99-84 ->900-83 ovet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900GLS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 18:56
Paikkakunta: päijät häme

99-84 ->900-83 ovet

Viesti Kirjoittaja 900GLS »

Äkkiseltään näyttää samanlaisilta, onko näin?

900:n vikoihin kyllästyin ja vein kilvet pois, mutta paluumatkalla mukaan lähti 99 jossa ovien alareunat aika pahassa kunnossa.
900GLs -83
99 GL -84
900GLS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 18:56
Paikkakunta: päijät häme

Viesti Kirjoittaja 900GLS »

neliovisia molemmat... :roll:
900GLs -83
99 GL -84
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Pitäisi olla samat.
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Saranoiden pulttien kierteet taisivat vaihtua juuri tuossa välissä tuumaisista M8 millikierteisiin. Tarkista siis kierteen tyyppi ennenkuin kierrät väkisin vääräntyyppistä pulttia.

RJK
99 -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saako ovet irti korista ilman että oven säätö samalla hukkuu?

Eli onko säätövaraa sekä saranan kiinnityksessä oveen että saranan kiinnityksessä koriin vai onko jompikumpi kiinnitys niin tarkkaan kohdistava, että uudelleenasentaminen menisi ilman pitkällistä oikean asennon hakemista?

Onko tilanne tältä osin etu- ja takaovissa samanlainen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kyllä satkussa ainakin on korin puolella ohjuritapit, jotta ovi menee likimain oikealle kohdalle. Jos ei asetu, niin ohjuritappi pitää poistaa. Säätövaraa on myös oven puolella.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tämän perusteella siis korin puolelta kiinnitykset uskaltaisi avata ilman ison säädön tarvetta uudelleenkiinnittämisvaiheessa.

Sen verran työlästä oli tonnarin kuskin oven kanssa painiskelu saranoiden vaihtamisen jälkeen, että kovin työläitä seuraamuksia en enää haluaisi oven irrottamisesta pikkufiksauksen takia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

jus kirjoitti:Tämän perusteella siis korin puolelta kiinnitykset uskaltaisi avata ilman ison säädön tarvetta uudelleenkiinnittämisvaiheessa.

Sen verran työlästä oli tonnarin kuskin oven kanssa painiskelu saranoiden vaihtamisen jälkeen, että kovin työläitä seuraamuksia en enää haluaisi oven irrottamisesta pikkufiksauksen takia.
Oma kokemus olisi niin päin että ovesta noi irroittamalla pääsis helpommalla kun oven saa suurinpiirtein paikkaansa niin sen saa lukkoon ja sit voi siirtyy sisäpuolelle kiristään pultteja.

Jos ottaa korin puolesta niin ohjurin paikkaa ei ole kuin yläsaranassa. Itselle suurin onkelma oli saada sekä ylä- ja alareuna riittävän lähelle ettei suhisisi.

Nämä siis etuoven kohdalla, takaoven kohdalla ainoa järkevä taitaa olla korista irroitus.

Kaveri on noissa hommissa verraton kun aina noita joutuu panttaileen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Sähköpostilistan arkistosta löytyi vielä juttua takaoven vaihtamisesta.
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 16659.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

itse vaihdoin entiseen OGsatkuun takaoven vastaavasta tuoreemmasta satkusta. En vaivannut päätäni liikaa ennakkoon suunnittelulla, vaan suoraan ovet molemmista autoista irti ja sitten suunnittelemaan käykö paikalleen.
No mulla kävi tuuri. meni paikalleen ja ovi aukeni ja meni kiinni ilman säätöä.
Ainut ongelma oli verhoilujen vaihdossa. Ei yhden ruuvin reikä sattunut kohdalleen, mutta ainahan niitä reikiä saa tekemällä :lol: :lol: :lol:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Vastaa Viestiin