Satkujen erot
Satkujen erot
Mitäs eroa on 900c:llä ja 900i:llä ?
Mitä nyt itse tiedän niin 900c:ssä ei ole plyyshi sisustaa,
hieman mopompi..eli enpä muuta sitten tiedäkkään
900i:ssä on se intercooler eli se välijäähdytin, mutta onko muuta ?
Onko kauhean paha homma laittaa sisusta 900c:n ja mitä se suunnilleen maksaisi? Ja entäs 900i:n kone ja se välijäähdytin eli suomeksi onko paha homma muuttaa 900c -> 900i:hen?
Mitä nyt itse tiedän niin 900c:ssä ei ole plyyshi sisustaa,
hieman mopompi..eli enpä muuta sitten tiedäkkään
900i:ssä on se intercooler eli se välijäähdytin, mutta onko muuta ?
Onko kauhean paha homma laittaa sisusta 900c:n ja mitä se suunnilleen maksaisi? Ja entäs 900i:n kone ja se välijäähdytin eli suomeksi onko paha homma muuttaa 900c -> 900i:hen?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Perusero on siinä, että 900c on kaasarilla ja 900i on ruisku.
900i voi olla joko 8- tai 16-venttiilinen. Lisäksi 900i voi olla 2.1 litran moottorilla.
900c-mallikin oli aikahyvin varusteltu:tehostin, sävylasit ja keskuslukko.
Välijäähdyttimiä ei ole vakiona kai kun aero-malleissa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Välijäähdyttimellähän ei tee mitään jos ei ole turboa.
900i voi olla joko 8- tai 16-venttiilinen. Lisäksi 900i voi olla 2.1 litran moottorilla.
900c-mallikin oli aikahyvin varusteltu:tehostin, sävylasit ja keskuslukko.
Välijäähdyttimiä ei ole vakiona kai kun aero-malleissa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Välijäähdyttimellähän ei tee mitään jos ei ole turboa.
Kyllä coolereita on 8 ja 16 tappisissa turbokoneissa. Taitaapi olla B-mallin turbo, jossa ei ole cooleria. Vai oliko H-mallia ilman cooleria???Teemu kirjoitti:Välijäähdyttimiä ei ole vakiona kai kun aero-malleissa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Välijäähdyttimellähän ei tee mitään jos ei ole turboa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eikös tankki mahda olla ainakin erilainen kaasari- ja ruiskumallien kesken. Ruiskussahan polttoainepumppu on tankissa.
Edit: Niin ja on se ruiskukone tehokkaampi, muistaakseni 8v ruisku ilman kattia 118hv, kaasari 100hv. Korjatkaa jos olen väärässä.
Edit: Niin ja on se ruiskukone tehokkaampi, muistaakseni 8v ruisku ilman kattia 118hv, kaasari 100hv. Korjatkaa jos olen väärässä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Kyllä H-koneista turboa oli ihan yleisesti ilman välijäähyä.dimebak kirjoitti:Kyllä coolereita on 8 ja 16 tappisissa turbokoneissa. Taitaapi olla B-mallin turbo, jossa ei ole cooleria. Vai oliko H-mallia ilman cooleria???Teemu kirjoitti:Välijäähdyttimiä ei ole vakiona kai kun aero-malleissa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Välijäähdyttimellähän ei tee mitään jos ei ole turboa.
Tuossa nim. t8:n autokin näkyi olevan sellainen.
http://kotisivu.mtv3.fi/systeemi/image19.jpg
Todellakin. Tuli "lukko" aivoihin, enkä muistanut muuta ku tuon B-mallin turbon olevan ilman cooleriaASTech kirjoitti:Kyllä H-koneista turboa oli ihan yleisesti ilman välijäähyä.
Tuossa nim. t8:n autokin näkyi olevan sellainen.
http://kotisivu.mtv3.fi/systeemi/image19.jpg
Virheitä sattuu ja niistä oppii
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Siis kun 900i muuttui vuosimallissa 1987 "viistokeulaiseksi" jolloin myös takapuskuri muuttui paksummaksi, kaasariversion tyyppimerkinnäksi jäi pelkkä 900. Sitten tuotiin muistaakseni vuonna 1988 tarjolle myös 900C, jossa siis oli edelleen kaasarikone, mutta ulkoisesti se näytti iivarilta eli lamput, maski ja puskurit olivat uudempaa mallia ja varustelussakin tehostin ja keskuslukitus ainakin kuuluivat asiaan.Teemu kirjoitti:Perusero on siinä, että 900c on kaasarilla ja 900i on ruisku.
900i voi olla joko 8- tai 16-venttiilinen. Lisäksi 900i voi olla 2.1 litran moottorilla.
900c-mallikin oli aikahyvin varusteltu:tehostin, sävylasit ja keskuslukko.
Välijäähdyttimiä ei ole vakiona kai kun aero-malleissa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Välijäähdyttimellähän ei tee mitään jos ei ole turboa.
Jos muistan oikein, vuosimallissa 1989 ei enää "pelkkää" 900:aa ollutkaan vaan silloin kaikki kaasarimallit olivat C-versioita. Ja viimeisiksi taisivat jäädäkin, koska vuoden 1989 aikana alettiin jo toimittaa myös kattimalleja ja vuosimallissa 1990 kaikissa Saabeissa oli jo katalysaattorit ja siis vähintään 8-venttiilinen i-kone (110 hv).
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
pumppu
no eipä se kyllä kalvopumulla onnistu ruiskun pumpusta tulee noin 3-4baria ja tuotto on noin 100-150 litraa
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-88 900c:ssä keskuslukitus ja ohjaustehostin taisi olla lisävarusteita. Ainakaan minun C:stä ei moisia löydy ja on kyllä aito C.Toby kirjoitti: Sitten tuotiin muistaakseni vuonna 1988 tarjolle myös 900C, jossa siis oli edelleen kaasarikone, mutta ulkoisesti se näytti iivarilta eli lamput, maski ja puskurit olivat uudempaa mallia ja varustelussakin tehostin ja keskuslukitus ainakin kuuluivat asiaan.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96