivä, niin ei tärissyt juuri ollenkaan, mutta eilen, kun oli kuiva päivä, niin tärinä oli lähes sietämätöntä.
Eli kysymykseni kuuluu, voiko tuo tärinä johtua tuosta oikeasta ulommasta vetonivelestä (tai muusta mitä siellä suojakumin alla nyt onkaan)?
Tulipa mieleen yks sanonta... vesi vanhin voitehista... eli kyllä se voi vaikuttaa tuollakin tavalla. Nimittäin kerran yksissä maastopyöräkisoissa sadekelillä mulla hävis öljyt ketjuista kokonaan ja alko kitiseen, niin lisäsin vaan vettä ketjulle ja heti hiljeni. En tosin suosittele pitempiaikaiseen käyttöön

.
Ei, mutta ihan oikeesti. Miten päin autosi on parkissa, kun tuota ongelmaa esiintyy? Mulla täristi satkun kytkin liikkeelle lähdettäessä ennenkuin vaihdoin kampuran takapään tiivisteen(vauhtipyörän alta). Kun nokka oli alaspäin parkkipaikalla, niin sieltä jotain kautta pääsi öljyä kytkinpinnoille ja kauhee ravistus kun ensimmäisen kerran nostin kytkintä. Jos taas annoin koneen käydä ja pumppailin kytkintä hetken, niin eipä täristänyt. Jotain siis oli kytkinpinnoilla. Sen öljytiivisteen vaihdon jälkeen ei ole tärinää esiintynyt, samalla tosin vaihtui kytkin, sekä silmä- ja painelaakeri. Kytkin oli loppu, muttei niin huonossa kunnossa, että tärinä olisi mennyt sen piikkiin.
Matti