Lesjöforsin madallusjousisarja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

tetammi kirjoitti: Ilmeisesti kyse tuosta nopasta?
Jos näin niin keuliminen johtuu konehuoneen "tyhjyydestä", ovat varmaan kumminkin suunniteltu turbon tarpeet huomioiden.
Joo, nopasta on kyse. Ja tuota ovat muutkin veikkailleet. Mutta ei kai se turbon kone voi niin paljon enempää painaa.. Esimerkkinä se, että jos mun satakiloinen kaveri istuu konepellin päällä, niin silloin näyttää jo vähän paremmalta, sais vielä laskea lisääkin.
gls kirjoitti:myös renkaiden matala profiili voi saada auton näyttämään korkealta.
Siitä se ei voi olla kiinni, ihan perus 185/65/15 on alla.

Ja vielä se että netissä olevissa (Saab-klubin rekisteri, IRC-galleria) autoni kuvissa on kaikissa rälläkkäjouset alla. Pitäisi laittaa päivitetyt kuvat niin näkisitte omin silmin.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kyllä itsekkin olen sitä mieltä että nuilla renkailla/vanteilla saa paljon sitä näyttävyyttä. Laittaa alle komeat alut esim. jollain 205/55/ 15" , niin se ns. korostaa madallusta. Kaverilla on -91 Escortti ja sitä on laskettu 50mm ja alla on 13" peltivanteet korkea profiilisilla renkailla eli aika vaisulta näyttää.

Tää menee vähän OT puolelle, mutta laitan silti. Satkua voisi saada matalemman näköiseksi keulasta jos laskisi rek. kilven siihen suunnilleen Viistokeulan etulipan kohdalle :roll: Tietysti puskurille pitäisi jtn. muuta värkätä siihen rek. kilven upotuskohtaan puskurissa..
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Ei se ole renkaista kiinni, auto on vain liian takakenossa. Vielä kun ottaa huomioon sen että etukaaren reuna on takakaarta korkeammalla niin... :?
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Kuva
Tuolta näyttää oma turbo Lesjöforsseilla ja Sachs Advantageilla. Matalampi keulasta saisi olla, mutta öljypohja on jo nyt aika alhaalla. Matalimmasta kohdasta maanvaraa on n.9cm.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Oheessa kuva cabista jossa -35 mm Kilenit (=Lesjöt) ja 205/55-16 renkaat. Edessä lokasuojien kaarilistat saavat kyytiä. Enkä ole pätkinyt pohjaanlyöntikumeja.

Kuva
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ennen turbon vakiojousilla ja 195/65R15 talvirenkailla sekä jälkeen Kilenin eli Lesjön jousilla ja 195/60R15 kesärenkailla.

Tässä toiset ennen ja jälkeen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pj52
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 20:49
Paikkakunta: pori

madallus

Viesti Kirjoittaja pj52 »

:roll: kuuluuko 900i takapäässä olla jousien ylä ja alapäässä kumitöffit madallus sarjan mukana tuli sedu selostus että noin 1000 km niin jouset ovat asettuneet ja silloin oikealla korkeudella .
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

No niin, nyt on lyhyet jouset alla. Samalla laitettiin Sachsin kaasuiskarit ja uusittiin melkein kaikki takapään puslat. Näillä keleillä ei oikein osaa vielä arvioida menoa, mutta lyhyen koeajolenkin perusteella meni aika paljonkin parempaan suuntaan. Ja keula tosiaan tippui alaspäin aika reilusti... :D
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Vastaa Viestiin