Nopan katsastus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"

Nopan katsastus

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olipas helppo ja mukava homma, asioin Vantaan A1-asemalla tänään eli viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä, ja hyväksyttiinhän se, kehujen kera :D
Ainoa mistä huomautettiin oli toinen rekisterikilven valo, polttimo palanut..
Korroosiovaurioita ei ollut minkäänlaisia, kaikki nivelet, suojakumit, jne ehjät, jarrut mainiot (uudet levyt ja palat) ja päästöt erinomaiset, iskunvaimennuskin oli erittäin hyvä (vuoden vanhat iskarit) 8O
Mukavahan sitä on laatuautoja katsastella :lol:
Inssi neuvoi suojaamaan tuon nopan hyväkuntoisen pohjan pellavaöljyllä, mitäs mieltä olette kyseisestä tökötistä?
Vai mainitsikos Vesapo jostain Ekokemin(tjmsp) ruostesuojatökötistä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Luin siitä kans ennen.. Mistä sitä Ekokemin öljyä muuten saa? Vai onko sitä kenties "kaikkialla".. :?: :roll:
sheebu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja sheebu »

pellavaöljy on hyvä suoja-aine ainaskin koteloissa. minä olen suojannut varmaan lähes kymmenestä autosta kotelot pellavaöljyllä. Tuttu peltiseppä sanoi muistaakseni että siihen oljyyn pitäis laittaa joku sidosaine (en vain muista mikä) ettei valuisi joka paikkaan.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Re: Nopan katsastus

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ng900aero kirjoitti: Vai mainitsikos Vesapo jostain Ekokemin(tjmsp) ruostesuojatökötistä?
Minä vedin juuri viime viikonvaihteessa Ekokemin suojaöljyn pohjaan. Näytti ainakin pinnassa hyvältä, On sellaista hyvin sitekän oloista ja öljyyn on sekoitettu rst -ainetta. 10 litraa maksoi muistaakseni noin 20 euroa, eli ei hirmu hinnoissa ole aines.

Ainetta käyttäneet ovat olleet tyytyväisiä. Omaa kokemusta ei ole
# 419 Vesa Pohjalainen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Vai mainitsikos Vesapo jostain Ekokemin(tjmsp) ruostesuojatökötistä?
Minä vedin juuri viime viikonvaihteessa Ekokemin suojaöljyn pohjaan. Näytti ainakin pinnassa hyvältä, On sellaista hyvin sitekän oloista ja öljyyn on sekoitettu rst -ainetta. 10 litraa maksoi muistaakseni noin 20 euroa, eli ei hirmu hinnoissa ole aines.

Ainetta käyttäneet ovat olleet tyytyväisiä. Omaa kokemusta ei ole
Ok. Tuo kuulostaa sitten sellaiselta että puhtaalle pohjalle sopisi lähinnä.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tri-Lo kirjoitti: Ok. Tuo kuulostaa sitten sellaiselta että puhtaalle pohjalle sopisi lähinnä.
Kävin hiplaamassa pohjaa tuossa illan suussa ja sellainen märkä se edelleen oli eli ei kuivu tai kovetu. Tietysti puhtaalle pohjalle voisi kuvitella tulevan paremman lopputuloksen. Mulla nopan pohja oli sateen pesemä, muttei siellä mitää kuraklönttejäkään kyllä ollut.
# 419 Vesa Pohjalainen
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mut mistä tuota ainetta saa?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Ok. Tuo kuulostaa sitten sellaiselta että puhtaalle pohjalle sopisi lähinnä.
Kävin hiplaamassa pohjaa tuossa illan suussa ja sellainen märkä se edelleen oli eli ei kuivu tai kovetu. Tietysti puhtaalle pohjalle voisi kuvitella tulevan paremman lopputuloksen. Mulla nopan pohja oli sateen pesemä, muttei siellä mitää kuraklönttejäkään kyllä ollut.
Ajattelin lähinnä sitä, että jos on sitkeää tavaraa niin ei tunkeudu likakerroksen läpi.. :roll:
Vastaa Viestiin