Jälkikäyntiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hantte
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 21:12
Paikkakunta: Oulu

Jälkikäyntiä

Viesti Kirjoittaja Hantte »

Eli jälkikäyntiä on ollut havaittavissa rakkaassa satkussani (900 2,0 8v). Kaasuttimena on yksi kappale Pierburgin muuttuvakurkkuinen ja sinne on lisätty hieman öljyä, virranjakajan kansi ja pyörijä on putsattu, tulpat vaihdettu, tyhjäkäyntiä on hieman nostettu, kun kylmänä ja eikä oikein lämpimänäkään jaksanut höristä ja rikastimen vaijeria on hieman säädetty (uskoakseni kuitenkin oikein...) eli siitä löysiä pois siten, että kahvassa ei tunnu väljää. Polttoaineena kokeillaan tällä hetkellä 98E:tä, muttei vaikutusta jälkikäyntiin. Yritimme etsiä kohokammion huohotinventtiilin säätöä muttemme sellaista Pierburgista löytäneet. Alfamerin korjausoppaassa kun ei ollut säätöohjeita kuin Zenith-Strombergiin. Mistä johtuu, ja miten korjataan?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

käy säädättämässä kaasari maksaa vissiin 10e jossakin eli päästömittaus säätö sillä saatiin édesmennyt 900vm86 jälkikäyntikuriin ku tankissa oli 92:sta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

varmista että höyrysulun sulkuventtiili toimii oikein, on usein karstoittunut, se johon menee sähköjohto. tyhjäkäynti pienelle. kalvon vaihto, maksaa muutaman euron. sytkäosien tarkastus/vaihto/säätö. vettä kaasarin läpi. ja sitten seoksien säätö.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Käy tarkistamassa sytytysennakko ja tyhjäkäyntikierrokset. Tyhjäkäyntikierrokset ehdottomasti alle 1000rpm, mieluiten 800-900rpm. Se kohokammion huohotusventiili on ihan kaasuttimen imupään vieressä oikealla siinä mihin haitariputki tulee. Kaasuttimen jälkeen alapuolella, imusarjassa, on tyhjäkäynnin katkaisuventtiili. Senkin voi kokeilla tarkistaa, kerää bensaa ja voi ties vaikka paskoontua.

Hakutoiminnolla tuosta kaasuttimen säätämisestä ja huollosta löytyä yhtä sun toista asiantynkää.
#2274
Hantte
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 21:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hantte »

Niin onko tuo hyöryn sulkuventtiili se kohokammion tuuletusventtiilin korvaava patentti tässä Pierburgin kaasarissa, vai onko tässäkin kuitenkin erikseen sille kohokammion tuuletusventtiilille säätömahdollisuus?...Sori jos kysyn tyhmiä, mutta olen vain tällainen avuton "kotimekaanikko"...Lisäksi onkohan se aivan vakavaa jos kaasarin kumijalassa on hiusmurtuma/pykimä? Ei kuitenkaan läpiasti.
Hantte
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 21:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hantte »

No joo, olinpa juuri hakemassa lisäkysymyksellä sitä, mikä sinne olikin jo ilmestynyt, kiitos kovasti HM!, Pitääpä tuossa tarkistella nuo kohteet josko se niillä tokenisi.
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

HM kirjoitti:Käy tarkistamassa sytytysennakko ja tyhjäkäyntikierrokset. Tyhjäkäyntikierrokset ehdottomasti alle 1000rpm, mieluiten 800-900rpm. Se kohokammion huohotusventiili on ihan kaasuttimen imupään vieressä oikealla siinä mihin haitariputki tulee. Kaasuttimen jälkeen alapuolella, imusarjassa, on tyhjäkäynnin katkaisuventtiili. Senkin voi kokeilla tarkistaa, kerää bensaa ja voi ties vaikka paskoontua.

Hakutoiminnolla tuosta kaasuttimen säätämisestä ja huollosta löytyä yhtä sun toista asiantynkää.
Noi kaksi solenoidiventtiiliä on lisäksi helppo tarkastaa, senkun ruuvaa irti ja kokeilee onko mitään liikettä kun avainta kääntelee.
Vastaa Viestiin