Jälkikäyntiä
Jälkikäyntiä
Eli jälkikäyntiä on ollut havaittavissa rakkaassa satkussani (900 2,0 8v). Kaasuttimena on yksi kappale Pierburgin muuttuvakurkkuinen ja sinne on lisätty hieman öljyä, virranjakajan kansi ja pyörijä on putsattu, tulpat vaihdettu, tyhjäkäyntiä on hieman nostettu, kun kylmänä ja eikä oikein lämpimänäkään jaksanut höristä ja rikastimen vaijeria on hieman säädetty (uskoakseni kuitenkin oikein...) eli siitä löysiä pois siten, että kahvassa ei tunnu väljää. Polttoaineena kokeillaan tällä hetkellä 98E:tä, muttei vaikutusta jälkikäyntiin. Yritimme etsiä kohokammion huohotinventtiilin säätöä muttemme sellaista Pierburgista löytäneet. Alfamerin korjausoppaassa kun ei ollut säätöohjeita kuin Zenith-Strombergiin. Mistä johtuu, ja miten korjataan?
varmista että höyrysulun sulkuventtiili toimii oikein, on usein karstoittunut, se johon menee sähköjohto. tyhjäkäynti pienelle. kalvon vaihto, maksaa muutaman euron. sytkäosien tarkastus/vaihto/säätö. vettä kaasarin läpi. ja sitten seoksien säätö.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Käy tarkistamassa sytytysennakko ja tyhjäkäyntikierrokset. Tyhjäkäyntikierrokset ehdottomasti alle 1000rpm, mieluiten 800-900rpm. Se kohokammion huohotusventiili on ihan kaasuttimen imupään vieressä oikealla siinä mihin haitariputki tulee. Kaasuttimen jälkeen alapuolella, imusarjassa, on tyhjäkäynnin katkaisuventtiili. Senkin voi kokeilla tarkistaa, kerää bensaa ja voi ties vaikka paskoontua.
Hakutoiminnolla tuosta kaasuttimen säätämisestä ja huollosta löytyä yhtä sun toista asiantynkää.
Hakutoiminnolla tuosta kaasuttimen säätämisestä ja huollosta löytyä yhtä sun toista asiantynkää.
#2274
Niin onko tuo hyöryn sulkuventtiili se kohokammion tuuletusventtiilin korvaava patentti tässä Pierburgin kaasarissa, vai onko tässäkin kuitenkin erikseen sille kohokammion tuuletusventtiilille säätömahdollisuus?...Sori jos kysyn tyhmiä, mutta olen vain tällainen avuton "kotimekaanikko"...Lisäksi onkohan se aivan vakavaa jos kaasarin kumijalassa on hiusmurtuma/pykimä? Ei kuitenkaan läpiasti.
Noi kaksi solenoidiventtiiliä on lisäksi helppo tarkastaa, senkun ruuvaa irti ja kokeilee onko mitään liikettä kun avainta kääntelee.HM kirjoitti:Käy tarkistamassa sytytysennakko ja tyhjäkäyntikierrokset. Tyhjäkäyntikierrokset ehdottomasti alle 1000rpm, mieluiten 800-900rpm. Se kohokammion huohotusventiili on ihan kaasuttimen imupään vieressä oikealla siinä mihin haitariputki tulee. Kaasuttimen jälkeen alapuolella, imusarjassa, on tyhjäkäynnin katkaisuventtiili. Senkin voi kokeilla tarkistaa, kerää bensaa ja voi ties vaikka paskoontua.
Hakutoiminnolla tuosta kaasuttimen säätämisestä ja huollosta löytyä yhtä sun toista asiantynkää.