Itellä on nyt 342tkm ajettu 900i ´87, eikä kuulu vielä mitään ylimääräsiä ääniä. Kaverilta löytyy ~540tkm ajettu cc-tonnari ja hienosti on ketju kestänyt.
Varmaan pitkät huoltovälit/ei huoltoja ollenkaan on saabien pitkien kestojen salaisuus
Eikö muilla oo näin huonoo jako ketjuu kun mulla. Nyt oon ajanu jo
monta tuhatta tällä säädollä ei kuulu mitään ei helise eikä vingu
mitä mun pitäs tehä???.Osasko yli 100 purkii olutta (verotonta)
0,5l .Vai jakoketjun.Antakaa vihjeitä mitä teen näillä on suunnileen sama hinta???.
Katkaistu ketju Saabin varaosista ( 95Eur ).
Jatkokappaleen päät naputtelin leveämmäksi vasaralla, pitäen
isompaa vasaraa vastineena. Kiristimeksi jätin vanhan, tuntuu
toimivan aivan hyvin.
Öljyputkien O-renkaat olivat aivan kovat, mietin, että onko siinä
kumirenkaita uutena ollutkaan. Hain uudet O-renkaat tiivistekaupasta,
sovittelun tuloksena ostin renkaat, kuitissa merkintä: OR 4,47X1,78.
Rullamitalla mittasin vanhan ja uuden ketjun pituuseroksi 8mm.
Uudella ketjulla nokka-akseleiden merkit olivat kohdallaan, vanhalla
eivät.
Koeajolla auto tuntui toimivan paremmmin kuin aiemmin, etenkin
ahdoille mentäessä.
Lisäksi vielä, nyt onnistui sytytysennakon säätö paremmin, ei ollut
enää outoa huojuntaa ennakossa.
omasta saabistani 900 i16 vm90 alko kone huoneesta kuulumaan rallatusta. joten lueskelin läpi nuo edellä mainitut tekstit ja kysymys kuuluu. kummasta kannattaa ostaa osat motonet vai merkkiliike?
eli motonetista tuo lyhyempi ketju vissiin sopii miun autoon vm90.
entäs kiristin jos tarvii motonet vai liike -----hintoja olisi kiva tietää
entä tuo liitin esim:epc-numero auttaa asiointia
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
soitto kierroksen jälkeen selvisi että varaosamaailmasta saa ketjua liittimen kanssa 40e mutta liitin vaatii erikoistyökalun ----erikseen myytävänä 200 ja jotakin euroa!!!!
auttaakaa miestä' mäessä... millä saan liitoksen tehtyä jos ostan tarvikeliikkeen ketjun???
osien suhteen tulin siihen tulokseen että
ketju autotarvikeliike
kiristin motonet
asennus itse ehkä...................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Nostetaanpa aihe taas esille....
Kaikki vaan puhuu kylmänä rallattelusta....???
Itse vaihdoin ketjun ja kun auton lyö käyntiin niin käy todella hienosti
ei kilise eikä kalkata eikä rohise...mutta mutta kun moottori lämpenee
niin sitten alkaa tuo ihme ääni, se tuntuisi tulevan venttiilikopan
yläosasta.
Voiko vuotava kiristin tehdä tällaisen ilmiön..?
Mun poika hankki jakoketjun metritavarana Porilaisesta Kone-Ketolasta.
Sieltä saa myös niitä lukkoja erikseen. Hinta oli HALPA.
Kerrot vaan montako lenkkiä niin sillä sipuli.
Vastaavia teollisuusketjuja myyviä liikkeitä luulisi olevan ympäri suomea.
Niin, se laitettiin T16. Muistaakseni oli inan tukevampi???
Moottori alkoi toimia niinkuin kuuluukin. Se venttiilikopassa oleva
ketjun laahauskumi kun kovettuu ja ketju "löystyy"ja alkaa naputtaa siihen, niin meteli on taattu. Eli se laahauskumi uusiksi kans.
Edit:korjattu kirjoitusvirhe
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ke Syys 07, 2005 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.