99-84 ->900-83 ovet
99-84 ->900-83 ovet
Äkkiseltään näyttää samanlaisilta, onko näin?
900:n vikoihin kyllästyin ja vein kilvet pois, mutta paluumatkalla mukaan lähti 99 jossa ovien alareunat aika pahassa kunnossa.
900:n vikoihin kyllästyin ja vein kilvet pois, mutta paluumatkalla mukaan lähti 99 jossa ovien alareunat aika pahassa kunnossa.
900GLs -83
99 GL -84
99 GL -84
Saako ovet irti korista ilman että oven säätö samalla hukkuu?
Eli onko säätövaraa sekä saranan kiinnityksessä oveen että saranan kiinnityksessä koriin vai onko jompikumpi kiinnitys niin tarkkaan kohdistava, että uudelleenasentaminen menisi ilman pitkällistä oikean asennon hakemista?
Onko tilanne tältä osin etu- ja takaovissa samanlainen?
Eli onko säätövaraa sekä saranan kiinnityksessä oveen että saranan kiinnityksessä koriin vai onko jompikumpi kiinnitys niin tarkkaan kohdistava, että uudelleenasentaminen menisi ilman pitkällistä oikean asennon hakemista?
Onko tilanne tältä osin etu- ja takaovissa samanlainen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tämän perusteella siis korin puolelta kiinnitykset uskaltaisi avata ilman ison säädön tarvetta uudelleenkiinnittämisvaiheessa.
Sen verran työlästä oli tonnarin kuskin oven kanssa painiskelu saranoiden vaihtamisen jälkeen, että kovin työläitä seuraamuksia en enää haluaisi oven irrottamisesta pikkufiksauksen takia.
Sen verran työlästä oli tonnarin kuskin oven kanssa painiskelu saranoiden vaihtamisen jälkeen, että kovin työläitä seuraamuksia en enää haluaisi oven irrottamisesta pikkufiksauksen takia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oma kokemus olisi niin päin että ovesta noi irroittamalla pääsis helpommalla kun oven saa suurinpiirtein paikkaansa niin sen saa lukkoon ja sit voi siirtyy sisäpuolelle kiristään pultteja.jus kirjoitti:Tämän perusteella siis korin puolelta kiinnitykset uskaltaisi avata ilman ison säädön tarvetta uudelleenkiinnittämisvaiheessa.
Sen verran työlästä oli tonnarin kuskin oven kanssa painiskelu saranoiden vaihtamisen jälkeen, että kovin työläitä seuraamuksia en enää haluaisi oven irrottamisesta pikkufiksauksen takia.
Jos ottaa korin puolesta niin ohjurin paikkaa ei ole kuin yläsaranassa. Itselle suurin onkelma oli saada sekä ylä- ja alareuna riittävän lähelle ettei suhisisi.
Nämä siis etuoven kohdalla, takaoven kohdalla ainoa järkevä taitaa olla korista irroitus.
Kaveri on noissa hommissa verraton kun aina noita joutuu panttaileen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sähköpostilistan arkistosta löytyi vielä juttua takaoven vaihtamisesta.
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 16659.html
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 16659.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
itse vaihdoin entiseen OGsatkuun takaoven vastaavasta tuoreemmasta satkusta. En vaivannut päätäni liikaa ennakkoon suunnittelulla, vaan suoraan ovet molemmista autoista irti ja sitten suunnittelemaan käykö paikalleen.
No mulla kävi tuuri. meni paikalleen ja ovi aukeni ja meni kiinni ilman säätöä.
Ainut ongelma oli verhoilujen vaihdossa. Ei yhden ruuvin reikä sattunut kohdalleen, mutta ainahan niitä reikiä saa tekemällä

No mulla kävi tuuri. meni paikalleen ja ovi aukeni ja meni kiinni ilman säätöä.
Ainut ongelma oli verhoilujen vaihdossa. Ei yhden ruuvin reikä sattunut kohdalleen, mutta ainahan niitä reikiä saa tekemällä



Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377